• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401031711934
  • خبرنگار : 71461

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات خبر داد:

برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم

برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم "مشکات" خبر داد و گفت: در این دوره در چهار رشته اذان، حفظ کل، ترتیل و قرائت تقلیدی علاقمندان می‌توانند شرکت کنند، مسابقات این دوره برای دو گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد و افتتاحیه مرحله مقدماتی کشوری و بین‌المللی این مسابقات از ۲۷ تیر در شهر کوهسار البرز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی -مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات- پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷خردادماه) در نشست جمع‌بندی و تشریح ابعاد چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم مشکات با اشاره به اینکه رشته‌های این دوره از مسابقات رشته قرائت تقلیدی از ۴ استاد به ترتیب استاد عبدالباسط، ضحات، مصطفی اسماعیل و منشاوی است، اظهار کرد: برای مسابقات بین‌المللی کارهای مجوز آن از سوی ستاد عالی مسابقات انجام شده و این مجوز به زودی صادر خواهد شد و ما نیز کار خود را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این دوره در چهار رشته اذان، حفظ کل، ترتیل و قرئت تقلیدی علاقمندان می‌توانند شرکت کنند، مسابقات این دوره برای دو گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد. افتتاحیه مرحله مقدماتی کشوری و بین‌المللی این مسابقات از ۲۷ تیر در شهر کوهسار البرز شروع و ما این کار را با رمز یاعلی در روز عید غدیر آغاز می‌کنیم.

به گفته رئیس چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم، اختتامیه این دوره ۲۲مهرماه همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) در تهران برگزار خواهد شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه ما در دو رشته قرائت تقلیدی و حفظ کل در بخش بین‌الملل و سایر رشته‌ها در سطح کشوری مسابقات را برگزار می‌کنیم، افزود: در بخش کشوری جوایز به ترتیب نفر اول حفظ کل کشور ۱۵ میلیون، نفر دوم ۱۲میلیون و نفر سوم ۱۰میلیون تومان خواهد بود، در بخش بین‌الملل نیز نفر اول حفظ کل ۸۰ میلیون، نفر دوم ۷۰میلیون و نفر سوم ۶۰میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: کسی ‌که در بخش کشوری نفر اول می‌شود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی می‌تواند با سایر کشورها در بخش‌ بین‌الملل به رقابت بپردازد.

مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات یادآور شد: علاقمندان تا ۱۹ تیر امکان ثبت نام دارند.

در ادامه این نشست محمدحسین سبزعلی رئیس کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم مشکات، با بیان اینکه در تمام رشته‌ها داور خواهیم داشت، گفت: در مرحله مقدماتی ۲۲داور، نیمه نهایی ۳۲داور، فینال کشوری و بین‌المللی هرکدام ۲۳داور خواهیم داشت، البته در بخش بانوان ‌هم ‌به همین تعداد داور کار متسابقین را داوری می‌کنند.

وی ابراز کرد: نکته حائز اهمیت در این دوره استفاده از داوران جوان در بخش بین‌الملل است که از این میان می‌توان به هادی موحد، محمدحسن موحدی، جعفر و ‌حسین فردی اشاره کرد، در فینال کشوری و بین‌المللی نیز از داورانی همچون استاد سعیدیان، امام‌جمعه، قره‌شیخلو، ابوالقاسمی و... استفاده خواهیم‌کرد. چند استاد هم از خارج این‌ مسابقات را در بخش بین‌الملل داوری خواهند کرد تا شبه‌ای برای داوری نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۳

۱۰جزء