• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050301713
  • خبرنگار : 71592

حزب‌الله خواهان انتخاب رئیس جمهوری برای لبنان با مشخصات ملی فراگیر است

حزب‌الله خواهان انتخاب رئیس جمهوری برای لبنان با مشخصات ملی فراگیر است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواست، رئیس جمهوری با مشخصات ملی فراگیر برای این کشور انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در شب ششم محرم حسینی در بیروت گفت: ما خواهان انتخاب رئیس جمهوری برای لبنان به وسعت کشور هستیم، یعنی با ویژگی‌های ملی فراگیر، نه رئیس جمهور به اندازه یک گروه یا حزب، آنها می‌خواهند که او وسیله‌ای در دست آنها باشد برای سیاست‌هایی که با لبنان، آزادی و استقلال آن سازگار نیست.

وی افزود: ما لبنانی قوی، توانا و عادل در میان مردم آن می‌خواهیم و برای دستیابی به این هدف به کار خود ادامه خواهیم داد.

قاسم گفت، مشکل حل نشدنی لبنان نظام سیاسی یا وجود فرقه‌ها نیست. مشکل اساسی افراد هستند نه متون. اگر مهمترین متون جهان تدوین شود و افراد بیمار، خودخواه و فاسدی باشند که تنها به تصاحب کشور، سرقت و سلب امکانات آن در راستای منافع خودشان فکر می‌کنند بدون اینکه چیزی ارائه دهند، تغییری رخ نمی‌دهد زیرا این افراد مشکل کشور هستند.

وی افزود: یکی از معضلات همیشگی لبنان، خودخواهی بسیاری از رهبران حاضر است که برای دستیابی به منافع و دستاورد شخصی در قالب گروه و حزب ظاهر می‌شوند و آخرین دغدغه آنها کشور است، آخرین دغدغه آنها این است که لبنان یک ارباب مستقل باشد، این حاکمیت و استقلال برای آنها فقط شعار است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی می‌گویند که حزب‌الله حق حمل سلاح ندارد، به آنها می‌گوییم آیا کسی شما را از به دست گرفتن سلاح و مقابله با دشمن در مسیر آزادسازی سرزمین منع کرده است؟ آنها پاسخ می‌دهند این وظیفه ارتش است. ارتش این وظیفه را بر عهده می‌گیرد و کسی هم مانع ارتش نشده و در مقابل آن نایستاده است.

وی افزود، مشکل این است که آنها به ارتش لبنان اجازه نمی‌دهند امکانات و قابلیت‌هایی داشته باشد تا با همه بجنگد. بنابراین حزب‌الله پشتیبان است.

پارلمان لبنان پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتوبر هنوز موفق به انتخاب رئیس جمهوری جدید نشده است و از آن زمان تاکنون این پست خالی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha