به گزارش ایسنا، غزال راهب در نهمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک اظهار کرد: بخشی از فعالیت های مرکز تحقیقات به تدوین ضوابط و مقررات وتنطیم سندهای جامع اختصاص دارد.
وی افزود: سند برنامه عملیاتی توسعه لجستیک کشور را در دست انجام داریم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: سه پروژه با شورای عالی عتف در دست انجام داریم که شامل ارزیابی ظرفیت ترانزیتی کریدورها ،نوسازی و بهینه سازی ناوگان هوایی و چارچوب پشتیبان بر پیاده سازی برنامه های عملیات امینی راه های کشور می شود. این پروژه ها در مرحله انتخاب مشاور از دانشگاه است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مرکز استفاده از راهکارهای «مهندسی ارزش» در اجرای پروژههاست، گفت: راهکار در پروژههای ارتقای ظرفیت مسیر درود- اندیمشک، قطعه سوم آزادراه تهران - شمال، پروژه شبکه بهینه ریلی کشور و پروژه قطار شهریور مونوریل قم در دستور کار است.
راهب عنوان کرد: کار مهمی دیگری که در مرکز تحقیقات انجام می شود کنترل کیفیت و ارائه گواهی نامه های فنی به محصولات مرتبط با راه است. در حوزه قیر و آسفالت نیز این گواهی نامه ها صادر می شود.
به گفته وی، آموزش نیروهای فنی ماهر را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آغاز کردیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد:سهم تحقیقات در ایران ۰.۸ درصد جی دی پی است در حالی کشورهای پیشرفته سه درصد و متوسط جهانی ۱.۷ درصد است.
وی ادامه داد: ۲۰ درصد مقالات در ایران در همراهی با صنعت است در حالی که در کشور های پیشرفته ۷۰ درصد مقالات است و این نشان می دهند جنبه کاربردی علم در ایران پایین تر است.
راهب در ادامه در پاسخ به مساله فرونشست ها گفت: محدوده های جنوب تهران به دلیل زمین های کشاورزی و چاه آب احتمال فرونشست دارد.
وی افزود: در منطقه ۱۸ نیز فرو ریزش اتفاق افتاده که می تواند تهدیداتی برای حوزه ریلی باشد.در همین راستا دستورالعمل فرونشست در دست تدوین است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و کشاورزی گفت: اضافه برداشت آب های زیر زمینی و کف شکنی ها عامل اصلی فرونشست در مناطق مختلف هستند.
انتهای پیام


نظرات