• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401122316206
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهر تهران خبر داد

افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق در نیمه دوم ۱۴۰۲/افزایش تقاضای سفر با حمل ونقل عمومی بین شهری

افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق در نیمه دوم ۱۴۰۲/افزایش تقاضای سفر با حمل ونقل عمومی بین شهری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهر تهران در مورد آخرین وضعیت پایانه جدید شرق توضیحاتی ارائه کرد.

پوریا علی‌مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت پایانه شرق گفت: ساخت پایانه شرق وظیفه و جزو پروژه‌های سازمان پایانه‌ها نبوده است و این پروژه در بخش عمرانی شهرداری تهران پیگیری می‌شد.

وی با بیان این‌که بیش از چهار سال این پروژه به دلیل اختلافات و عدم توجه به تکمیل آن متوقف بوده است، اظهار کرد: وقتی یک پروژه عمرانی متوقف می‌شود معمولا دچار پس‌رفت و فرسودگی می‌شود و این در حالی است که پیشرفت خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهر تهران با بیان این‌که ۲۰ سال پیش پروژه ساخت پایانه شرق آغاز شد و در این میان در پنج سال اخیر نیز متوقف شده بود، ادامه داد: با این شرایط این پایانه تحویل سازمان پایانه‌ها شد اما این انتظار که تا پایان سال تکمیل شود با واقعیت‌های میدانی همخوانی ندارد. البته ریل‌های لازم برای احیای پروژه و خروج از خوابیدگی و پس‌رفت گذاشته شده و امیدواریم تا نیمه دوم سال آینده بتوانیم فاز یک این پروژه را تحویل دهیم.

علی‌مردانی اضافه کرد: متأسفانه پروژه‌های عمرانی وقتی برای مدت طولانی اصطلاحا می‌خوابد دچار پس‌رفت شده و راه‌اندازی مجدد آن بسیار کار دشواری است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند پایانه شرق به دلیل علاقه مردم به سفر با خودروی شخصی کارکرد سابق را ندارد، گفت: سفر با خودروی شخصی ماهیت و هدف‌اش با سفر با حمل و نقل عمومی بین‌ شهری متفاوت است و عمدتا اقشاری همچون دانشجویان، سربازان، کارگران و کارمندان که جنس سفرشان تفریحی نیست عمدتا از حمل و نقل عمومی بین شهری استفاده می‌کنند و این در حالی است که توصیه ما این است که از آنجایی که ریسک تصادفات با خودروی شخصی بالاتر است، بهتر است که مردم در مسیرهای دور از حمل و نقل عمومی بین‌شهری استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهر تهران بیان کرد: درست است که حمل و نقل عمومی بین شهری نیز تصادفاتی داشته است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ریسک سفر با خودروی شخصی بیشتر است، بنابراین سیاست‌گذاری ما نیز توسعه حمل و نقل بین شهری عمومی است و این در حالی است که تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی بین شهری نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که شیوع ویروس کرونا بود ۲۰ الی ۳۰ درصد رشد داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به عدد تقاضای سفر در سال ۱۳۹۸ نزدیک شویم.

علی‌مردانی با بیان این‌که در دنیا نیز مفهوم پایانه از بین نرفته است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای سفر در پایانه شرق جدید روزافزون خواهد بود هرچند که لازم است اقدامات زیرساختی همچون اتصال این پایانه به سیستم حمل و نقل عمومی همچون مترو انجام شود و امیدواریم با توجه به جاذبه‌های گردشگری شرق تهران پایانه جدید شرق تبدیل به پایگاه گردشگری و توریستی برای سفرهای بین شهری با حمل و نقل عمومی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha