• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402100905959
  • منبع : بنیاد شهید

معاون بنیاد شهید:

شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند

شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افتخارات شهدا در ایران اسلامی، گفت: شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند.

به گزارش ایسنا، محمود پاکدل که در یادواره شهدای روستای «ضیاء آباد» از توابع شهرستان نرماشیر استان کرمان سخن می‌گفت، ضمن گرامی‌داشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید سید رضی موسوی گفت: مقام معظم رهبری در نشستی که با برگزارکنندگان کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی داشتند، تاکید کردند این مراسم باید همانند واقعه کربلا  برای مردم جامعه یادآوری شود و امیدوارم برگزاری این مراسم اجر و برکت برای برگزارکنندگان داشته باشد و مورد شفاعت شهدا قرار بگیرند.
وی با اشاره به هدف امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران،  گفت: امام (ره) دو راهبرد از ایجاد انقلاب اسلامی داشتند یک راهبرد داخل کشور و یک راهبرد خارج کشور بود. راهبرد داخلی هدف امام(ره) تشکیل حکومتی الگو و نمونه بود و تاکید بر دو عنصر در استقرار نظام داشتند که جمهوریت و اسلامیت بود. اگر جمهوریت و اسلامیت را از نظام بگیریم به هدف امام (ره) نمی‌رسیم.
پاکدل عنوان‌کرد: دشمنان بعد از رای مردم به جمهوری اسلامی ایران،  مقابل جمهوریت و اسلامیت ایستادند و به دنبال توطئه بودند. جنگ تحمیلی از شمال غربی تا جنوب غربی کشور شروع شد، صدام به حامیانش قول فتح پایتخت ایران را داده بود. پیشرفته‌ترین تانک‌ها را در اختیار داشت و تحت حمایت کشورهای خارجی بود، اما شهدا و رزمندگان با دشمن به مقابله پرداختند.
 پاکدل با اشاره به جنایت‌های صدام در جنگ تحمیلی، اظهارداشت: ۱۸۰ هزار نفر در اقلیم عراق توسط صدام کشته شدند. ما با رژیمی مقابله کردیم که با مردم کشور خودش اینگونه برخورد کرد. شهدای ما سزاوار برگزاری این یادواره‌ها هستند و آنها نقش بسیار مهمی در پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران داشتند.
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افتخارات شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران اسلامی گفت: شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس امروز افتخار محور مقاومت هستند. مقاومت شهدا در هشت سال دفاع مقدس منجر شد مردم دیگر کشورها در مقابل ستمگران ایستادگی کنند. جنگ ما هنوز در برابر توطئه‌های دشمنان به پایان نرسیده است، دشمنان جنگ فرهنگی را آغاز کرده‌اند.
 پاکدل با اشاره به رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و مراسم با شکوه تشییع پیکر این شهید تصریح‌کرد:  شهید سلیمانی در منطقه نقش کلیدی داشت و همچنین نقش موثری در مقابله با داعش بر عهده داشت. این شهید بزرگوار همان نقشی که مالک اشتر برای حضرت علی(ع) داشتند، همان نقش را برای امامین انقلاب داشت. شهید سلیمانی امروز به مکتب و الگویی برای جهان اسلام تبدیل شده است که باعث افتخار ایران است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۱ ۰۳:۱۹

دراهوازبه مشکلات ماایثارگران رسیدگی نمی‌شود.دوساله پسرم بیکاره،بازنشسته شهرداری اهوازم.ازاستانداری نامه گرفتم برای کارکارگری باپیمانکار.ولی کیه که رسیدگی بکنه.شهرداراهوازومعاونینش واعضای شورای شهراهوازبفکرمنافع شخصی خودشون هستن تاخدمت به مردم،ایثارگران وآبادانی شهر.متاسفانه جنگ قدرت وپول ورفتن به مجلس درسردارند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۱ ۰۸:۳۷

شهدای دفاع از کشور افتخار مردم ایران هستند