• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402092115314
  • خبرنگار : 71461

رئیس ستاد فهما:

کانون‌های تخصصی خواهران قرارگاه جریان‌آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی هستند

کانون‌های تخصصی خواهران قرارگاه جریان‌آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین خداداده گفت: کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در پی ترویج گفتمان و تربیت دخترانی در تراز انقلاب اسلامی هستند، در واقع این کانون‌های تخصصی خواهران قدمی برای ترویج سبک زندگی مومنانه با محوریت زنان و دختران است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده -رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور- در نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور که صبح امروز سه شنبه (۲۱ آذرماه) در تالار وحدت برگزار شد خطاب به خواهران حاضر با بیان اینکه حضور شما در کانون‌های فرهنگی هنری نماد و نشان دهنده عزم راسخ و اراده ای است که نتایج آن را دختران ما به عنوان مادران آینده خواهند دید، گفت: سه ماه از تشکیل کانون‌های تخصصی خواهران می گذرد، ما به دنبال آن بودیم تا به مفاهمه در این عرصه برسیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: کانون‌های تخصصی خواهران درصدد است تا دغدغه نظام در عرضه نگاه تمدنی به زن را مرتفع کند به ویژه آنکه مقام معظم رهبری در دیدارهای خود و یا در مناسبت‌های مختلف در مورد جایگاه بی نظیر زنان که با هیچ چیز نمی‌توان آن را جایگزین کرد، تأکید و توصیه دارند.

خداداده با اشاره به الگوی سوم زن که مبتنی بر مفاهیم مختلفی است، افزود: از جمله این مفاهیم آن است که ما نه موافق تحجر هستیم به این معنا که زنان خانه نشین باشند و نه با تجدد موافقیم؛ در این ۳۰۰ سال گذشته با تجربه ای که بشر در این عرصه به دست آورد نه تنها جایگاه زنان ارتقا نیافت بلکه جایگاه زن و نقش آفرینی او در تمدن بشری مورد هجمه قرار گفت.

وی افزود: ما برای ترویج گفتمان زن در جامعه، آیات و روایات، اسلام ناب محمدی و نگاه امامین انقلاب را در اختیار داریم که از زن الگویی باعظمت مثل فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را ارائه می‌کنند.

خداداده تأکید کرد: امروز نیز همین نگاه حاکم است؛ وقتی کلمه زن و مادر را به کار می بریم این واژگان ما را به بهترین افراد روی زمین رهنمون می شوند کسانی که شخصیت های برجسته بهشتی هستند.

وی ادامه داد: حال آنکه دیگر مکاتب برای زن تعریف و تعبیری دیگر دارند؛ متاسفانه جامعه ما هم به تدریج به این سمت می رود که از این کلمه تبادر ذهنی درستی نداشته باشیم و دشمن در این سال ها نهایت سواستفاده را از عدم تبیین ما داشته است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: اگر به درستی این مفاهیم را به دختران و زنان خود منتقل و برایشان نگاه اسلام ناب را تبیین می کردیم، دچار گرفتاری های کنونی نمی شدیم!

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در پی ترویج گفتمان و تربیت دخترانی در تراز انقلاب اسلامی هستند، دخترانی در تراز جامعه زمینه ساز ظهور هستند.

خداداده تأکید کرد: مسجد بهترین بستر برای ترویج این گفتمان در سطح عموم مردم است، وجود کانون های تخصصی خواهران در جوار مساجد به ترویج و تبیین این گفتمان در محلات کمک شایان می کند.

وی با بیان اینکه در شبکه سازی نیز ما دنبال آمارسازی نیستیم، گفت: در تحقق این هدف مدیران استانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همراه و پای کار بودند و زحمتی مضاعف را متحمل شدند.

خداداده تصریح کرد: ما در این عرصه به دنبال کثرت نبودیم و همواره نظر امام جماعت و افراد تاثیرگذار مسجد را مدنظر داشته ایم.

وی در پایان گفت: این کنگره در واقع افتتاحی برای اجرای برنامه‌های مشترک توسط کانون‌های تخصصی خواهران در سطح استان ها و مرحله اول برای انجام عملیات بزرگتر در راستای جریان سازی فرهنگی در سطح کشور است. تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران قدمی برای ترویج سبک زندگی مومنانه با محوریت زنان و دختران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha