• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402111209158
  • منبع : روابط عمومی برنامه

در رونمایی «راهنمایی برای مدیریت پروژه بدنه دانش» عنوان شد

نقشه راه مدیریت سازمان‌ها برای ۱۰۰ سال آینده

نقشه راه مدیریت سازمان‌ها برای ۱۰۰ سال آینده

کتاب دستورالعمل PMBOK  یا «راهنمایی برای مدیریت پروژه بدنه دانش» تازه‌ترین اثر استانداردساز درباره مدیریت پروژه و ایجاد ریتم هماهنگ و کارآمد برای پیکره و آناتومی سازمان‌هاست.

به گزارش ایسنا، این کتاب به کوشش کامبیز یوسفی که دکترای استراتژی با گرایش مارکتینگ را از دانشگاه بیزنس اسکول لندن اخذ کرده، گردآوری و ترجمه شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: در واقع PMBOK روشی سازگار به شمار می‌رود که می‌تواند در تمام صنایع و بخش‌های درونی یک سازمان کاربرد داشته باشد و به همان دلیل است که فارغ از مرزهای جغرافیایی و تنوع صنایع، به رویکردی جهانی در زمینه مدیریت پروژه تبدیل شده است.
در این کتاب می‌توان پاسخ و راهکارهایی برای مدیریت پروژه با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی متاثر از دگرگونی مدل‌های سازمانی با هوش مصنوعی و قابلیت‌های مبتنی بر ابزارهای دیجیتال یافت.

 کامبیز یوسفی در آیین رونمایی از این کتاب، از تاثیر مهم PMBOK بر منابع انسانی سازمان‌ها به‌خصوص در شیوه‌های ارائه جذب استعدادها، تیم‌سازی و توسعه مهارت‌ها تاکید کرد.


او افزود: به‌کارگیری این شیوه سبب می‌شود که در نهایت یک محیط کاری و مشارکتی را در سازمان شاهد باشیم که در آن، هر عضو دارای بیشترین انگیزه برای ارائه بهترین عملکرد خود است.
یوسفی همچنین کاربرد PMBOK  را عامل پویایی آناتومی سازمان‌ها و تسهیل‌گر در زمینه مواردی از قبیل بودجه‌بندی، کنترل هزینه‌ها و مدیریت مالی ریسک عنوان کرد.


به گفته او، کتاب مدیریت پروژه دستورالعمل PMBOK به مدیران و تصمیم‌گیران سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند مارکتینگ را با اهداف استراتژی همسو کنند و با رویکرد مشتری‌محور، محصولات و خدماتی عرضه کتند که با اهداف مشتریان و سازمان کاملا منطبق است.


این کتاب در ۲ بخش تدوین شده است که در بخش نخست به مباحثی چون سیستمی برای ارائه ارزش (خلق ارزش، سیستم‌های حاکمیت سازمانی، بخش‌های کاربردی مرتبط با محیط پروژه و ملاحظات مدیریت محصول) پرداخته شده است.
در بخش دوم نیز موضوعاتی از قبیل دامنه‌های عملکرد پروژه، حوزه‌های عملکرد پروژه در پیوند با ذی‌نفعان، تیم، رویکرد توسعه و چرخه حیات، برنامه‌ریزی، اندازه‌گیری و نبود قطعیت مطرح شده است.
در آیین رونمایی از این کتاب، ایرج حسابی فرزند مرحوم پروفسور حسابی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های  کامبیز یوسفی برای تدوین استراتژی‌های مدرن و پویایی سازمان‌ها، اظهار کرد: مطالعه و به‌کارگیری رهنمودهای اثر فاخر «راهنمایی برای مدیریت پروژه بدنه دانش» یا دستورالعمل PMBOK  برای مدیران پروژه و دپارتمان‌ها بسیار موثر است.
او تاکید کرد: این اثر می‌تواند استراتژی و نقشه راه مدیریت آناتومی سازمان‌ها را برای ۱۰۰ سال آینده تعیین کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha