• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402081108144
  • منبع : روابط عمومی برنامه

سردار باقرزاده خواستار ایجاد کریدوری امن از طریق مرز عراق و اردن به غزه شد

سردار باقرزاده خواستار ایجاد کریدوری امن از طریق مرز عراق و اردن به غزه شد

آیا کمیته بین‌المللی می‌توانست به یک الزامات و توافقاتی برسد که یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به غزه ایجاد کند که فرداروزی اگر آتش‌بس برقرار شد ما (کمیته جستجوی مفقودین جمهوری اسلامی ایران) و کمیته تفحص عراق بتوانیم به آن منطقه برویم و فعالیت جستجو و خارج کردن اجساد از زیر آوار را فراهم کنیم؟

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سیدمحمد باقرزاده در سومین روز اجلاس آموزشی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بصره اظهار کرد: من در اینجا نشسته‌ام می‌گویم جنگ اوکراین، جنگ بالکان، جنگ قبرس، حتی جنگ تحمیلی صدام، هر کدام از اینها را که من می‌بینم می‌گویم که خب ما اینجا نشستیم و داریم به چه چیزی فکر می‌کنیم، به چیزهایی که گذشت. همین الان چند هزار کودک در غزه مفقودند و دارند اضافه می‌شوند. من گفتم کاش این دوره برگزار نمی‌گردید.

من دارم به این فکر می‌کنم که آیا کمیته بین‌المللی می‌توانست به یک الزامات و توافقاتی برسد که یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به غزه ایجاد کند که فرداروزی اگر آتش‌بس برقرار شد ما (کمیته جستجوی مفقودین جمهوری اسلامی ایران) و کمیته تفحص عراق بتوانیم به آن منطقه برویم و فعالیت جستجو و خارج کردن اجساد از زیر آوار را فراهم کنیم؟ چون انتقال تجهیزات به آنجا باید از راه زمینی انجام شود و این خیلی مشکل است و باید یک کریدور امنی برای ما ایجاد شود تا بتوانیم برویم در آنجا کار کنیم.

ای کاش صلیب سرخ این قدرت و پرستیژ بین‌المللی را داشت که بتواند تصمیم بگیرد. چیزی که اعلام کردم شعار نبود، یک حقیقتی بود که الان هم تأکید می‌کنم، من به‌عنوان وظیفه ذاتی خود و سازمان خودم دارم می‌گویم، ما با عراق که مشکلی برای جابجایی نداریم، من مایلم شما بروید تلاش خودتان را کنید تا یک کریدور امنی را از عراق به اردن و از اردن تا فلسطین اشغالی و نهایتا غزه ایجاد کنید تا ما بتوانیم ورود کرده و تفحص کنیم.

ما نباید فقط به گذشته فکر کنیم، ما باید به حال بپردازیم، به قول شاعر معروف خیام نیشابوری (از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن / فردا که نیامده ست فریاد مکن). ما می‌خواهیم الان را ببینیم. رسالت ما به‌عنوان یک انسان الان چیست؟ فارغ از اینکه مسلمان هستم و یک اعتقاداتی دارم، به‌عنوان یک انسان چه تکلیفی در قبال مردم غزه دارم؟ کمیته بین‌المللی می‌خواهد چکار کند؟ من نباید در انبوه این اصطلاحات و عناوین و قالب‌هایی که شما دارید می‌گوئید غرق بشوم. من باید آزاد باشم بتوانم فکر کنم و برای وضعیت موجود بشریت، برای آن مظلومانی که تحت ستم قرار گرفته‌اند راهکاری را پیدا کنم. در حد توان خودم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha