• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402100905944
  • خبرنگار : 71625

نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی به پایان رسید

دست‌اندرکاران، موسیقی را از فضای خشک و رسمی در بیاورند

دست‌اندرکاران، موسیقی را از فضای خشک و رسمی در بیاورند

اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی شامگاه جمعه ( ۸ دی‌ماه) با حضور محمد الهیاری (مدیرکل پیشین دفتر موسیقی وزارت ارشاد) در برج میلاد برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، محمد الهیاری که در دو روز گذشته به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی شده است با حضور در اختتامیه نمایشگاه صنعت موسیقی از غرفه‌ها بازدید.

این نمایشگاه روزانه با برگزاری دو نشست تخصصی و حضور کارشناسان موسیقی در حاشیه نمایشگاه، بحث‌ها و جلسات پرمخاطبی را به خود دید و «فردین خلعتبری» روزهای شلوغی را از سر گذراند. این هنرمند که دبیر هنری نمایشگاه نیز بود، معتقد است جهان موسیقی پتانسیل‌های بالایی را در ایران دارد و باید از آن استفاده بهینه کرد. 

جلال ذکایی مدیر و رییس نمایشگاه صنعت موسیقی نیز در آخرین روز از این نمایشگاه به شرح اتفاقات و جزییاتی از این برنامه پرداخت. 

او گفت: «ما برای این دور برنامه و شرایطی برای تبلیغات نداشتیم و تصمیم داشتیم که خیلی آرام‌آرام به معرفی نمایشگاه صنعت موسیقی بپردازیم اما به یک باره از روز دوم با این حجم عظیم از استقبال رو به رو شدیم. این سیل جمعیت که در نمایشگاه حاضر شد به نظر من یک فرصت است. یک ظرفیت بسیار جالب که واقعا هم ما و هم همه غرفه‌داران را شگفت زده کرد. حاکمیت باید این موضوع را جدی بگیرد. یک ظرفیت و پتانسیل عالی وجود دارد که از دید من یک فرصت است که باید مدیریت درستی روی آن صورت پذیرد. اگر به دیده فرصت به این موضوع نگاه شود، قطعا استفاده‌های درست زیادی از آن می‌توان داشت.»

دستندرکاران موسیقی را از فضای خشک و رسمی در بیاورند

او درباره تلاش برای افزودن بار فرهنگی و آموزشی نمایشگاه در دوره‌های بعدی گفت: «چیز مهمی که در تداوم وجود دارد، باید خودمان، خودمان را آسیب‌شناسی کنیم. ما باید با دو گروه به تعامل برسیم. گروه اول دست‌اندرکاران موسیقی هستند که باید تلاش کنند فضای موسیقی را از آن فضای خشک و رسمی در بیاورند. گروه دوم هم متولیان هستند که با دیدن این حجم از استقبال بدون شک یک ظرفیت خالی‌ای بوده که درست مدیریت نشده است. این رویه اگر تداوم درستی داشته باشد حتما می‌تواند کارساز باشد. مثلا افزایش بار فرهنگی نمایشگاه می‌تواند یک نکته مهم برای ماندگاری باشد. وزن آموزشی نمایشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما در دوره‌های بعدی، کارگاه‌های آموزشی فراوانی خواهیم داشت تا نمایشگاه از این حالت فروشگاهی بیرون بیاید.»

دستندرکاران موسیقی را از فضای خشک و رسمی در بیاورند

نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی از پنج تا هشتم دی‌ماه به میزبانی برج میلاد برگزار شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha