• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120100116
  • خبرنگار : 71496

ناکامی پارلمان رژیم صهیونیستی در برکناری نماینده حامی شکایت آفریقای‌جنوبی

ناکامی پارلمان رژیم صهیونیستی در برکناری نماینده حامی شکایت آفریقای‌جنوبی
عوفر کسیف

نمایندگان ائتلاف «ملی» مذهبی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اکثریت لازم برای برکناری نماینده وابسته به چپ افراطی به دلیل حمایتش از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی که این رژیم را به ارتکاب کشتار جمعی در غزه متهم کرد، ناکام ماندند.

به گزارش ایسنا، ۸۵ تن از ۱۲۰ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی، یعنی تنها پنج رای کمتر از اکثریت قاطع که ۹۰ رای است، به برکناری «عوفر کسیف» نماینده وابسته به چپ افراطی که از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد، رای دادند و به این ترتیب در برکناری این نماینده ناکام ماندند.

این رای‌گیری غیرعادی در کنست برای برکناری یکی از اعضای فعلی آن نشان‌دهنده خشم موجود در اراضی اشغالی به دلیل شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی علیه این رژیم است.

آفریقای جنوبی در شکایت خود تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح کشتار جمعی است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، عوفر کسیف که حزب کمونیستش، جبهه دموکرات صلح و برابری در لیست مشترکی با حزب چپ جنبش عربی تغییر در کنار مخالفان قرار دارد، نامه سرگشاده‌ای در حمایت از اتهام‌های مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی را امضا کرد اما ادعاها مبنی بر حمایت از جنبش حماس را رد کرد.

طبق بیانیه کنست، عوفر کسیف در گفت‌وگویی که پیش از رای‌گیری انجام شد، گفت، «این درخواست برکناری بر اساس این دروغ آشکار است که من از مبارزه مسلحانه حماس حمایت می‌کنم».

این نماینده کنست در ادامه تاکید کرد، «حاضر به قبول کلمه به کلمه ادعاهای کابینه درباره اتفاقات جاری در غزه نیستم».

در مقابل بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای آنهایی را که از برکناری کسیف حمایت نکردند، محکوم کرده و مدعی شد، «هر کسی که اجازه دهد عضوی از کنست، "تروریسم" را تایید کرده و در زمان جنگ علیه اسرائیل تحریک کند، راه‌ را گم کرده است».

تعداد شهدای غزه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۰ هزار تن نزدیک شده و علاوه بر آن حدود ۶۹ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند و ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری نیز به شدت آسیب دیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha