• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402033120462
  • خبرنگار : 71592

عملیات هلی‌برن آمریکایی‌ها در حسکه سوریه/ آمریکا: به همکاری با «قسد» ادامه می‌دهیم

عملیات هلی‌برن آمریکایی‌ها در حسکه سوریه/ آمریکا: به همکاری با «قسد» ادامه می‌دهیم

نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا با مشارکت نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" دو تن را در عملیاتی در حومه استان حسکه در شمال شرقی این کشور بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، صهیب العربی یکی از فعالان در گفت‌وگو با شبکه خبری العربی الجدید گفت، یک گروه نظامی قسد متشکل از ۴۰ خودرو با پشتیبانی سه بالگرد آمریکایی روستای الفدغمی در حومه جنوبی استان حسکه محاصره کرد تا فاضل حمیدی العیسی، متهم به همکاری با گروهک‌های داعشی را جستجو کند.

وی افزود، نیروهای نظامی و امنیتی از شهروندان خواستند از خانه‌های خود خارج نشوند و وارد منزل العیسی شده و دو پسر او را بازداشت کردند؛ اما خودش را پیدا نکردند. این عملیات تقریبا دو ساعت طول کشید و بعد هم عملیات تفتیش منزل خانواده العیسی و منازل اطراف در روستا انجام شد.

العربی گفت، نیروهای ائتلاف بین‌المللی این دو برادر را پس از بازداشت به پایگاه نظامی خود در شهر الشدادی در جنوب حسکه منتقل کردند تا تحت بازجویی قرار بگیرند.

طبق گزارش این روزنامه، روز جمعه هم نیروهای آمریکایی و قسد، پس از رصد هوایی تحرکات اعضای داعش، محل اختفای اعضای این گروه تروریستی را در روستای «صبخه» در شهرک شدادی واقع در جنوب حسکه مشخص کرده و سپس دو عضو داعش را دستگیر کردند.

از سوی دیگر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی به همکاری با نیروهای دموکراتیک سوریه برای مقابله با داعش در سوریه ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز به نقل از رووداو گزارش داد: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن، در پاسخ به سوالی پیرامون حمله پهپادی در سوریه که به مرگ سه تن انجامید، گفت که سازمان داعش بسیار ضعیف شده، اما همچنان تهدیدی در عراق و سوریه است، بنابراین ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به همکاری با قسد برای مقابله با این تهدید ادامه می‌دهد.

پیش از این قسد از کشته شدن یسری درویش، رئیس مشترک شورای منطقه قامشلی، لیمان شویش، معاون ریاست مشترک این شورا و فرات توما، عضو این شورا و نیز مجروحیت گابی شمعون، رئیس مشترک شورای منطقه قامشلی در حمله پهپادی ترکیه خبر داد.

کربی اما اعلام نکرد که آیا واشنگتن قصد دارد برای آرام کردن اوضاع، با ترکیه و قسد گفت‌وگو کند یا خیر؛ اما تاکید کرد که کشورش نگرانی ترکیه را درک می‌کند.

وی در همین راستا گفت: ترکیه مشکلی مربوط به امنیتش در مرز با سوریه دارد و این کشور قربانی حملات تروریستی در این مناطق است، ما متوجه این موضوع هستیم و می‌دانیم که ترکیه باید آنچه ما در سوریه انجام می‌دهیم و اینکه چرا و با که انجام می‌دهیم را درک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha