• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402110201457
  • خبرنگار : 30189

برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در مسجد جمکران

برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در مسجد جمکران

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج از تاریخ ۶ تا ۱۱ بهمن در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رضایی - معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین- بعداظهر امروز دوشنبه (۲بهمن‌ماه) در نشست خبری رویدادهای قرآن و عترت بسیج که در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به اینکه عنوان تعلیم و تربیت در بسیج موضوعات مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: امسال در تابستان هزاران پایگاه برای نوجوانان داشتیم، در حال حاضر نیز برنامه اعتکاف نوجوانان را در دست داریم و تلاش ما این است که امسال حضور پررنگ از نوجوانان در اعتکاف داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع قرآن هم چند بعدی است، امروز آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن را داشتیم که کار تخصصی می‌کنند، برای عموم مردم در دل مساجد واحدهای قرآنی داریم و کرسی‌های آموزش و تلاوت در مساجد برگزار می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: محور بعد تبلیغ و ترویج است که یکی از موضوعات آن مسابقات قرآن است. سی امین دوره مسابقات قرآن بسیج کار خود را آغاز کرده و در حال رسیدن به مراحل پایانی است.

حجت‌الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: از دور گذشته وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند «مساجد به دیدار هم بروند و در موضوع قرآن با هم رقابت کنند» سازمان بسیج مسابقات را از مساجد آغاز کرد و دو دوره است که کار از مساجد آغاز می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ شهرستان مسابقات شهرستانی بین برگزیدگان؛ بین مسجدی برگزار کرده است و بعد از آن مسابقات استانی و اکنون هم مرحله ملی در حال برگزاری است. بالغ بر ۷۳۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین  ابراز کرد: یکی از دلایل استقبال بالا از رقابت‌ها گسترش رویکرد مسابقات از فردی به گروهی و خانوادگی است که سال قبل استقبال بالایی در این زمینه داشتیم.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: امسال ۱۰ هزار گروه و ۱۵ هزار خانواده در مسابقات شرکت کردند. نهایتاً ۱۵۰۰ نفر از ۳۱ استان و شهر تهران به مرحله کشوری راه یافتند، در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش بانوان و آقایان شرکت‌کننده داشتیم.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ نفر به مرحله نیمه نهایی رسیدند که به صورت برخط و با حضور داوران مسابقات بین المللی این مرحله برگزار شد و ۳۲۱نفر برگزیده از بین این ۱۵۰۰نفر شرکت کننده انتخاب شدند، مرحله نهایی هم در ۶ تا ۱۱ بهمن در شهرستان قم برگزار خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: داورهای ملی و توانمند در این دوره حضور خواهند داشت، در این مرحله هم در یک سطح خوبی مسابقات برگزار خواهد شد، البته در سال گذشته با یکسری مشکلات سخن افزاری رو به رو بودیم و به همین منظور امسال این مسابقات در مسجد جمکران برگزار خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha