• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401111814086
  • خبرنگار : 71505

با موافقت شورای شهر تهران؛

عوارض تابلوهای تبلیغات محیطی و تجاری در پایتخت برای سال آینده افزایشی ندارد

عوارض تابلوهای تبلیغات محیطی و تجاری در پایتخت برای سال آینده افزایشی ندارد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با عدم افزایش عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی و تجاری در تهران برای سال آینده موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی عوارض تابلوهای محیطی تبلیغاتی را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی چمران با توجه به اعلام اینکه این عوارض برای تابلوهایی که معرفی کننده مکان هستند در نظر گرفته نمی‌شود و افزایش آن برای سال آینده بسیار اندک است، گفت: این عدم افزایش برای سال آینده سازمان زیباسازی را با مشکل مواجه می‌کند. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود موضوع تبلیغات راکد مانده اما این نباید باعث شود که سال آینده را نیز از دست بدهیم.

وی ادامه داد: بی تردید وزارتخانه‌ای که تابلو بسیار بزرگی به اسم وزارتخانه خود نصب می‌کند دیگر معرفی کننده مکان نیست و کار تبلیغی انجام می‌دهد. لذا باید عوارض آن را پرداخت کند. بر همین اساس من پیشنهاد می‌کنم پنج درصد برای این عوارض در نظر گرفته شود.

صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی نیز با حضور در شورا با اشاره به اینکه استاندارد سازه‌ها ۱.۵ متر ارتفاع در نظر گرفته شده و اگر از این اندازه عدول شود بر اساس جداول دیگری به صورت جداگانه عوارض آن محاسبه می‌شود.

پیرهادی عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع عوارض تابلوهای تبلیغات محیطی و تجاری اشاره کرد و افزود: محاسبه عوارض این تابلوها به صورت کارشناسی محاسبه شده اما این عوارض نافی برگزار مزایده تابلوها نیست. عوارض از مالکان تابلوها گرفته می‌شود و رقم ناچیزی است و ربطی به قیمت گذاری و مزایده سازمان زیباسازی ندارد. این موضوع نیز بر اساس دستورالعمل وزارت کشور تعیین شده است.

آخوندی هم عنوان کرد: این عدد جزئی به خزانه شهرداری واریز می‌شود و ارتباطی به سازمان زیباسازی ندارد.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران عوارض بر تابلوهای تبلیغاتی محیطی و تجاری را بدون افزایش نسبت به سال گذشته به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha