• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401082517509
  • خبرنگار : 71573

«روزهای پیام‌بری» نقد می‌شود

«روزهای پیام‌بری» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی «روزهای پیام‌بری» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا اولین نشست از مجموعه نشست‌های «پاورقی» با محوریت کتاب «روزهای پیام‌بری» و با حضور مرتضی سرهنگی - پیشکسوت حوزه ادبیات پایداری -، روح‌الله شریفی -نویسنده کتاب - و میثم رشیدی مهرآبادی روز شنبه ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۵:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

در خبر برگزاری این نشست که توسط مرکز رسانه معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و با همکاری موسسه «سپهر سوره هنر»برگزار می‌شود، عنوان شده است: سلسله‌نشست‌های «پاورقی» فرصتی را برای گفت‌وگو درباره کتاب‌های شاخص مراکز استانی حوزه هنری به‌وجود می‌آورد تا کتاب‌هایی که در میان انبوه آثار هنری خلق‌شده در مراکز گوناگون حوزه هنری، توجه کمتری به آن‌ها شده است، به مخاطبان معرفی شود.

کتاب «روزهای پیام‌بری» خاطرات غلامحسن حدادزادگان، پیام‌رسان و راننده پیکر شهدا در دوران جنگ تحمیلی است که به قلم روح‌الله شریفی و با همکاری حوزه هنری استان قزوین توسط انتشارات «سوره مهر» به انتشار رسیده است.

این کتاب روایت زندگی غلامحسین حدادزادگان است؛ کارمند بنیاد شهید شهر قزوین، راننده آمبولانس پیکر شهدا و پیام‌رسان شهادت تعدادی از شهدای قزوین به خانواده‌هایشان. عده‌ای می‌گویند که خبر شهادت هزار شهید را برده رسانده. عده‌ای دیگر می‌گویند که بیش از صد خانواده نبوده. اما او یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در مواجهه با خانواده شهدا را بر عهده گرفته. برخی می‌گویند خودش است! همین بود که داغ بر دلمان گذاشت. همین بود که خبر را تمام نکرده فلنگ را بست و یا علی. خودش است که مثل غریبه‌ها رفتار کرد.

 برخی می‌گویند حدادزادگان آدم بامزه‌ای است. ماجراهای او و جنازه‌ها گاه وهمناک است و گاه خنده‌دار. معلوم نیست حدادزادگان چطور توانسته این تلخی را از خاطرات بگیرد و آن‌ها را به یک نحو شیرین و به یادماندنی برای دیگران تعریف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha