• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401030705148
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از آغاز جشنواره پویانمایی تا چند خبر دیگر

از آغاز جشنواره پویانمایی تا چند خبر دیگر

آغاز جشنواره پویانمایی تهران از فردا 8 خرداد ماه، اجرای نمایش کمدی "شپی" از 16 خرداد ماه، «تمایل» در راه آمریکا و خبری از تولید فیلم کوتاه" شماره 9" و حضور فیلم کوتاه «گوزن» در جشنواره‌های جهانی از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از فردا ۸ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به عنوان بزرگترین جشنواره ایران در حوزه انیمیشن از فردا ۸ خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار می‌کند و به مدت پنج روز ادامه دارد.

اکران آثار این دوره از جشنواره در چهار سالن «شهید بهنام محمدی»، «غدیر»، «سینما کانون» و «سینما آسمان» در هشت سانس در ساعت‌های ۸:۳۰، ۱۰:۳۰، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ برنامه‌ریزی شده است. همچنین ویژه‎‌برنامه «آغازگران» ساعت ۸:۳۰ در سالن غدیر و سینما آسمان به مرور آثار پویانمایی مرتضی ممیز و فرشید مثقالی می‌پردازد.

همزمان با برگزاری این رویداد، هفتمین بازار فیلم جشنواره با حضور ۳۰ شرکت، سازمان و دانشگاه فعال در رشته پویانمایی از ۸ تا ۱۲ خردادماه برپاست و این نهادها محصولات خود و چگونگی خلق این آثار را برای مراجعه‌کنندگان تبیین می‌کنند و با علاقه‌مندان این حوزه وارد گفت‌وگو و تبادل اطلاعات می‌شوند.

همچنین کارگاه آموزشی «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون از ۸ تا ۱۲ خرداد مصادف با روزهای برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از سوی مهدی زارع برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی «موسیقی و صداگذاری در انیمیشن» نیز یکی دیگر از کارگاه‌های تخصصی این دوره از جشنواره است که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ از سوی فرهاد صفار ویژه دانشجویان انیمیشن در سالن کنفرانس شماره دو مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

در نخستین روز جشنواره و از ساعت ۱۵ کارگاه «پیچینگ» با حضور عطا مجابی برگزار می‌شود. در این نشست به کارگردان‌ها کمک می‌شود تا با مفهوم و اهمیت پیچینگ به عنوان یکی از ملزومات مهم ارائه فیلمنامه و ایده برای جذب بودجه آشنا شوند.

در ادامه برنامه‌های روز اول جشنواره و از ساعت ۱۷ نشست «از نیپون تا گنبدکبود» با حضور بابک نکویی، بهنود نکویی و رامتین شهبازی برگزار می‌شود. «گنبدکبود» یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پویانمایی است که توانسته است با تولیدات خود به جشنواره‌های مطرح ایرانی و خارجی راه پیدا کرده و جوایزی به ارمغان بیاورد. انیمیشن کوتاه «استریپی» اولین انیمیشن ایرانی راه یافته به اسکار و سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» از شاخص‌ترین تولیدات این استودیو است. در این نشست انیمیشن‌های موفق شرکت گنبدکبود با انیمیشن‌های موفق شرکت نیپون ژاپن مورد مقایسه و بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین از ساعت ۲۰ پس از نمایش چند فیلم کوتاه، با حضور رامتین شهبازی، مهرداد فراهانی و استاد مدعو فاطمه حسینی‌شکیب به صورت گفت‌وگومحور سه اثر «خرچنگ، جسم خاکستری و کلاغ» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

تماشای آثار کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در تماشاخانه سیار کانون

آثار بخش کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران همزمان در تماشاخانه سیار کانون در فضای باز مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری به نمایش درمی‌آیند.

 در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای نخستین بار در این جشنواره، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار بسته فیلم‌های  کودک و نوجوان جشنواره را اکران می‌کند.

این‌ تماشاخانه سیار از ۸ تا ۱۲ خرداد ١۴٠١ همزمان با اولین نوبت اکران جشنواره از ساعت ۸:۳۰ تا نوبت آخر ساعت ۲۳ به نمایش آثار مشغول است.

کودکان و نوجوانان می‌توانند همراه با خانواده در فضای باز حیاط مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران مقابل تماشاخانه سیار حاضر شده و با آثار بخش کودک و نوجوان آشنا شوند.

همچنین فعالان حوزه انیمیشن می‌توانند با این امکان کانون آشنا شوند و در آینده آثار خود را با استفاده از تماشاخانه سیار در نقاط مختلف ایران اکران کنند.

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق صفر مرزی و شهرهای فاقد سینما و سالن‌های تئاتر برای کودکان و نوجوان برنامه‌های فرهنگی ازجمله قصه‌گویی و  تئاتر و نمایش فیلم‌ سینمایی اجرا می‌کنند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

نمایش کمدی تراژدی«شپی» نوشته سامرست موام به کارگردانی علیسام صادقی از 16 خرداد ساعت 21 در تماشاخانه ملک روی صحنه می رود.


این نمایشنامه که رضا شیرمرز ترجمه آن را به عهده داشته، روایتی دراماتیک از زندگی یک آرایشگر مرد با نام «شپی» است. او در زندگی خود معضلاتی دارد و به دلیل مشکلات فراوان نمی‌تواند آنطور که لازم است خانواده خود را اداره کند.
 علی حقیقی، الهه رضایی، بهار زندی، فائقه شلالوند، علیسام صادقی، مرتضی صباحی، مژگان غلامعلی، احمد لشینی، فرنوش مرواری الناز شاهوردی ، ملیکا بتو و وحید نفر در این نمایش ایفای نقش می کنند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: فاطمه کوهستانی: تهیه کننده، دستیار کارگردان: الهه رضایی، مژگان غلامعلی، محمدحسین نوایی، مشاور کارگردان: حسین عبداللهی طراح حرکت : فرنوش مرواری طراح لباس: سینا ایرانپور طراح گریم: مائده غلامی طراح نور: رضا خضرایی، طراح صحنه: کیارش ظریفی ، مشاور رسانه: مطهره کشاورز محمدیان، مدیر تبلیغات: سیدصادق سیادت، طراح پوستر و بروشور: کیوان فیضی ( استودیو ژاو )، عکاس: عرفان حسینی، موسیقی: مهبد شفیع نژاد، حامی نمایش : کوشا دیزاین.
این نمایش 16  خرداد تا 16 تیر در تماشای خانه ملک به نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از بهار شیراز، خیابان ملک، نبش خیابان وزوایی روی صحنه می رود.

تمایل ایرانی در راه آمریکا

فیلم کوتاه «تمایل» به تهیه‌کنندگی میلاد منصوری و کارگردانی مبین پکند پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره امرجینگ لنز کانادا، نامزد بهترین فیلم جشنواره مرسد کوئیر آمریکا شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «تمایل» با راهیابی به جشنواره فیلم‌های Merced Queer Film Festival 2022، در بین ۵ نامزد بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی این جشنواره قرار گرفت.

این فیلم پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از دوازدهمین دوره جشنواره Emerging Lens Cultural Film Festival 2022 کانادا ‌شد.

به تازکی پوستر آن با طراحی سینا افشار رونمایی شد.  

جشنواره مرسد کوئیر در تاریخ ۱۹ می تا ۲۲ می ۲۰۲۲ در مرسد کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «تمایل» روایت‌گر زندگی دختری است که با معضلی اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. دنیز متوسلی، صدف برادران و علی فراستی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

پخش بین المللی فیلم کوتاه «تمایل» را کمپانی فرست اسکرین فیلم با مدیریت سولماز اعتماد برعهده دارد. 

سایر عوامل این فیلم عبارتند از؛ نویسنده و مشاور کارگردان: میلاد منصوری، مجری طرح: حسین سلیمانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی رضایی، طراح صحنه: علی سعیدی، طراح لباس: دنیز متوسلی، طراح گریم: الهه عسگری، مدیر صدابرداری: امیرعباس علیرضایی، تدوین: محمد خلفی، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه‌ریزی: دنیز متوسلی، طراح پوستر: سینا افشار،. عکاس: دنیا حیدری، نقاشی: حنانه پکند، تولید محتوا: علی فراستی، روابط عمومی: الهام عرشی‌زاده، سرمایه گذار: مبین پکند.

پایان فیلم کوتاه شماره 9

مراحل فنی فیلم کوتاه «شماره ۹» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری و تهیه کنندگی ساحل زمانپور و احمد هداوند به پایان رسید.

حنیف پرنده علاوه بر تدوین، اصلاح رنگ و موسیقی این فیلم کوتاه را انجام داده و منوچهر ساکی صداگذاری «شماره ۹» را بر عهده داشته است.

همچنین رها حاجی زینل و نرگس شهرجردی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلمبرداری فیلم کوتاه «شماره ۹» اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید.

در خلاصه داستان «شماره ۹» آمده است: پدرم برای من و داداشم دو تا مداد خریده بود، یه مشکی یه دونه هم مداد گلی، من مداد مشکی را برداشتم.

فهرست کامل عوامل فیلم کوتاه «شماره ۹» به این شرح است: نویسنده و کارگردان: علی صفری، بازیگران: رها حاجی زینل، نرگس شهرجردی، تهیه کنندگان: ساحل زمانپور، احمد هداوند، فیلمبردار: حنیف پرنده، مدیر اجرایی: فرید زنگی، مدیر تولید: رها حاجی زینل، تدوین، اصلاح رنگ و موسیقی: حنیف پرنده، طراحی گریم: فیروزه پرچمی، صداگذار: منوچهر ساکی، طراحی صحنه: فرزاد هدایت نوری، صدابردار: اوستا زادسر، دستیار اول کارگردان: حمید ده‌حقی، دستیار دوم کارگردان: ثنا ناصری، منشی صحنه: شیده غفاریان، ترانه دمساز، اسپانسر: آتلیه نقاشی افسون منتظری، دستیار اول فیلمبردار: علی محمدی، دستیار دوم فیلمبردار: سعید حاتمی، مدیر صحنه: بردیا قادریان دهکردی، دستیار لباس: ترانه دمساز، عکاس: رضا جاویدی، اردلان آشناگر، گرافیست: سلیمان قوی پنجه، مترجم به زبان انگلیسی: مهدی ابوحمزه، حمل‌ونقل: رضا شفائی.

«جنگل سوگوار» در خانه هنرمندان نمایش داده و نقد می‌شود
هفتمین برنامه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن با نمایش «جنگل سوگوار» ساخته نائومی کاواسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصد و سومین برنامه و هفتمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با نمایش فیلم «جنگل سوگوار» به کارگردانی نائومی‌ کاواسه محصول سال ۲۰۰۷ میلادی روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه‌هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این برنامه مهدی ملک به عنوان منتقد و کارشناس حضور خواهد داشت.

کاواسه یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره کن است. او در سال 1997 با اولین فیلم خود با نام «سوزاکو» برنده جایزه دوربین طلایی این جشنواره شد و در 2007 با فیلم «جنگل سوگواری» جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه اصلی را گرفت. کاواسه در 2009 جایزه کالسکه طلایی کن را دریافت کرد. فیلم‌های «شارا» (2003)، «هانزو» (2011)، «هنوز آب» (2014) و «تابندگی» (2017) ساخته او در بخش مسابقه جشنواره رقابت کردند و در سال 2015 فیلم «پوره لوبیا شیرین» به کارگردانی او در بخش نوعی نگاه نمایش داده شد. کاواسه در سال 2013 یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به ریاست استیون اسپیلبرگ بود و در سال 2014 ریاست داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه را به عهده داشت.

در خلاصه داستان «جنگل سوگوار» آمده است: «یک پرستار با یکی از بیماران خود در جنگلی سرگردان می‌شوند و در آنجا سفری دو روزه طاقت‌فرسا و روشنگر را آغاز می کنند.»

«گوزن» ایرانی در هامبورگ
فیلم کوتاه «گوزن» به نویسندگی و کارگردانی هادی بابایی‌فر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به سی‌وهشتمین دوره جشنواره Mo&Friese Young Short Film Festival Hamburg راه یافت. 
این جشنواره که مورد تایید بفتا و اروپا است، از ۲۹ می تا ۶ جون مصادف با ۸ تا ۱۶ خرداد سال جاری در شهر هامبورگ آلمان برگزار می‌شود. Mo&Friese یکی از معدود جشنواره‌هایی در جهان است که به طور کامل به فیلم‌های کوتاه کودکان اختصاص داشته و مخاطبان آن را رنج سنی ۴ تا ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.


«گوزن» پیش از این به جشنواره برلین راه یافته بود و جایزه ویژه بهترین فیلم بخش نسل این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داده بود.
پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده شرکت AtoZinema به مدیریت آزاده مسیح‌زاده است.
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: تهیه‌کنندگان: هادی بابایی‌فر و محمود غفاری، بازیگران: احسان بخشی‌زاده، خداداد بخشی‌زاده، تدوین و مشاورکارگردان: محمود غفاری، فیلمبردار: امیر حسین خوشبین، صدابردار: حامد حسین‌زاده، صداگذار: زهره علی‌اکبری، میکس: رامین ابوالصدق، تصحیح رنگ: فربد جلالی، جلوه‌های ویژه: کامیار شفیعی‌پور، مجری طرح: مهدی پورموسی، مدیرتولید: وحید حاجیلویی، دستیار کارگردان: مهناز جارچی، مدیرتدارکات: پویان سعادتی، دستیاران فیلمبردار: سعیدگودرزی، ابراهیم میرزایی، دستیار تصحیح رنگ: یگانه ابیاره، پشتیبانی: استودیو ۳۵ میلیمتری، پخش بین‌الملل: آزاده مسیح زاده و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha