• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402082719552
  • خبرنگار : 71404

ضرورت تلاش رسانه‌ها برای رفع مظلومیت تئاتر

ضرورت تلاش رسانه‌ها برای رفع مظلومیت تئاتر

در نشستی در محل سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر بر ضرورت تلاش رسانه‌ها برای رفع مظلومیت تئاتر تاکید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، هجدهمین برنامه «صمیمانه» با حضور ایمان فتاحی مدیرعامل سکوی «فیاتر»، مسعود مظفری مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، علی ایزدی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، برخی مدیران ساترا و با اجرای رسول مهربانی برگزار شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در این نشست بیان کرد: این نوع سکوها می‌توانند کمک‌های بسیاری به فضای تئاتر، گروه‌های نمایش، سالن‌ها و پلات‌های نمایشی کنند. همچنین درنظر گرفتن یک بخش تبلیغاتی در سکو برای آنها و ارائه سرویس‌هایی از جانب فعالان حوزه تئاتر از جمله این کمک‌هاست و با این کمک‌ها تعامل و هماهنگی خوبی بین دوطرف برقرار خواهد شد.

ایزدی یادآور شد: دنیای تئاتر دنیای بسیار وسیعی است. بحث تئاتر از جمله هنرهایی است که بسیار مظلوم واقع شده است و باید با کمک رسانه های صوت‌ و تصویر فراگیر از آن رفع مظلومیت شود.

مدیرعامل سکوی «فیاتر» هم درباره این رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر اظهار کرد: نام سکوی ما از ترکیب دو کلمه فیلم و تئاتر گرفته شده است. هر یک از همکاران ما در «فیاتر» در یک رشته هنری تخصص و مدرک دانشگاهی دارند، بنابراین با شناخت کامل این حوزه تصمیم گرفتیم وارد عرصه‌ای شویم که هنوز رسانه‌ای به آن ورود نکرده است.

او گفت: ما در این سکو که دارای مجوز از سازمان تنظیم‌ مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر است، محتوای آموزشی و سرگرمی در رابطه با رشته‌های هنری خصوصا تئاتر را بارگذاری می‌کنیم تا علاقمندان از این محتواها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با فعالیتی که در این سکوی صوت‌ و تصویر فراگیر داریم با بازار هدف‌مان به نوبه خود در جامعه باعث ایجاد نشاط، خلاقیت و نوآوری شویم؛ ضمن اینکه هنرهای نمایشی در ذات باعث ایجاد امید و کسب تجربه برای افراد خواهند شد.

مسعود مظفری، مدیر پخش خانگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ادامه برنامه ضمن ابراز علاقه به تئاتر نیز بیان کرد: تئاتر بین همه ما نوعی تقدس دارد و جامعه‌ای فرهیخته‌ را به سمت خود می‌کشاند. زمانی که قصد داریم درباره تئاتر کار کنیم باید بر فراگیری و تنوع محتوا تاکید کنیم.

معاون فرهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد هم در پایان تاکید کرد: بر اساس مواردی که مطرح شد دوستانه پیشنهاد می‌کنم که سکوی «فیاتر» حداقل در یکی دو سال اول فعالیت خود، روی حوزه تئاتر متمرکز باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha