• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402073021507
  • خبرنگار : 71461

وزیر ارشاد: به عنوان متولی فرهنگ باید براساس واقعیت جامعه حرکت کنیم

وزیر ارشاد: به عنوان متولی فرهنگ باید براساس واقعیت جامعه حرکت کنیم

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه جریان فرهنگی و هنری کشور با مردم همراه است، گفت: آنهایی که فکر عاریه‌ای دارند با این جریان نیستند و مردم هم این را می‌دانند. هنرمندان واقعی خود را با جریان‌های غلط فرهنگی فاصله داده و همه هنرمندان به مقابله با رژیم صهیونیستی باور دارند. اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پشتوانه مردم هستند و اگر ‌هنرمندی جامعه را نداشته باشد که هنرمند نیست. 

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- امروز یک‌شنبه (۳۰مهرماه) در نشست شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه اظهار کرد: این روزها به نام غزه گره خورده و غزه قصه پر غصه‌ای شده است که البته تازگی ندارد و رسانه گردش این خبر را بیشتر کرده و مردم جهان شاهد این نسل کشی رژیم صهیونیستی هستند. 

وی گفت: حماسه بزرگ طوفان الاقصی ذلت رژیم صهیونیستی و بزرگی جبهه مقاومت بود. رژیم صهیونیستی مردم بی‌پناه را می‌کشد و این یک نسل‌کشی است. اگر آنها هلوکاست را راه انداختند امروز نسل کشی را به معنی واقعی نشان دادند و نسل کشی را عملا اجرا کردند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام برنامه‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رونق در حال برگزاری است و در تمام حوزه های کاری به خوبی فعالیت دارند. اینجا جا دارد که از اهالی فرهنگ در حوزه غزه و تمام رسانه‌ها تقدیر و تشکر کنم چرا که همه ابراز همدردی کردند. در معاونت هنری، سازمان سینمایی، صندوق اعتباری هنر و همگان در عرصه هنر و موسیقی رفتار جنایت‌آمیز در غزه را محکوم کردند و این جای تقدیر دارد. 

اسماعیلی ابراز کرد: خوشبختانه جریان فرهنگی و هنری کشور با مردم است، آنهایی که فکر عاریه‌ای دارند با این جریان نیستند و مردم هم این را می‌دانند؛ هنرمندان واقعی ما خود را با جریان‌های غلط فرهنگی فاصله داده و همه هنرمندان به مقابله با این رژیم باور دارند. اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه پشتوانه مردم هستند و اگر ‌هنرمندی  جامعه را نداشته باشد که هنرمند نیست. 

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که می‌خواهد ناامیدی را  در جامعه ترویج بدهد باید جلوی آنها بایستیم، ما با افکار سنجی علمی می‌گوییم که مردم همواره با افکار غلط در تضاد هستند و این افکار را قبول ندارند. 

اسماعیلی افزود: ما به عنوان متولی فرهنگ باید براساس واقعیت جامعه حرکت کنیم نه آن چیزی که شبکه‌های غربی می‌خواهد به ما بگویند. حوزه فرهنگ تهدید بزرگی به نام رژیم صهیونیستی دارد که از هر زمانی برای بهره  بردن از مسائل فرهنگی بهره می برد. 

وی‌ خاطرنشان کرد: ما باید رصد ماهانه و فصلی در برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بحث ارتباط با نخبگان را باید بیشتر جدی بگیریم. 

اسماعیلی همچنین گفت: ما در حال راه‌اندازی بنیاد پویانمایی هستیم. از سوی دیگر طبق دستور رئیس جمهور درصدد  به سمت مردمی‌سازی پیش می‌رویم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم و موازی کاری در حوزه قرآن با وجود دستگاه‌های متولی قرآن گفت: ما در آسیب‌شناسی‌هایی که در این حوزه داشتیم به این مشکل نرسیدیم، زیرا سازمان اوقاف مسئول برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است، خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد بالادستی کار سیاست‌گذاری، آموزش و نظارت بر موسسات قرآنی را دارد، البته بنده هم همین عقیده را دارم که خروجی عملکرد قرآنی سازمان‌ها باید معلوم شود.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌ متبوع کار روخوانی را آغاز و بیش از ده هزار تربیت مربی را در طرح بشری داشته‌ایم که گام خوب و اولیه بوده است که مقدمات حفظ و مفاهیم قرآنی را فراهم کرده است. موضوع حفظ در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و امیدواریم به یک رقم قابل قبولی در این حوزه برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب قابل تحقق است به شرطی که تمام دستگاه‌ها این عزم را داشته باشند و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این عزم را داریم تا بتوانیم با یک تقسیم کار بین دستکاه‌های قرآنی این امر را محقق کنیم.

اسماعیلی در مورد برنامه توسعه هفتم و ایراداتی که در این برنامه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد نیز اظهار کرد: طبیعی است که وقتی یک برنامه نوشته می‌شود محدودیت‌هایی را دارد، برخی احکام ممکن است با جنس ساختار یا بودجه همخوانی نداشته باشد اما من از لایحه هفتم توسعه در دولت و مجلس حمایت می‌کنم. بنده شخصا در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس حضور داشتم و تقریبا همه الزامات برای رسیدن به دور حکمرانی نوین فرهنگی را رصد کردم، البته برخی موضوعات ممکن است مطرح نشده باشد اما در برنامه سالیانه دستگاه‌ها دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه ظرفیت اینکه تمام موضوعات را پوشش بدهد ندارد، اما اولویت برنامه‌های پنج سالانه آینده در حوزه مردمی‌سازی فرهنگ، توجه به حلقه‌های میانی، اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین موضوعات مربوط به آموزش و تربیت نسل جدید حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دیده شده است، البته ممکن اشکالاتی وجود داشته باشد اما کلیات آن ناظر به اهداف کلی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha