• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402021206989
  • خبرنگار : 71461

مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود

مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد: مرحله اول دوره هجدهم آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآم کریم،جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری مرحله اول آزمون هجدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: مرحله اول دوره هجدهم روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح، بصورت همزمان در سراسر کشور و با شرکت حدود ۱۰ هزار حافظ قرآن کریم، در ۷۸ حوزه امتحانی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی گفت: محل برگزاری این آزمون در تهران، به صورت متمرکز و در دانشگاه امام حسین(ع) و در سایر استانها نیز بر اساس حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آزمون، برگزار می‌شود.

وی در خصوص منبع این مرحله از آزمون گفت: در مرحله اول، از ترجمه های رایج قرآن کریم آزمون کتبی به عمل خواهد آمد.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: زمان دریافت کارت آزمون تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه خواهد بود و از حافظان درخواست داریم تا زمان دریافت کارت آزمون خود را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

وی همچنین ضمن تأکید بر مطالعه آیین نامه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان گفت: لازم است حافظان آیین‌نامه را به دقت مطالعه کنند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه برای کلیه شرکت‌کنندگان در آزمون ضروری است.

آزمون های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha