• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081711676
  • خبرنگار : 71415

نشست وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن

نشست وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در واشنگتن

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزرای خارجه این کشور و جمهوری آذربایجان در دیداری با یکدیگر درباره موضوع معاهده صلح میان دو طرف به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ارمنستان، آرارات میرزویان و جیحون بایراموف، وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نشستی در واشنگتن به تبادل نظر درباره عناصر یک معاهده صلح بین دو کشور پرداخته و بر سر تسریع روند مذاکرات توافق کردند.

این نشست روز دوشنبه هفتم نوامبر برگزار شد. این دو وزیر همچنین نشست مشترکی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا داشتند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام داشت: وزرای امور خارجه به تبادل نظر درباره عناصر یک معاهده صلح بالقوه پرداخته و بیان کردند مسائلی هنوز هست که باید حل و فصل شوند. دو طرف بر تعهد رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نشستشان در تاریخ ششم اکتبر در شهر پراگ و در تاریخ ۳۱ اکتبر در شهر سوچی مجددا تاکید کردند.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد: وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق کردند مذاکراتشان را تسریع کرده و یک نشست دیگر نیز در هفته های آینده برگزار کنند.

بلینکن گفت: «آنچه اکنون شاهد آن هستیم، گام‌های واقعی و گام‌های شجاعانه هر دو کشور برای پشت سر گذاشتن گذشته و تلاش برای صلح پایدار است. بلینکن گفت که این مذاکرات بر اساس بحث های قبلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و دیگر گفتگوهای بین مقامات ارمنستان، آذربایجان و ایالات متحده خواهد بود.

وی افزود: «ایالات متحده به عنوان دوست ارمنستان و آذربایجان متعهد به انجام هر کاری است که بتوانیم از شما در این تلاش حمایت کنیم.» بقیه جلسه پشت درهای بسته برگزار شد.

خبرگزاری RIA روسیه گفت، رهبران دو کشور اواخر ماه گذشته در بندر سوچی روسیه در دریای سیاه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کردند و توافق کردند که از زور استفاده نکنند و به توافق‌های قبلی که به دنبال پایان دادن به درگیری‌ها بود، پایبند باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha