• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402111511145
  • خبرنگار : 71614

در سومین سلسله نشست «پاتوق» مطرح شد:

هنرمندان خوشنویس در سخت‌ترین شرایطند، با خرید آثار به آنها کمک کنیم

هنرمندان خوشنویس در سخت‌ترین شرایطند، با خرید آثار به آنها کمک کنیم

سومین سلسله نشست «پاتوق» در حالی با حضور جمعی از هنرمندان شناخته شده عرصه خوشنویسی برگزار شد که بر اهمیت این هنر در فرهنگ ایرانی و همچنین لزوم بسترسازی برای برگزاری دوسالانه‌های خوشنویسی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، سومین سلسله نشست «پاتوق» با حضور هنرمندان حوزه خوشنویسی روز شنبه، ۱۴ بهمن ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. 

در این جلسه احمد شفیعی‌ها، غلامرضا سپهری، محمد کارگر، سید محسن میرحسینی، سید جلیل قاسمی، محمدابراهیم خیریه و رحیم سلوتی هنرمندان خوشنویس استان تهران و شهرستان‌های تابعه، علی فروزانفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و نصیری معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران حضور داشتند.

علی فروزانفر در ابتدای جلسه گفت: اساسا برگزاری سلسله نشست‌های «پاتوق» محلی برای گفتگوهای متقابل میان افرادی است که در جلسه حضور پیدا کردند. درصدد این هستیم ضمن شنیدن مسائل و ارائه طرح‌ها و ایده‌های مد نظر اساتید بزرگوار، اقدامات لازم را پس از پیگیری‌ها و بررسی‌ها انجام دهیم. 

سپهری، عضو شورای عالی خوشنویسان نیز برای برگزاری دوسالانه‌های خوشنویسی  اعلام آمادگی کرد و گفت: آمادگی لازم از جانب جامعه خوشنویسان جهت برگزاری جشنواره مد نظر وجود دارد. از طرف مقابل نیاز است بسترهای لازم فراهم شود.

رحیم سلوتی هم با تاکید بر جایگاه هنر خوشنویسی در فرهنگ ایرانی، اظهار کرد: زبان و خط ایرانی اصالت فرهنگ ایران است و خوشنویسی در رأس تمامی هنرهای ایرانی قرار دارد که کمتر به آن توجه شده است. 

وی ادامه داد: هنرمندان عرصه خوشنویسی در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند، خرید آثار هنرمندان توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها کمک شایانی به اصحاب این عرصه می‌کند. 

سلوتی افزود: در ابتدا باید جایگاه انجمن تهران تثبیت شود تا به واسطه این پایگاه، زمینه و بستر اصلی فعالیت خوشنویسان استان تهران رشد پیدا کند. 

به گزارش ایسنا، «پاتوق»، عنوان سلسله نشست‌هایی با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است که با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظرات و ارایه پیشنهادات و انتقادات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود. 
این‌ سلسله نشست‌ها به گروهی از هنرمندان تخصصی رشته‌های مختلف اختصاص دارد که فرصتی را جهت تعامل هنرمندان، ارائه طرح‌ها و ایده‌ها، هم‌افزایی، امکانی برای مطرح شدن موانع و مشکلات، بررسی و پیگیری و مرتفع کردن مسائل فراهم کرده است.

هنرمندان خوشنویس در سخت‌ترین شرایط‌اند، با خرید آثار به آنها کمک کنیم

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha