• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403022417136
  • خبرنگار : 71070

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اعلام کرد

بازار تامین شیرخشک در وضعیت پایدار/ توافق برای بهبود «توزیع» در داروخانه‌ها

بازار تامین شیرخشک در وضعیت پایدار/ توافق برای بهبود «توزیع» در داروخانه‌ها

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقداماتی جهت بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال تاکید کرد: اکنون وضعیت تولید و توزیع برندهای مختلف شیرخشک‌های رگولار به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیرخشک‌ها نیست.

دکتر علیرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توافق صورت گرفته میان ذینفعان زنجیره تامین شیرخشک به منظور بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: به دنبال درخواست داروخانه‌ها جهت استمهال بازپرداخت هزینه شیرخشک از شرکت‌های توزیع‌کننده، جلسه‌ای با حضور ذینفعان این حوزه شامل شرکت‌های تامین‌کننده، توزیع کننده و انجمن داروسازان در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

وی افزود: پس از بررسی موارد نهایتا مقرر شد که جهت مدیریت بهینه توزیع شیرخشک، زمان بازپرداخت داروخانه‌ها به پخش‌ها در خصوص انواع شیرخشک تولید و توزیع شده، تا پایان سال جاری حداقل سه ماه در نظر گرفته شود.

رستمی گفت: البته داروخانه‌های دارای بدهی سررسید شده تسویه نشده، مشمول این توافق‌نامه نمی‌شوند. همچنین بنابر توافق صورت گرفته، داروخانه‌ها چک تسویه فاکتورهای شیرخشک را مجزا از سایر اقلام صادر خواهند کرد. در مجموع مدت بازپرداخت توزیع کنندگان به تامین کنندگان نیز سه ماه خواهد بود.

وی همچنین در توضیح آخرین وضعیت تولید و تامین شیرخشک در کشور به ایسنا گفت: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برندهای مختلف وجود ندارد و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.

رستمی افزود: در سال گذشته و پس از رفع مشکلات ارزی و از سرگیری روند تولید که در مقطعی از زمان جهت تامین نیاز بازار به صورت سه‌ شیفت نیز انجام شد، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد و آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید. این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

مدیر کل فرآورده های طبیعی و سنتی و مکمل ضمن تاکید بر اینکه روند تامین و توزیع انواع شیرخشک‌های رگولار و رژیمی در کشور پایدار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: مردم می‌توانند با ثبت کد ملی کودک در داروخانه و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha