• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1401111108565
  • خبرنگار : 71662

آسمان مه‌آلود و بارش برف و باران در تهران/ کاهش دما تا ۸ درجه

آسمان مه‌آلود و بارش برف و باران در تهران/ کاهش دما تا ۸ درجه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان،آسمان نیمه‌ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی از امروز تا صبح چهارشنبه (۱۱ تا ۱۲ بهمن) با فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید، در مناطق مستعد احتمال رعد وبرق و بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف گاهی کولاک برف و تا صبح پنجشنبه (۱۳ بهمن) احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۳ تا ۱۴ بهمن) با عبور موجی زودگذر افزایش ابرناکی و بارش برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

در روز پنجشنبه در مناطق پرتردد شهری غبار محلی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. امروز کاهش دما ، فردا افزایش دما و از فردا شب تا روز شنبه(۱۵ بهمن) روند کاهش نسبی دما به‌ویژه در دماهای کمینه شبانه پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ بهمن ) قسمتی ابری و غبار محلی و از بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پداکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین‌آباد با کمینه دمای ۷- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما و یخبندان شبانه به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان و ماندگاری هوای سرد از چهارشنبه تا شنبه ( ۱۲ تا ۱۵ بهمن) خبر داد.

در اثر این پدیده جوی کاهش دمای شبانه، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، افزایش مصرف سوخت پیش‌بینی می‌شود. در چنین شرایطی مدیریت مصرف سوخت احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفرهای بین شهری به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از صعود و عدم اسکان در ارتفاعات و محافظت و عایق بندی لوله‌ها و منابع آب و آمادگی ارگان‌های ذی ربط دور توصیه می‌شود.

این سازمان در ادامه نسبت به وزش باد شدید، کولاک برف در ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۲ تا ۱۳ بهمن)  در استان تهران هشدار داد.

بر اثر این مخاطره احتمال آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده، احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد کولاک و کاهش دید در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، محافظت از محصولات کشاورزی، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه‌های موقت، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha