• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120100565
  • خبرنگار : 71244

تجمیع آزمون‌های ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی/ پیگیری تاسیس مدارس عشایری سمپاد

تجمیع آزمون‌های ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی/ پیگیری تاسیس مدارس عشایری سمپاد

وزیر آموزش و پرورش از تجمیع آزمون‌های ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرائی در نشست هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اعلام تجمیع آزمون‌های ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اظهار کرد: به منظور کاهش نگرانی دانش آموزان و اولیاء، آزمون‌های ورود به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: طرح تاسیس مدارس عشایری سمپاد به صورت علمی و دقیق بررسی و برای تحقق عدالت آموزشی پیگیری می‌شود.

صحرائی ادامه داد: همچنین نظام‌نامه تربیتی دانش‌آموزان مدارس سمپاد در راستای توجه ویژه به تربیت و آموزش در کلاس‌های درس تصویب شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، ۸۶ درصد از ۳ هزار نفر اول کنکور سراسری تا پیش از مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی از دهک‌های ۹ و ۱۰ جامعه بودند که با اجرای این مصوبه سهم استان سیستان و بلوچستان بیش از ۳ برابر شده است و این نشان از تحقق عدالت آموزشی در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی که توسط وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود به سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال آتی نیز اشاره کرد و گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، سهم ۵۰ درصد قطعی از آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم(سوابق تحصیلی) در پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین ۱۰ درصد از سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است.

صحرایی با اشاره به مصوبات این نشست، گفت: تصویب نظام‌نامه تربیتی دانش‌آموزان سمپاد در راستای توجه ویژه به تربیت و آموزش در کلاس‌های درس در این جلسه صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha