• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402110201432
  • خبرنگار : 30189

باحضور سردار سلامی؛

۱۱۴دارالقرآن کریم سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد

۱۱۴دارالقرآن کریم سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد

آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن کریم سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار سلامی -فرمانده کل سپاه- در نشست آئین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج- که امروز یک‌شنبه (۲ بهمن‌ماه) در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به اینکه افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن کریم بسیج بسیار جای خوشحالی دارد، اظهار کرد: اتفاق امروز یک گام بلند در عرصه قرآن به همت بسیج مستضعفین خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک جامعه آرام و سرشار از عزت، ایثار، روح خدمت و …. داشته باشیم باید قرآنی شویم. قرآن برای هدایت بشر نازل شده است و این معانی الهی منطق حق است، بنابراین بسیجی‌ها اگر بخواهند دین خدا را ترویج دهند و جامعه را سرشار از منطق حق کنند باید با قرآن انس و الفت جاودانه داشته باشند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: هر خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود رافت پیدا می‌کند و نه یک ارتفاع هندسی بلکه یک ارتفاع معنوی پیدا می‌کنند.

سردار سلامی تاکید کرد: شفای همه جوامع در قرآن است، وقتی چنین گنجینه گران‌بهایی داریم که همه جهت‌گیری‌ها زندگی براساس آن پیش می‌رود باید از قرآن بهره ببریم زیرا تمام حقایق این دنیا در قرآن است.

وی‌ افزود: قرآن تجسم صراط مستقیم الهی است و امید داریم کار ارزشمندی که بسیج در حوزه تعلیم و تربیت انجام داده به ثمر بنشیند. البته در هرکاری باید گام اول را محکم برداشت تا در مسیر اصلی قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه ابراز کرد: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج می‌تواند تحقق یک جامعه قرآنی را در پی داشته باشد و این کار سختی نیست و باید ذهن‌ها را به این سمت متوجه کرد زیرا ما یک جامعه غنی از نظر معنوی و مالی هستیم، پس می‌توانیم به قرآن رجوع کنیم و به موفقیت برسیم. قرآن راه جهاد، ایثار و صبر را به ما یاد داده است. هر آیه قرآن یک راه جدیدی به سوی حقیقت است، بنابراین هر یک از مردم اگر به قرآن متمسک شوند هیچ‌وقت به بن‌بست نمی‌رسند.

وی یادآور شد: امید است جامعه ما به برکت بسیج مستضعفین قرآنی‌تر شوند، هرچند جامعه ما یک جامعه قرآن است. قرآن در تمام حوزه‌ها کشش و جذابیت دارد، تکرار آیات قرآن هیچ‌وقت تکرار محسوب نمی‌شود بلکه هر آیه تازگی خاص خود را دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: تمام کسانی که با قرآن انس دارند هیچ‌وقت ملامت ندارند و هرگاه انسان دچار افسردگی و خستگی می‌شود تنها راه روحیه‌بخش و نجات از این شرایط رجوع به قرآن است. 

سلامی در پایان سخن گفت: امروز دنیا پر از مفاسد است و شیطان کشش زیادی پیدا کرده است و تنها چیزی که انسان را از این مفاسد محافظت می‌کند قرآن است.

تلاش سازمان بسیج مستضعفین برای افزایش دارالقرآن کریم‌ها به ۵۰۰ مرکز

در بخش دیگری از این نشست سردار سلیمانی - رئیس سازمان بسیج مستضعفین- ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: در پرتو دستاوردهای انقلاب اسلامی رویکرد مردم ما به قرآن، رویکردی مشفقانه است و روز به‌ روز در حال رشد هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس سنجش ها یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفته برنامه‌های قرآنی بسیج بوده و در این راستا فعالیت دارالقرآن‌های بسیج کارش آغاز می‌شود که حاصل زحمات دوستان است و امروز با حضور سردار سلامی آن را افتتاح می‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه این کارها مدتی است شروع شده و در سراسر کشور فعال هستند، افزود: فعالیت‌های قرآنی بسیج بسیار گسترده است و امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان فعالیت دارالقرآن‌ها دارای برنامه‌ریزی دقیق دانست و ابراز کرد: این دارالقرآن ها مجوز رسمی و شناسه دارند و گواهی رسمی به مربیان اعطا می‌کنند، همچنین دارالقرآن‌های بسیج سامانه‌ای اختصاصی دارند که امورشان از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با فعالیت این دارالقرآن‌ها برای ۵۸۴۰ نفر ظرفیت آموزشی ایجاد شده که در رشته‌های حفظ، تجوید و روخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان درباره افق دارالقرآن ها خاطرنشان کرد: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستانها فعال هستند و ان شاالله ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است و قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه اندازی کنیم.

وی در پایان گفت: فعالیت مهدهای قرآنی را هم در بسیج داریم و با فعالیت آنها و همچنین دارالقرآن‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها جامعه را به سمت قرآن کریم هدایت کنیم.

۱۱۴دارالقرآن کریم سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha