• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401081509954
  • خبرنگار : 71368

عضو شورای شهر تهران:

شن چاله‌های تهران تعیین تکلیف شود

شن چاله‌های تهران تعیین تکلیف شود

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از سازمان‌های ذینفع در شن چاله‌های منطقه ۱۸ خواست که نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان این‌که در بستر رودخانه "کن" در منطقه ۱۸ محدوده‌ای با مساحت حدود ۲۱۰ هکتار با برداشت بی‌رویه ماسه از بستر رودخانه کن مواجه است، اظهار کرد: در بالادست رودخانه نیز انباشت شن چاله‌ها وجود دارد، به طوری که عمق این شن چاله‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ متر است و این منطقه بین رودخانه "کن"، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه بروجردی و شمال آزادگان است که در صورت بروز حادثه افزایش احتمال تخریب مناطق و ریزش آب رودخانه به چاله‌ها وجود دارد.

وی با بیان این‌که در شهرداری طرح ساماندهی اراضی مجاور "کن" در دستور کار قرار داشت و قرار بود این اراضی به کاربری فضای سبز تجاری و خدماتی اختصاص داده شود، گفت: همچنین طرحی به اسم تاکا (توسعه. آبادانی. کن ایرانیان) برای این منطقه که تبدیل به مراکز تفریحی و تفرجگاهی شود دنبال می‌شد که به نتیجه نرسید.

نجفی با بیان این‌که وجود شن چاله‌ها در مناطق شهری و در نزدیکی شهرک‌ها باعث نگرانی مردم شده چرا که می‌تواند برای ساکنان بحران‌آفرین باشد، ادامه داد: از مرکز مطالعات می‌خواهم که مطالعه‌ای در مورد اقدامات در دوره‌های مختلف صورت گرفته را بررسی کند و همچنین از همه دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم که با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف شن چاله‌ها اقدام کند.

انتقاد اقراریان از خروج نطق پیش از دستور خود از دستور کار شورای شهر

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به حذف نطق پیش از دستور خود از دستور کار جلسه امروز شورا انتقاد کرد و گفت: جلسه گذشته اعلام کرده بودم که در جلسه آینده نطق پیش از دستور دارم اما طی تماس تلفنی که دیروز با یکی از اعضای هیات رئیسه شورا داشتم به من اعلام کردند که نطق پیش از دستور شما در دستور کار قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: علت حذف این نطق از دستور کار جلسه امروز شورا نیز به بنده اعلام نشد که البته این نیز بگذرد.

مهدی چمران در واکنش به این تذکر اقراریان تنها از اعلام این تذکر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha