• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403012815585
  • خبرنگار : 71282

راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه ای در سال ۱۴۰۳

صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای

صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از صدور ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و راهبرد اصلی و کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳ را در راستای تحقق شعار سال،‌ صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد عظیمی امروز در یک نشست خبری با تشریح مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر تدوین استانداردهای آموزش و شایستگی، ارایه آموزش‌های مهارتی، تخصصی و فنی و آموزش‌های نرم از طریق مراکز آموزش دولتی و خصوصی از جمله مأموریت‌های این سازمان است و بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی ‌ فعال در اختیار داریم و ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی نیز در دل مراکز آموزش دولتی درحال فعالیت هستند.

وی از تصویب اساسنامه سازمان به عنوان یکی از اقدامات بزرگ و مهم سازمان فنی و حرفه‌ای یاد کرد و گفت:این سازمان با سابقه ۵۰ ساله تا سال قبل فاقد اساسنامه بود و در سال قبل با مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان دارای اساسنامه شد و اساسنامه سازمان به تصویب رسید.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت اعلام عدم انطباق لایحه برنامه هفتم با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع ارتقای نظام آموزش، اخذ موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با تولی‌گری آموزش ارزیابان و مجریان صلاحیت حرفه‌ای،‌اجرای آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای کارکنان دولت و انعقاد تفاهم‌نامه با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تامین نیروی مورد نیاز بنگاه‌های مذکور از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

عظیمی درعین حال توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی را راهبرد اصلی و کلیدی سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: توسعه مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی در راستای تحقق شعار سال و تقویت این راهبرد است.در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی دارد و بخشی از ظرفیت آموزش را در کنار صنایع کشور ایجاد کرده تا از این طریق امر آموزش را به خط تولید نزدیک کند.

وی تصریح کرد:امسال ۱۵۰۰ واحد و مرکز جوار و بین کارگاهی به ظرفیت ۴۸۰۰ واحدی سازمان افزوده می‌شود که رشد ۵۰ درصدی در این بخش را نسبت به دوره مشابه قبل شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به مرکز تخصصی تربیت مربی کرج گفت: یکی از ظرفیت‌های فوق العاده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این مرکز تخصصی است که در استان البرز مستقر است و بخشی از آموزش‌ها در سطح بین المللی در این مرکز انجام می‌پذیرد.

عظیمی ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی را از دیگر ماموریت‌های سازمان برشمرد و از ارائه ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دوره آموزش طی سال گذشته در بخش دولتی و غیردولتی خبر داد که نسبت به دوره مشابه قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای میزان صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته را ۱۷ هزار و۶۵۰ مجوز ذکر کرد و گفت: نسبت به دولت قبل در این بخش ۳۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گفته وی در دولت سیزدهم تعداد مجوزهای صادره و تمدید شده ۴۱ هزار و ۷۹۳ مورد بوده و درصد رشد نسبت به دوره شمابه ۱۱۹۴ درصد بوده است.

عظیمی درعین حال مهم‌ترین ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را آموزش مهارت عنوان کرد و گفت: این بخش از فعالیت خود را به بخش خصوصی و مردم واگذار کرده‌ایم به نحوی که ۶۰ درصد آموزش‌های سازمان توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۶۳۴ نفر مورد سنجش مهارت قرار گرفتند در حالی که سال ۱۴۰۱ این میزان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۹۵ نفر بود و در مجموع در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۵ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که نسبت به دوره مشابه قبل رشد ۴۲ درصدی را شاهد بودیم.

وی در پایان از صدور گواهینامه مهارت برای ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ نفر از کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این سازمان در سال گذشته موفق شد ۹۹.۶۶ درصد از برنامه پیش‌بینی شده یکساله خود را محقق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha