• پنجشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401040906403
  • منبع : روابط عمومی برنامه

عذرخواهی «جوکر» از جامعه کم‌توانان جسمی

عذرخواهی «جوکر» از جامعه کم‌توانان جسمی

سازندگان برنامه «جوکر» ضمن عذرخواهی از افرادی که با دیدن صحنه‌ای از این برنامه احیانا مکدر شده‌اند، اعلام کرد، نسخه نهایی اصلاح و با حذف آن نما، مجددا در پلتفرم پخش‌کننده بارگذاری شده است.

‏‎به گزارش ایسنا، روابط عمومی جوکر، با انتشار مطلبی و ارسال آن به رسانه ها، با ارایه توضیحاتی درباره قسمت اخیر، از جامعه کم‌توان جسمی و هر فردی که با تماشای این صحنه‌ها مکدر شده است، عذرخواهی کرد.

در متن این مطلب آمده است: «مخاطبین عزیز و گرامی جوکر!
 
‏‎در یکی از موقعیت‌های قسمت چهارمِ فینال، ۲نفر از بازیگران جوکر به صورت بداهه و درلحظه، تصمیم گرفتند تیپی متضاد با عنوان و نقشی که به آنها محول شده بود اجرا کنند  تا از این تضاد و تناقض، موقعیتی برای خنداندن شرکت‌کننده‌ها و مخاطب ایجاد شود که همگی می‌دانیم تناقض، تضاد و اغراق از ابزار کمدی است.
  
واضح است که در آن موقعیت، حضار و انبوهی از مخاطبان به تضاد خلق‌شده خندیدند؛ نوازنده پیانویی به نام بتهوون که از قضا ابزار(دست) برای نواختن پیانو ندارد.
 
‏‎نه ایشان و نه هیچ‌کدام از همراهان و سازندگان با تصور توهین به معلولان عزیز با این شکل از دست، فکر هم نکردند، همان‌طور که تعداد انبوهی از مخاطبین هم این تصور را نداشتند، اما به احترام تذکر و توصیه تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین، بلافاصله نسخه خروجی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین با توهین‌آمیز بودن این موقعیت کمدی نسبت به معلولین، قاطعانه مخالف بودند اما تعدادی دیگر از کارشناسان این حوزه، معتقد بودند این صحنه کمدی، می‌تواند تاثیر روانی منفی روی معلولین با این شرایط فیزیکی داشته باشد.

در این ۶ماه که با جوکر همراه شما هستیم، افتخار می‌کنیم که معلولین عزیز هم مخاطب جوکر بوده‌اند و در این مدت به جوکر، محبت و لطف داشته‌اند و خوشحالیم که توانسته‌ایم لبخند روی لب‌هایشان بیاوریم. به قدری این افتخار و خوشحالی برای ما ارزشمند است که اگر این لحظه و موقعیت کمدی و طنز بخواهد سهوا باعث رنجیدن یک معلول هم بشود، برای ما مطلوب نیست.»

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۹ ۱۹:۱۵

از بد روزگار من معلول شدم. هدف مقدسی را پیگیری کردم خوشحالم از اینکه الان به راحتی و با صدای بلند میتوانم بگویم "من یک ناتوان جسمی هستم" از گفتنش امروزه حتی شیرین کام هم میشوم چرا که به توانایی رسیدم که اشخاص به ظاهر سالم تا سالها نمی توانند برسند. امیدوارم همگان این را بدانند که تنها برای یک" ُمرده" اتفاقی منجر به معلولیت پیش نخواهد آمد، 100%افراد در خطر معلولیت قرار دارند. با احترام

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۹ ۱۹:۵۰

تو رو خدا بیایید روی ظرفیت هایمان یک تجدیدنظر اساسی کنیم! واقعا نه با پزشک، نه وکیل، نه روحانی، نه بقال، نه ... نمیشه شوخی کرد! واقعا چمون شده ؟؟!! یک نگاهی به سایر ملل کنیم تا ببینیم میشه خیلی خندان تر و خوشحال تر زندگی کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۰ ۰۴:۰۶

معلولیت صنف نیست، مثلاً شوخی با فقر مردم، فقیر بودن هم صنف و ظرفیت جامعه به حساب نمی آید

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۰ ۱۰:۲۰

درجواب خانم یا آقای طباطبایی فکر نمی‌کنم بامسخره کردن دیگران شاد بشیم کار درستی باشه خودتونو بزارید جای خود فرد یا پدر ومادر که بچه معلول جسمی دارن صدا وسیما گاهی الفاظ بدی بکار میبرن مثل عقب مانده یا مونگول برای خانواده ها خیلی زجر آوره شنیدن این کلمات یا حرکات فیزیکی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۱۴:۰۲

عالی