• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401111007460
  • خبرنگار : 71667

بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین‌الملل بین ایران و عمان

بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین‌الملل بین ایران و عمان

در دومین روز سفر هیئت پست عمان به ایران راهکارهای توسعه تجارت الکترونیکی بین‌الملل در حوزه پستی بین دو طرف و بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین‌الملل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، حسین غضنفری سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی سازی در نشست با هیئت پست عمان به تشریح خدمات و سرویس های نوین پستی در بستر فناوری پرداخت.

غضنفری با اشاره به اینکه صنعت پست در ایران همگام با سایر مجریان پستی در سراسر جهان با ایجاد تحول در سرویس پستی خود در مسیر تجارت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات حرکت کرده تا پاسخگوی نیازهای روزافزون مشتریان و شهروندان‌ باشد، گفت: پست ایران با بهره‌مندی از شبکه گسترده پستی، اقدام به راه‌اندازی سرویس e_bazar(بازار الکترونیک) نموده است.

وی افزود: در این سرویس پستی، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالا بدون واسطه اقدام به خرید و فروش در بستر اینترنت می‌ کنند.

سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمند سازی شرکت ملی پست با تاکید بر توسعه تجارت الکترونیک پستی در سطح بین‌الملل گفت: برای تحقق این امر باید موانع موجود در فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی به ویژه در صادرات کالا به عمان و نیز امکان خرید اینترنتی شهروندان ایران از پلتفرم‌های بین‌المللی و دریافت از طریق پست، شناسایی‌ و مرتفع شده تا بدین نحو مبادله مرسولات پستی ناشی از تجارت الکترونیک بین پست دو کشور به آسانی صورت پذیرد.
 
سرپرست هیات پست عمان نیز با استقبال از این پیشنهاد اظهار کرد: این امر می‌تواند با ایجاد کارگروهی متشکل از کارشناسان فنی پست دو کشور و تبادل نظر در جهت رفع موانع موجود مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اجرایی اتخاذ و در نهایت تعاملات پستی در حوزه تجارت الکترونیک عملیاتی شود.

 بررسی امکان راه اندازی سرویس مالی بین‌الملل 

در نشست عصر روز یکشنبه همچنین رئیس امور بین الملل پست بانک ایران و مقامات پست عمان پیرامون چگونگی راه‌اندازی سرویس حوالجات مالی بین‌المللی از طریق سامانه IFS(سیستم مالی بین‌المللی) بحث و تبادل نظر شد.

 قائم مقام مدیرعامل پست عمان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ هزار شهروند ایرانی در آن کشور ساکن هستند گفت: با راه اندازی سرویس مالی بین المللی رفاه شهروندان ایرانی مقیم عمان در ارسال حوالجات پولی به ایران تامین خواهد شد.

نمایندگان پست بانک ایران ضمن استقبال از این پیشنهاد راهکارهای خود را برای تسویه مازاد وجوه ناشی از تبادل حوالجات مالی مطرح و در نهایت دو طرف موافقت کردند تا با ایجاد کارگروه فنی مشترکی بین دوکشور متشکل از متخصصین امر، پیش نیازهای مربوط به اجرایی شدن این سرویس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و مقدمات عملیاتی شدن سرویس حوالجات مالی بین‌المللی بین دو پست عمان و پست بانک ایران فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha