• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402050201101
  • خبرنگار : 71282

استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز برای اشتغالزایی جوانان

استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز برای اشتغالزایی جوانان

یک فعال حوزه کار معتقد است برای فراهم کردن فرصت اشتغال جوانان جویای کار و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان باید شیوه‌های جدیدتر و به روزتر را در پیش گرفت.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح استاد شاگردی اظهار کرد: این طرح در گذشته کاربرد بسیاری داشت و مورد استقاده قرار می‌گرفت ولی اکنون با توجه به شرایط بازار کار و اقتصاد این نسخه جواب نمی‌دهد و باید برای فراهم کردن فرصت اشتغال جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان شیوه‌های جدیدتر و به روزتر را دنبال کرد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم اجرای استاد شاگردی و اشتغال افراد با پرداخت نصف حقوق پیش بینی شده بود که موجب نگرانی جامعه کارگری شده بود اما خوشبختانه وزیر کار اعلام کردند که این طرح حذف شده است. ما مخالف کسب تجربه و مهارت آموزی نیستیم اما زمانی هزینه‌ها کم و درآمدها خوب بود و مشکلات اقتصادی وجود نداشت و چنین شیوه‌هایی می‌توانست بازار کار را سامان دهد ولی امروز فرد ۳۰ روز کار می‌کند و حقوق کامل می‌گیرد، باز هم نمی‌تواند تا پایان ماه هزینه‌های زندگی خود را تامین کند حال چگونه انتظار داریم افرادی که در جست و جوی شغل هستند با کمترین حقوق و بیمه ناقص مشغول کار شوند.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: ممکن است در برخی شهرها هزینه‌های اجاره مسکن یا ایاب و ذهاب کمتر از کلان شهرها باشد ولی هزینه خورد و خوراک و درمان تفاوتی با کلان شهرها نمی‌کند لذا اینکه بخواهیم با پرداخت یک سوم یا نصف حقوق و دستمزد مصوب افرادی که در تنگنای معیشتی قرار گرفته‌اند به کار بگیریم اجحاف در حق کارگران است و از انصاف به دور است.

بیات در پایان افزود: خانوارهای ضعیف و آسیب پذیر بیشتر نیازمند حمایت هستند، بنابر این به صرف اینکه افراد کار و درآمدی داشته باشند نباید حقوق کمی به آنها بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha