• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401121409907
  • خبرنگار : 71667

مخابرات به‌دلیل سیاست‌های غلط از آهنگ توسعه کشور عقب افتاد

مخابرات به‌دلیل سیاست‌های غلط از آهنگ توسعه کشور عقب افتاد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت‌های نوآور بعد از اینکه ایده‌ای ارائه می‌دهند، نیازمند حمایت، اعتبار و پشتیبانی هستند اما به خاطر سیاست های غلط، مخابرات از آهنگ توسعه عقب افتاده است.

به گزارش ایسنا، مجید سلطانی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، امروز در همایش نوآوری در حوزه زیرساخت مخابراتی و آی سی تی، اظهار کرد: صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وابسته به شرکت مخابرات ایران است، شرکت مخابرات ایران ۵۰ سال قدمت دارد و بزرگ‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور را در دست دارد.

وی با اشاره به ارتباطات ثابت و همراه، اظهار کرد: اگر مخابرات که اصطلاحا لوکوموتیو قطار کشور است، در این مسیر درست کار کند، بقیه هم درست کار می‌کنند.

سلطانی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکتهای نوآور و استارت‌آپی تصریح کرد: از شرکت‌های بزرگ کشور باید حمایت شود زیرا زمانی که از شرکت‌های بزرگ حمایت شود، دیگر شرکت های کوچک هم به درستی عمل خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بخش ارتباطات ثابت کلا پرهزینه است و نه فقط در کشور ما، تصریح کرد: برای توسعه ارتباطات ثابت هزینه‌ها زیاد است و دولت‌ها و حاکمیت کشورهای غربی در سالیان گذشته اعتبارات سنگین و بسیاری را به حوزه تلکام خود کمک کردند.  به عنوان نمونه دولت آلمان به یک شرکت آلمانی که در زمینه فیبرنوری فعالیت می‌کرد، ۲/۷ میلیارد یورو کمک کرد، درصورتی که شرکت خصوصی بود.

سلطانی افزود: دولت‌ها و حاکمیت‌ها برای توسعه زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌کنند و دلیل آن هم این است اگر شرکت‌ها به مشکل بر بخورند، سایر شرکت‌ها با مشکل مواجه می‌شوند اما این اتفاق  ۱۲ سال است که برای شرکت مخابرات ایران رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه مشکل‌ داری است چون سیاست‌گذاری خوبی انجام نشده است، گفت: شرکت مخابرات ایران برنامه‌های خوبی را دنبال می‌کند  که یکی از آن این است که فعالیت‌های مرتبط با تحول این صنعت و ارتباط با شرکت‌های نوآور را دنبال می‌کند.

او در ادامه سخنان خود به بررسی وظیفه شرکت مخابرات ایران در این حوزه پرداخت و بیان کرد: برنامه‌سازی، تقویت و افزایش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمایت از اقتصاد دیجیتال، کاهش شکاف دیجیتال، فراهم‌آوری دسترسی و پهنای باند، مدیریت مخابرات، چالش‌ها و فرصت‌های موضوع ناشی از رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات، تقویت همکاری میان همه بازیگران، حمایت از تمام اهداف راهبردی، توانمندسازی فعالیت‌های نوآورانه در فناوری اطلاعات خانوارها برای حمایت از تحول دیجیتالی جامعه ازجمله وظایف شرکت مخابرات در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۳۰ میلیون خانوار از بخش تلفن ثابت استفاده  می‌کنند، ۶ میلیون مشترک باند پهن داریم و اگر شرکت‌های استارتاپی کار نوآورانه انجام دهند بستر برای مشتری فراهم است. همچنین در خردادماه سال جاری طرح نجما و طرح‌های استانی مطرح شد به عبارتی کار جهادی در توسعه فیبر نوری و موبایل سازی صنایع انجام شد که از منابع خود شرکت مخابرات شروع کردیم.

همچنین یاسر باقری - مدیر توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران- در ادامه این همایش اظهار کرد: زمانی که از توسعه کسب و کار در عصر کنونی صحبت می‌کنیم، نمی‌توان تحول دیجیتال را نادیده گرفت و مخابرات ایران باید به تقویت سبک رهبری جهت رسیدن به تحول دیجیتال توجه کند.

 وی تاکید کرد که دیگر دوران استانداردسازی گذشته است و اکنون موضوع توانمندسازی اهمیت پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha