• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401120201584
  • خبرنگار : 71282

در جلسه امروز نمایندگان کارگر با وزیر کار چه گذشت؟

در جلسه امروز نمایندگان کارگر با وزیر کار چه گذشت؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسات پیوسته و مستمر دستمزد ۱۴۰۲ از هفته آینده خبر داد و موکول شدن تعیین دستمزد به بعد از عید را بعید دانست و به جامعه کارگری اطمینان داد که هر عددی که از سبد معیشت استخراج شود کارگران زیان نخواهند کرد.

هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا با تشریح جزییات نشست امروز نمایندگان گروه کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در جلسه امروز که با حضور وزیر کار و معاون روابط کار برگزار شد، نمایندگان سه تشکل بزرگ کارگری؛ کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن های صنفی کارگران و مجمع عالی نمایندگان کارگران شرکت داشتند و یک نشست هم اندیشی بود که در آن مطالبات و دغدغه ها و خواسته های جریان کارگری مطرح شد.

وی ادامه داد: وزیر کار تاکید داشتند که به عنوان وزیر جامعه کار و کارگر باید ارتباط بیشتری با گروه کارگری داشته باشد و در جریان خواسته ها و مطالبات کارگران قرار بگیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه مباحث مربوط به حوزه بازنشستگان و کارگران در جلسه امروز به طور شفاف مطرح شد، ادامه داد: در این جلسه درخواست کردیم که رقم سبد هزینه معیشت خانوار کارگری هرچه سریع‌تر تعیین شود و تاکید کردیم که اگرچه مزد ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی داشت ولی به دلیل اجرای جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی تاثیر خود را از دست داد و شیرینی این افزایش به کام کارگران تلخ شد.
ابوی با اشاره به افزایش هزینه‌های سبد معیشت کارگران اظهار کرد: یکی از مباحثی که در نشست امروز با وزیر کار بیان کردیم بحث تغییر قیمت کالاها و افزایش هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری بود. سال گذشته وقتی سبد معیشت را می‌بستیم هر کیسه برنج (هندی) که به قیمت دولتی توزیع می شد،  ۱۷۰ هزار تومان بود و هم اکنون به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته و دو برابر شده است. همچنین در مورد گوشت اعلام کردیم که سال گذشته هر کیلو گوشت منجمد که به نرخ دولتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شد، ۵۰ هزار تومان بود و اکنون به بیش از ۱۵۰ هزار تومان رسیده است که طبعا دستمزد ۱۴۰۲ را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی درباره دیدگاه وزیر کار نسبت به افزایش هزینه های سبد معیشت کارگران گفت: ایشان اعلام کردند که سبد معیشت را باید استخراج کنیم و تلویحا افزایش هزینه‌های زندگی کارگران را پذیرفتند. ما تاخیر در اعلام رقم سبد معیشت و به نتیجه نرسیدن جلسات کمیته مزد را مطرح و تاکید کردیم که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری باید تا بهمن ماه استخراج می شد که وزیر کار اعلام کردند چند جلسه پشت سر هم باید تا پایان سال برگزار شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک شود و بتوانیم تصمیم نهایی را درخصوص دستمزد سال آینده بگیریم.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با مثبت ارزیابی کردن مواضع وزیر کار نسبت به دستمزد ۱۴۰۲ افزود: اظهارات وزیر کار و نظرات و مواضع ایشان را در مجموع مثبت ارزیابی کردیم و با توجه به آنکه چشم امید کارگران به این دولت است، انتظار همراهی بیشتر دولت و کارفرمایان با کارگران را داریم.
ابوی درباره نشست امروز کمیته دستمزد هم گفت: بعید است که رقم‌ هزینه ماهانه سبد معیشت در نشست امروز کمیته مزد به دست بیاید ولی آنچه مسلم است مباحث جدی تری در جلسه مطرح خواهد شد.
دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران با بیان اینکه جلسه بعدی شورای عالی کار هفته آینده تشکیل خواهد شد، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم سبد معیشت کارگران هر چه سریعتر مشخص شود و هر عددی که از سبد معیشت استخراج شود به جامعه کارگری اطمینان می دهیم که کارگران زیان نخواهند کرد.
وی در پایان احتمال موکول شدن تعیین دستمزد ۱۴۰۲ به بعد از عید را بعید دانست و گفت: با توجه به تاکید وزیر کار از هفته آینده جلسات مستمر و پشت سرهم برای به نتیجه رسیدن مذاکرات دستمزد تا حصول نتیجه و تعیین دستمزد شایسته برای جامعه کارگری برگزار می شود، لذا  موکول شدن تعیین دستمزد به سال آینده را بعید می دانم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۰:۲۳

سلام اقای وزیر کمتر از ۱۲ میلیون حقوق کارگر بیفایده است

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۰:۳۳

با سلام ، الان سه هفته دارن جلسه برگزار می‌کنن و بعد از هر جلسه همین حرف‌هارو هر با یک نفر میزنه که در پایان جلسه برای سبد معیشت و افزایش دستمزد یا بحثی نشد و یا نتیجه‌ای نداده ، اگر این افراد کار بلد و متخصص این کار هستن پس قبل از ورود به جلسه طرح‌ها و برنامه‌هاشون مشخصه و نهایتا در عرض دو یا سه جلسه باید به نتیجه برسند نه اینکه هر هفته بشینن دور هم و نهار و میوه شیرینی بخورن و بگن و بخندن .و بی نتیجه بیان بیرون ، این جلسات الکی و انتظار گذاشتن افکار کارگرها ..متاسفانه. حتی اگر افزایش صد درصدی هم داشته باشه حقوق و مزایا بااین دولت باز هم جوابگو نخواهد بود ...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۰:۵۶

در جلسات شورای عالی کار خواهشا تصویب کنید. نمایندگان کارفرمایان. دولت. کارگری هر 6 ماه اضافه بشه حقوق و مزایا در جامعه کارمندی لحاظ میشه. هر هفته اقلام غذایی و خوراکی و لوازم خانگی و وام 23 درصد داره اعمال میشه چرا باید سالی دو بار با این تورم افسار گسیخته برای کارگر مظلوم اضافه نشه...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۱۷

چشم وامیدکارگران به شماست خداوند به‌شمار کمک کند تا آنچه حق است برآن فائق آید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۲۶

.شما مسولین.. یک سال تمام بعد هم دم عیدی جلسه جلسه جلسه ..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۳۸

با همه خوبم.. .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۳۸

هرساله همین جوریه حقوق کار گر رابه آخر سال می‌رسانند چرا تو آذر توبهمن انجام نمیدن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۱:۵۲

عزیزان دقت کنید افزایش حقوق باور کنید دردی رو دوا نمی کنه الان مشکل افزایش بی رویه و غیر کنترل قیمتهاست ، حکومت وارد بشه و جلوی این گرانی ها رو بگیرد بابا همه چی رو درصدی گرون می کنید خب نکنید این قانون احمقانه ی . رو بزارید کنار ، فکر تثبیت قیمتها باشید.شما خبرگزاری دانشجویان هم خواستارم به گوش مسئولان برسونید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۱۲

شما ها حتما خرید نمیکنید که خبر از قیمت ها ندارید برنج هندی به لطف دولت انقلابی امروز ۲/۱۱/۱۴۰۱من خریدم ۴۷۰هزارتومان قند زکریا۱۶۰هزارتومان این بازارهایی که شما سر زدید وبرای خودتان نرخ مشخص کردید کجا هستن حتما این بازارها فقط مخصوص شما وزرا هست

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۲۲

هر سال حقوق برای سه ماه اول خوبه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۲۸

متأسفانه نمایندگان دولت در این جلسات سنگ اندازی می‌کنند، این وزیر هم تفکرات عبدالملکی را دارد ، بنابراین به مشکلات حقوق و دستمزد و معیشت کارگران و بازنشستگان بی توجه میباشد.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۲۸

بازنشستگان تامین اجتماعی امسال را به سختی طی کردن با 6 میلیون حقوق که 700 تومان آن هم واسه تکمیلی کم میکنن میشه 5300 آیا با این حقوق خودتان میتونید 5 روز زندگی بکنید ...همیشه کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی شرمنده خانواده بشیم آیا با 30 سال سابقه حقوق 6 میلیون با خانواده 4 نفره کجایه دنیا این حقوق هست عراق . حقوق کارگران در عراق 900 دلار هست چرا در ایران حقوق بازنشستگان صاحب نداره .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۴۰

نمایندگان محترم، بازنشستگان تأمین اجتماعی لطفأ قبل از طرح مسایل و مشکلات، اولأ حقوق ومزایای اصلی و معوقات آنرا را مطالبه گری نمایید، ثانیأ الباقی 25%متناسب سازی سال1400را خواستارباشید ، ثالثأ پرداخت 2ماه حقوق بعنوان عیدی سالیانه همانند زمان اشتغال بازنشستگان، رابعأ حذف مبالغ 2%ماده89 و بیمه تکمیلی که واقعأ بیخودی کسر میشود، خامسأ واگذاری بخشی از سهام شستاو سودش به بازنشستگان که اخیرأمطرح شده بود. سادسأ عدم واگذاری شرکتهای ورشکسته دولتی بعنوان بدهی 600هزار میلیاردی دولتهاو جرایم دیرکردشان،که سالیان سال زسررسیدآنها گذشته و تاکنون دولتهای حاضر درپرداخت آن اقدامات لازم ومقتضی را بعمل نیآورده و نمی آورند.بعداز حل کردن اینچنین مواردی، درخصوص افزایش مبلغ وام صحبت به میان آورید، چرا با مطرح کردن چنین معضلاتی مسئله اصلی تصمیم گیری درخصوص افزایش حقوقهای کارگران وبازنشستگان تحت الشعاع قرارگرفته وبه حاشیه کشیده شده و بیراهه میبرنند. همانند سالیان گذشته درتعطیلات نوروزی تداخل کرده و چندان تصمیمات اساسی وقانونی گرفته نخواهند کرد و با عجله باز یک میلغ اندک وناچیز ارائه خواهند داد که نه با تورم و نه باسبدمعیشت ونه با گرانیهای موجود و نه با افزایش سربه فلک کشیده شده دلار، هماهنگی و توازن نخواهند داشت و باز بازنشستگان و کارگران بیشتر از قبل . هشت شان بیشتر از قبل در گرو نه شان" خواهند بود.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۲:۴۹

حقوق مسعولین و کارکنان دولتی رو ماهیانه نجومی به نتیجه می رسم آب از آب تکان نمی خوره به قشر مظلوم و زحمت کش کارگر که می رسم میشه قضیه برجام مذاکره پشت مذاکره جالب اینجاست برا دو ریال می خوان اضاف کنند هی به نتیجه نمی رسند قرار نیست کل مسعولین و ارگانها برای حقوق کارگر مذاکر شود این چه عدالتیه تو این مملکت

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۳:۰۵

امیدوارم خیر باشه ،واقعا با این نرخ تورم وحشتناک باید تصمیم بجایی بگیرن که بنفع کارگران شاغل و باز نشستگان باشد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۲۳:۱۳

کارمندهای بدبخت چی بگن که 1401 فقط ده درصد مهرماه هم یک میلیون شکلات دست بچه دادن امسالم میگن 20 درصد هنوزم در هوا هست

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۰:۲۷

وزیر کار خواهشا امسال نگذارید تعیین دستمزد مثل سال گذشته تا مرداد طول بکشد کمی به فکر باز نشسته های تامین اجتماعی باشید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۰:۴۵

کاش همینقدر که درباره حقوق کارگر حساسیت به خرج میدن ، روی همه مسائل کشور همینقدر حساس بودن . آدم بهش برمیخوره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۱:۳۱

بابا هر سال همینو میگید ....نگین توروخدا اینو ضرر نخواد کرد....ب.بخدا هیچکی بیشتر از کارگر کار نمیکنه فکر کن با این همه خستگی میریم اسنپ هم کار میکنیم....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۴:۴۸

. جلسه شورای اداره کار....میرید چای و قهوه می‌خورید و .می‌خندید و حق جلسه وماموریت میگیرید واخرسر....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۶:۰۵

سلام به مسئولین که طرفدار کارگر و بازنشستگان محروم جامعه هستند واقعا همینطور ه این حقوق با این اوضاع تورم را خرج معمولی کفاف ۱۰ روز را نمیکند واقعا فکر اساسی به کارگران و بازنشستگان بکنید ممنون رحیمی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۷:۱۰

باسلام واحترام لطفا آنچه را برای خود می پسندید برای دیگران بپسندید. شما را بخدا قسم میدهم شما با این حقوق کارگری میتونید زندگی کنید.بخدا دارید خانواده کارگری را نابود میکنید با این حقوقی که میگیرن.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۷:۱۲

تکرار دوباره دستمزد بالا مساوی است با تورم شدید اینو صد تا کارشناسم تاکید دارد،دستمزدها باید همانند کارمندان دولت باشد نه بیشتر.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۷:۵۳

به نفع خود شرکت‌هاست که حقوق را ببرن بالا دیگه کسی با ۸ میلیون ۱۰ میلیون کار نمیکنه دیگه طرف میره جوراب می فروشه کارگری نمیکنه چون حقوق کمه کسی کار نمیکنه حداقلش بکنید ۱۶ الی ۱۷ میلیون تا مردم بیان کار کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۷:۵۶

. قیمت گوشت منجمد سال گذشته رو ۵۰هزار تومان اعلام میکنه در صورتی که نرخ هر کیلو دمبه گوسفندی تو سال گذشته از مرز ۹۰ هزار تومان رد شده بود

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۰۷:۵۹

درضمن جناب نماینده کارگری و وزیرکشور قیمت برنج ایرانی و گوشت گرم رو چرا مبنای محاسبه قرار نمیدید مگه ما کارگرا ایرانی نیستیم و محکوم به خوردن برنج هندی هستیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۱۰:۱۴

حقوق کارمند ها رو بدید وقت کردید بعد گارانتی شرکتی رو بدن اگه پولی بمونه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۵

سلام بخدا ما قشر کارگر فقط داریم ضرر میکنیم من خودم سرپرست خاندار هستم با ۶۵۰۰ اجاره خونه بدم پول خورد و خوراک بدم پول کرایه ماشین پول دارو از کجا بیارم به قران از ساعت ۶ صبح بیدارمیشم پیاده میرم تا سر کارم تا ۸:۳۰ صبح برسم سرکار واقعا پاهام دیگه جون نداره چرا درک ندارید واقعا شماها سختی نکشیدید ما کجا هستیم شماها کجا هستید