• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402081309366
  • خبرنگار : 71573

با انتشار «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ»

کودکان با زندگی مشاهیر ایرانی آشنا می‌شوند

کودکان با زندگی مشاهیر ایرانی آشنا می‌شوند

سولماز خواجه‌وند می‌گوید: انتشار «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» کودکان را با زندگی پرفراز و نشیب شخصیت‌های بزرگ و الهام‌بخش تاریخ معاصر آشنا می‌کند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، سولماز خواجه‌وند، سرویراستار نشر فیل و دبیر ادبی این مجموعه در آیین رونمایی سه جلد تازه از آن که با اجرای امیر سهرابی برگزار شد، گفت: کتاب‌های فیل، بخش کودک و نوجوان انتشارات گه‌گاه است که از سال ١٣٩٩ شروع به فعالیت کرده و در همین راستا مجموعه‌ای با تمرکز بر انتشار کتاب‌های زندگینامه برای کودکان و نوجوانان تحت عنوان «انسان های کوچک؛ آرزوهای بزرگ»  منتشر می‌کند تا کودکان با زندگی پرفراز و نشیب شخصیت‌های بزرگ و الهام‌بخش تاریخ معاصر ایران آشنا شوند.

لاله جعفری که نویسندگی کتاب «عباس کیارستمی» با تصویرگری اسمعیل چشمرخ را در این مجموعه بر عهده داشته، این هنرمند را الگو و اسطوره و معیار خود در هنر جهان دانست و درباره دلیل انتخاب زندگینامه کیارستمی برای نوشتن این کتاب گفت: از نوجوانی که کارهایی مثل «نان و کوچه» و «خانه دوست کجاست» را از ایشان دیدم، به سراغ انجام تجربه فیلم‌های مستند رفتم و اولین دیدارم با کیارستمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که بسیار فروتنانه و بزرگوارانه برای منِ هفده‌ساله وقت گذاشت.

 محمود برآبادی، نویسنده کتاب «مریم میرزاخانی» نیز که با تصویرگری پروین حیدری‌زاده منتشر شده، در این باره گفت: نوشتن زندگینامه داستانی آن هم در صفحات محدود برای مخاطب کودک کار دشواری است که نویسنده را برای ادای حق مطلب راضی نمی‎کند؛ اما من برای نوشتن این کتاب سعی کرده‎ام بر اراده خستگی‌ناپذیر مریم میرزاخانی تأکید کنم که از امید به دنیایی دیگر سرچشمه می‌گیرد؛ به ویژه که او یک زن است و می‌دانیم که موانع و مشکلات برای پیشرفت زنان در جامعه ما کم نیست. 

همچنین محمدرضا مرزوقی، نویسنده کتاب «فروغ فرخزاد» با تصویرسازی سبا سلیمانی درباره این اثر خود تصریح کرد: این کتاب به موجزترین شکل ممکن سعی دارد مخاطب را با زندگی فروغ فرخزاد و کارهای او آشنا کند؛ هدفی که فروغ از کودکی داشت یا دغدغه‌اش بود، آوردن صدای زنانه به ادبیات ایران بود؛ چرا که از دید او ادبیات ایران کلاً مردانه بود و  صدای زن در آن شنیده نمی‌شد.

 بر اساس این گزارش «توران میرهادی» به قلم ریحانه جعفری و تصویرسازی بتول سلطانی، «محمدرضا شجریان» نوشته شهریار الوندی با تصویرسازی سمانه رهبرنیا و «محمد مصدق» تألیف محسن هجری با تصویرسازی زهرا قربانی از دیگر مجلدات چاپ‌شده در این مجموعه است. 

همچنین «غلامرضا تختی» به قلم آرش تنهایی و تصویرسزی هانیه قشقایی و «سیمین دانشور» نوشته فاطمه سرمشقی با تصویرسازی تکتم ملانوروزی از این مجموعه که سبا سلیمانی دبیری هنری آن را بر عهده دارد، در دست چاپ است. 


 انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha