• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402092014578
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

ساماندهی لباس فرم در آموزش و پرورش/ دانش آموزان باید با مد و لباس اسلامی ـ ایرانی آشنا شوند

ساماندهی لباس فرم در آموزش و پرورش/ دانش آموزان باید با مد و لباس اسلامی ـ ایرانی آشنا شوند

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود گفت: دانش‌آموزان باید با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در جلسه هم‌اندیشی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر فعالیت‌ها باید توجه ویژه‌ای در اجرایی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد.

وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود، خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

پورثانی بیان کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان انجام شود.

سجاد لطفی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جلسه با بیان فعالیت این کارگروه گفت: این کارگروه ۳ عضو اصلی دارد که این اعضا شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت است.

وی همچنین با تاکید بر جامعه پذیرکردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مولفه‌های اسلام و پوشش، آشنا کردن دانش آموزان با شیوه‌های غرب در زمینه اشاعه الگوهای رفتاری، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی اسلامی در زمینه پوشش از طریق کتب درسی، فراهم کردن زمینه برای لباس مناسب دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و ... از جمله موارد مهم در این کارگروه به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، گفتنی است در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش و سرپرست انجمن اولیاء و مربیان نیز حضور داشت و اعضای حاضر از معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی نیز به بیان نکات مورد نظر پیرامون بحث جلسه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۳:۱۱

سلام لطفاً بجای مد لباس و.......به وضعیت بهداشتی و آبخوری و کلاسهای درس توجه کنید ضمنا به وضعیت رفته معلم فکر کنید بجای افزایش سن بازنشستگی از جوانان پر انرژی استخدام کنید بیاییند کمک کنند به سیستم آموزشی کشور نه اینکه بصورت حق التدریسی یا ....برده داری کنید حضرت مولا فرمودند اگه دین ندارید آزاده مرد باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۶ ۰۱:۳۱

دمت گرم