• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402102417318
  • خبرنگار : 71442

داور بخش «تولیدات تلویزیونی» جشنواره عمار:

انتظارات بیشتری از جشنواره عمار وجود دارد

انتظارات بیشتری از جشنواره عمار وجود دارد

مهدی کلهر که یکی از داوران بخش «تولیدات تلویزیونی» چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است، درباره رویکرد این جشنواره معتقد است: جشنواره عمار با توجه به نامی که برای خود برگزیده، انتظارات بیشتری از آن وجود دارد. اما من این انتظار را از جشنواره‌های دیگر ندارم.

به گزارش ایسنا، مهدی شهید کلهری، از داوران بخش «تولیدات تلویزیونی» چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درباره رویکرد این جشنواره و انتظاراتی که از آن وجود دارد،  گفت: یک جشنواره به تنهایی معیارهایی را برای خود دارد و جشنواره عمار و بخصوص نام «عمار»، از نام‌های خیلی پرمعنای تاریخ اسلام و بخصوص دوره امام حضرت علی(ع) است. روشن است که خود عمار به عنوان رسانه استدلالی و اقناعی حضرت علی(ع)، چهره مشهوری در تاریخ است. هنر عمار یاسر در این بود که مخاطب خود را هم از نظر استدلالی و هم از نظر درونی، اقناع می‌کرد و من حس می‌کنم نام «عمار» برای یک جشنواره، حداقل برای ما شیعیان باید خیلی پرمعنا باشد. به همین جهت هم من به عنوان یک انسان معمولی، انتظاراتی دارم که اگر این جشنواره چنین نامی را نداشت، این انتظارات را نداشتم.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که به مدت چندسال، در عرصه هنر و سینما کار کرده‌ و تجربه دارم، توقع‌ دارم که این جشنواره در وهله اول، به ما نسلی شجاع، آگاه، عدالت‌طلب و عدالت‌شناس از فیلمسازان و برنامه‌سازان رسانه را معرفی‌کند. اما من این انتظار را از جشنواره‌های دیگر ندارم؛ جشنواره‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که شاید در کنار آثار فوق‌العاده، فیلمسازی ترسو تربیت کند. وقتی ما نام عمار را می بریم، یعنی از کسی نام‌برده‌ایم که با زبان، دانش و معرفتش، پرده های ظلمت و باطل را دریده و مغز حق را ارائه می‌دهد؛ عمار چنین کسی است. من این انتظار را از جشنواره دارم.

کلهر درباره آثار این دوره از جشنواره گفت: کارهایی که در جشنواره دیدم، نشان‌دهنده آن است که استعدادهای زیادی وجود دارد که بسیار درخشان هستند. البته جوان و کم‌تجربه هستند و نیاز به آموزش دارند ولی واقعا زیاد هستند. در هیچ دوره‌ای ما اینقدر استعداد درخشان نداشتیم. تنها افسوس من این است که چرا در کنار چنین افرادی، یک استاد وجود ندارد تا اشکالات جزئی آنها را بگیرد. درصورتی که یک فیلمساز به صورت تکمیل، آموزش ببیند، می‌تواند بخش زیادی از کره زمین را هدایت کند. این امکان برای یک معلم اخلاق یا یک نویسنده خیلی ماهر هم وجود ندارد.

کلهر در پایان گفت: آنقدر که ساکنین این کره خاکی تحت تاثیر این تصویر، صدا، رنگ و فرم هستند، تحت تاثیر هیچ کتابی قرار نمی‌گیرند. در چنین شرایطی، اهمیت جشنواره عمار و سایر جشنواره‌های فیلم مشخص است. البته ما از آنچه باید باشیم، فاصله زیادی داریم و رسیدن به آن، تلاشی مستمر و برنامه ریزی شده را می‌طلبد.

گفتنی است نمایش مرکزی آثار از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha