• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400083023985
  • خبرنگار : 71659

رئیس‌جمهور تونس خطاب به بلینکن: قانون اساسی به حالت تعلیق در نیامده است

رئیس‌جمهور تونس خطاب به بلینکن: قانون اساسی به حالت تعلیق در نیامده است

رئیس ‌جمهور در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واقعیت تحولات داخلی تونس در خارج از کشور انعکاس داده نمی‌شود، اظهار داشت که قانون اساسی به حالت تعلیق در نیامده است و عضویت نمایندگان مجلس تنها تا رفع خطری که هنوز در کمین کشور است، لغو شده است.

به گزارش ایسنا، ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قیس سعید» رئیس جمهور شامگاه شنبه از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی دریافت کرد و دو طرف درباره آخرین تحولات تونس گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه‌ که روز یکشنبه از سوی دفتر ریاست جمهوری تونس منتشر شد، در این گفت‌وگوها به مجموعه‌ای از محورها از جمله روابط تونس و آمریکا و راه‌های تقویت آن پرداخته شد.

به گزارش وبگاه تونسی «نسمه»، رئیس جمهور تونس تأکید کرد که «فساد در دولت و خود پارلمان و گسترش یافته است و با رفع مصونیت اعضای مجلس نمایندگان، برخی از نمایندگان از آنهایی که در سال 2018 محکوم شده بودند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند».

رئیس جمهور تونس گفت: «بسیاری از اخبار نادرستی که در خارج از کشور منتشر می‌شود، بی پایه و ‌اساس است و ربطی به واقعیت ندارد، اما بیشتر از آن، تعدادی از شرکت‌ها هستند که با سرمایه‌های مشکوک برای اهانت به خود تونس، اقدام می‌کنند. حقیقت آن چیزی نیست که آنها تبلیغ می‌کنند و قانون اساسی تعلیق نشده است، اما عضویت نمایندگان مجلس تنها تا رفع خطری که هنوز در کمین کشور است، لغو شده است».

وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود با ابراز تمایل کشورش برای اجرای هرچه سریعتر این اصلاحات، بر حمایت مستمر آمریکا از تونس تأکید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از این گفت‌وگو بیانیه کوتاهی صادر کرد و اعلام کرد که بلینکن در تماس تلفنی با رئیس جمهور تونس «آخرین تحولات تونس از جمله تشکیل دولت جدید و اقدامات برای بهبودی اوضاع اقتصادی این کشور» را مورد بررسی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس تلفنی به تشویق «فرآیند اجرای اصلاحات شفاف و جامع را برای مقابله با چالش‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تونس و پاسخ به آرمان‌های مردم این کشور برای ادامه پیشرفت دموکراسی» پرداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha