• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400090906837
  • خبرنگار : 71368

درخواست عضو شورای شهر از زاکانی برای جلوگیری از تخریب حسینیه محله بریانک

درخواست عضو شورای شهر از زاکانی برای جلوگیری از تخریب حسینیه محله بریانک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که از تخریب حسینیه محله بریانک جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه از فرمایشهای صریح، بدون تعارف و قاطع آقای چمران به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدافع همیشگی یکی از ارکان دموکراسی نظام یعنی شورا و مدیریت شهری و پرداختن به دغدغه‌هایی که مردم این روزها گرفتارش هستند از جمله آلودگی هوا تشکر می کنم، گفت:  همین که مردم از زبان و تریبون شما صدای مطالباتشان را به گوش مسئولان نظام می‌رسانند، جای خوشبختی است.
وی با بیان اینکه امروز در شورا روز خوبی بود و از آقای هاشمی تشکری هم بابت از بایگانی خارج کردن نمایشگاه شهر آفتاب و ضرورت انتقال نمایشگاه بین المللی به آن که یکی از راه های علمی حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران است تشکر می‌کنم، تصریح کرد: شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه تهران گزارشی را در قالب برنامه «در شهر» از محله محروم بریانک در منطقه ۱۰ پخش کرد که جای تشکر دارد که بعد از تاکید مقام معظم رهبری صدا و سیما در حال تبدیل شدن به تریبون مردم است و صدای کسانی است که حرفشان شنیده نمی‌شود؛ هم در سطح ملی و هم محلی که دو سه نمونه آن را را در دو سه هفته گذشته شاهد بودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: در این گزارش مردم محله بریانک از زمینی می‌گفتند که توسط شهرداری از آموزش و پرورش خریداری شده و ۷۰ درصد بهای آن را پرداخت کرده و ۳۰ درصد آن را به تحویل رسمی ملک منوط کرده است. ملک یک باغ و پارک بود اما در گوشه‌ای از این پارک حسینیه‌ای وجود داشت که به گفته اهالی ۵۰ سال سابقه دارد و به گفته مردم، آموزش و پرورش برای انجام تعهداتش فشار وارد کرده تا حسینیه را جمع کند و ملک را آزاد، تحویل شهرداری دهد.

او ادامه داد: در این گزارش تلویزیونی دیدم زنان و مردانی که گریه می‌کردند و از مسئولان می خواستند از تخریب و جمع آوری این حسینیه ۵۰ ساله جلوگیری کنند. از شهردار تهران درخواست می‌کنم این دغدغه مردم را درباره این ملک و مخصوصا این حسینیه قدیمی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی همچنین با اشاره به ضرورت پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات و مکاتبات اعضای شورا در تایید تذکر میثم مظفر، دیگر عضو شورا در همین موضوع، گفت: من با یکی از شهرداران مناطق صحبت کرده و گفتم با شهردار تهران مکاتبه کن، تعجب کرده و گفت اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و ما فقط می‌توانیم با دفتر شهردار مکاتبه کنیم.

وی ادامه داد: اینکه شهردار تهران مکاتبات اعضا را نمی‌بینند به بنده هم منتقل شده است. این در حالی است که جز مسائل و مهم اساسی که شهردار تهران باید در جریان آن‌ها قرار گیرد، مکاتبه دیگری نمی‌کنیم؛  یا انتقال مشکلات مردم است یا مشکلات اساسی کارکنان و مکاتبه شخصی با شهردار تهران نداریم.

امانی افزود: امیدوارم این خبر غلط باشد، شهردار تهران باید شخصا در جریان مکاتبات اعضا باشند، ممکن است در ادامه به معاونت‌ها ارجاع دهند اما باید خودشان این مکاتبات را ببینند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha