• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402052314461
  • خبرنگار : 71404

ابراز تاسف ۲ بازیگر از یک جنایت

حمله تروریستی شاهچراغ ناجوانمردانه است

حمله تروریستی شاهچراغ ناجوانمردانه است

پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون نسبت به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ واکنش نشان داد و گفت: از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم چه انسان دوستانه، چه اعتقادی و چه شرعی و عرفی واقعا این رفتارها محکوم است.

عصر روز یکشنبه ـ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ـ حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله تروریستی واقع شد که تا این لحظه انتشار این خبر، یک کشته و هشت مجروح در پی داشته است. 

سوال اینجاست چرا شاهچراغ؟!

پرویز فلاحی‌پور، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا با ابراز تاسف بسیار برای وقوع حمله تروریستی شاهچراغ، می‌گوید: بسیار متاسفم از اینکه مجدداً این اتفاق تلخ در شاهچراغ رخ داده است. البته کمی هم انتقاد دارم؛ به هر حال داعش و امثال آنها همیشه متوسل موقعیت‌هایی هستند که بتوانند ضربه بزنند. خیلی متاسفم که مردم بی‌گناه اینچنین جانشان را از دست می‌دهند.

او ادامه می‌دهد: واقعاً سوال بزرگ همین جاست. چرا شاهچراغ؟! نمی‌دانم چه تعصبی روی این مکان دارند. شاهچراغ یک مکان زیارتی است که شجره‌نامه دارد و ما شیعیان همه به آن معتقدیم. نمی‌دانم انگیزه‌شان از این کار چه بوده است. در مکان‌های زیارتی معمولاً خادمین مسلح نیستند چون همواره به مردم ابراز محبت و آنها را راهنمایی می‌کنند. این ظلم بزرگی است که مردم را در این مکان‌ها بخواهیم از بین ببریم.

این بازیگر تاکید می‌کند: من شدیداً هر نوع حرکت تروریستی را محکوم می‌کنم؛ به‌خصوص مردمی که مظلوم‌اند، مسلح نیستند و برای زیارت به آنجا آمده‌اند. این رفتارها واقعاً ظالمانه و ناجوانمردانه است. من نمی‌دانم اگر کسی به اعتقادات خودشان اینگونه حمله کند و ترور صورت بگیرد، چه می‌گویند؟ من فکر می‌کنم اگر گوشه چشمشان زخم بردارد کل دنیا و خبرگزاری‌هایشان سر ما می‌ریزند. از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم چه انسان دوستانه، چه اعتقادی و چه شرعی و عرفی واقعا این رفتارها محکوم است.

فلاحی‌پور در پایان اظهار امیدواری می‌کند که از این پس دیگر شاهد حوادث تلخی مانند حمله به شاه‌چراغ نباشیم.

در ادامه با صحبت‌های مهوش صبرکن، بازیگر سینما و تلویزیون درباره حمله تروریستی شاهچراغ همراه می‌شویم که خودش هم اهل شیراز است.
صبرکن در گفت‌وگویی با ایسنا خاطرنشان می‌کند: متاسفم مکانی که برای همه مردم امن است، اینچنین مورد حمله قرار می‌گیرد؛ مردم دلشان را به چنین مکان‌هایی می‌سپارند و به آنجا می‌روند تا راز و نیازها و اعتقاداتشان را انجام بدهند؛ مردمی که اگر نگرانی، ناراحتی، بیماری و یا مشکلی در خانه دارند به این مکان‌ها متوسل می‌شوند، آنجا را امن می‌دانند و رجوع می‌کنند تا خودشان را تخلیه کنند.

این بازیگر در پایان می‌گوید: امیدواریم دیگر حوادث اینچنین تکرار نشود، چون واقعاً تلخ است و مردم را متاثر می‌کند.

حمله تروریستی شاهچراغ ناجوانمردانه است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha