• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112416954
  • خبرنگار : 71145

تحولات صد و سی‌امین روز جنگ

شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن رسید/ زخمی شدن عکاس و خبرنگار الجزیره در حمله پهپادی در رفح

شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن رسید/ زخمی شدن عکاس و خبرنگار الجزیره در حمله پهپادی در رفح

در حالی که جنگ اشغالگران در نوار غزه وارد صد و سی‌امین روز خود می‌شود، فراخوان‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در حال افزایش است، در حالی که اشغالگران تهدید به یورش به شهر رفح می‌کنند؛ جایی که صدها هزار فلسطینی از شمال و مرکز در آنجا حضور دارند.

به گزارش ایسنا،‌ در راستای مقابله مقاومت با اشغالگران، گردان‌های القسام اعلام کرد: با گروهی از سربازان اسرائیلی درگیر شدیم و در شرق خان یونس در میان صفوف دشمن کشته و زخمی برجای گذاشتیم.

همچنین گزارش شده اسماعیل ابوعمر خبرنگار الجزیره و احمد مطر عکاس پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد به شدت مجروح شدند.

به گزارش این شبکه الجزیره، این ۲ به بیمارستان اروپایی منتقل شدند تا تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

شبکه الجزیره گزارش داد گروهی از خبرنگاران در شمال رفح هدف پهپاد اشغالگران قرار گرفتند.

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر تا امروز به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۸ هزار و ۱۴۶ تن رسیده است.

این وزارتخانه افزود اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار مرتکب شده‌اند که ۱۳۳ شهید و ۱۶۲ زخمی برجای گذاشته است.

این آمار در حالی است که در بمباران منازل مسکونی در منطقه مرکزی نوار غزه از شامگاه دیروز دوشنبه توسط رژیم صهیونیستی ۱۶ تن شهید شدند.

رسانه‌های فلسطینی روز سه شنبه گزارش دادند که در نتیجه بمباران خانه فلسطینی‌ها در اردوگاه شماره ۲ در النصیرات در مرکز نوار غزه، ۱۸ نفر از اعضای خانواده درویش شهید شدند.

این رسانه‌ها نوشتند تیم‌های دفاع مدنی به بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار خانه خانواده درویش ادامه می‌دهند.

گفته می‌شود علاء قدوحه هنرمند و روزنامه نگار به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌اش در بمباران هواپیمای رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات به شهادت رسیدند.

در همین حال، توپخانه رژیم صهیونیستی بمباران مناطقی در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را تشدید کرد.

شهادت کودک فلسطینی در بیمارستان پس از قطعی برق

قطعی کامل برق در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس منجر به شهادت کودکی شد که پس از مجروح شدن در حملات قبلی صهیونیست‌ها تحت درمان بود.

شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن رسید/ زخمی شدن عکاس و خبرنگار الجزیره در حمله پهپادی در رفح

فعالان گفتند برق مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس به دلیل محاصره خفه کننده بیمارستان توسط اشغالگران به طور کامل قطع شده است.

تصاویر شهادت یک دختر فلسطینی را نشان می‌دهد که در داخل بیمارستان زیر دستگاه تنفسی است در حالیکه بر اثر قطعی برق و خرابی دستگاه‌های اکسیژن ساز جان خود را از دست داد.

داکتر محمد ابولحیه گفت: دختری که به شهادت رسید ۱۰ ساله بود و آثار جراحات ناشی از بمباران اشغالگران روی بدنش موجود بود و پرستاران دستگاه اکسیژن او را در پی قطع برق، قطع کردند و او جان باخت.

همه در مجتمع پزشکی ناصر در معرض هدف گیری تک تیراندازهای اشغالگران هستند که در اطراف مستقر شده‌اند و همه کسانی که در آن مکان حرکت می‌کنند را می‌کشند.

المیادین نیز گزارش داد حملات اشغالگران به اطراف مجتمع پزشکی ناصر که بسیاری از آوارگان را در خود جای داده ادامه دارد.

شهادت کودک دیگر در مقابل مجتمع پزشکی ناصر

خبرنگار الجزیره در خبری از مرگ یک کودک پس از تیراندازی مستقیم نیروهای اشغالگر به سمت او در دروازه مجتمع پزشکی ناصر خبر داد.

این خبرنگار گفت: نیروهای اشغالگر در دروازه شمالی مجتمع ناصر در خان یونس مستقر هستند و از آوارگان می‌خواهند که آنجا را ترک کنند.

طبق گزارش این خبرنگار، بر اثر شلیک بمب‌های آتش‌زا برای مجبور کردن آوارگان به ترک بیمارستان آتش‌سوزی در داخل مدارس اطراف مجتمع پزشکی ناصر رخ داده‌ است.

همچنین این خبرنگار گفت پهپادهای صهیونیستی گروهی از فلسطینی‌ها را در خان یونس هدف قرار دادند که یک شهید برجای گذاشت.

در رفح نیز پهپاد اشغالگران خانه‌ای متعلق به خانواده «عابد» را در خیابان عونی ضهیر در استان رفح هدف قرار داد، بدون این که جزئیات بیشتری تاکنون گزارش شود.

علاوه بر این، صدای انفجارهای مهیب در مناطق غربی رفح شنیده شد.

در این باره خبرنگار الجزیره گزارش داد نیروهای اشغالگر هفت حمله هوایی به شرق رفح انجام دادند، حملات توپخانه‌ای نیز جنوب شرق رفح را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین نیز در این رابطه گزارش داد نیروهای اشغالگر حملاتی به شرق، جنوب و غرب رفح انجام دادند.

همچنین گلوله باران شدید توپخانه صهیونیست‌ها در نزدیکی منطقه المطار در شرق شهر رفح و صدای تیراندازی شنیده شد.

در همین حال وبگاه عرب ۴۸ گزارش داد آژیرهای خطر در شهرک «نتیو هعسراه» به صدا درآمد.

این در حالی است که در سطح سیاسی رسانه‌های عبری گزارش دادند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، تصمیم دارد دیوید بارنیا، رئیس موساد را در راس یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به قاهره بفرستد. در هیئت اسرائیلی علاوه بر بارنیا مقامات دیگر نظیر رونن بار، رئیس شین بت نیز حضور خواهند داشت.

بارنیا قرار است در قاهره با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعات مصر دیدار کند.

این اقدامات ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در غزه است که ۶ هفته طول می‌کشد.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نیز روز دوشنبه از گزارش‌ها درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که آنروا نسبت به گرسنگی در شمال غزه هشدار داد در حالیکه کمک‌ها بعد از بستن گذرگاه کرم ابو سالم از ۶ روز پیش به ندرت به این منطقه می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha