• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402022013111
  • منبع : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

«رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد

«رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی طی حکمی از سوی محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان «رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این حکم آمده است:

برادر ارجمند، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدرضا تقوی ( دام عزه)

سلام علیکم

غدیر سرچشمه جوشان ولایت که از سینه تفتیده «خم» به جام محبت دوستداران نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش جاری شد ؛ تضمین کننده تداوم رسالت محمد ابن عبدالله (صلی الله علیه و آله) در ولایت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) و نماد عهد،بیعت،کمال دین،اتمام نعمت و سرآغاز امامت وارثانِ انسان کامل و استقرار ولایت الهی است. عید بزرگ قربان و غدیر، بیانگر نقشه‌ جامع و برجسته از مضمون حقیقی حکومت اسلامی و پایه ریزی نظام اجتماعی عادلانه و فراگیر و آغاز نظام سیاسی اسلام است.

دهه ولایت و امامت متبرک به آغازی بی‌بدیل برای قربانی نفس از مضراب بردگی و انجامی بی‌نظیر در محراب بندگی است.بی‌گمان این مقطع زمانی ، فرصتی مناسب برای معرفی ابعاد تاریخی و اجتماعی و اهمیت مساله غدیر، تبیین موضوع گفتمان ولایت و حاکمیت نظام و ساختار حکومت اسلامی بر اساس نظام امامت و ولایت و بازخوانی ابعاد آن در جامعه‌سازی اسلامی و تبیین جایگاه معرفتی ولایت و فلسفه امامت به عنوان نعمت بزرگ الهی است و معرفی شخصیت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) بهترین و کامل‌ترین نمونه و الگوی مطلوب حاکمیت و حکمرانی اسلامی و چراغ راه هدایت در عصر افول حکمرانی‌های غیر الهی است.

نظر به اهمیت پاسداشت این مناسبت عظیم و بهره‌مندی از این فرصت ارزشمند برای تبیین معارف علوی و با عنایت به رویکرد و سیاست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گرامیداشت و تبیین ایام‌الله و مناسبت‌های دینی و انقلابی، امید است جنابعالی به عنوان «رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» در جهت تحقق اهداف تعیین شده موفق و موید باشید.

انتظار می‌رود با تشریک مساعی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، مبلغین و مروجین معارف الهی و سازمان‌ها و مراکز علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی واجرایی و سازمان‌های مردم نهاد ؛ شاهد برپایی باشکوه این مناسبت و اقدامات و فعالیت‌های بایسته و شایسته تبیینی باشیم.

در این مسیر نورانی و بالنده، توفیق شما را از درگاه حضرت احدیت (جل و علا) مسالت دارم.

محمدحسین موسی‌پور

نماینده ولی فقیه و ریاست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha