• یکشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8302-05313

/ پاي سخن اهالي اقتصاد/ محمدرضا بهزاديان: * مي‌خواستم اتـاق بـازرگاني را از انحصـار خارج كنـم * رقابت با شركت‌هايي كه ماليات نمي‌دهند سخت است

/ پاي سخن اهالي اقتصاد/
محمدرضا بهزاديان:
* مي‌خواستم اتـاق بـازرگاني را از انحصـار خارج كنـم
* رقابت با شركت‌هايي كه ماليات نمي‌دهند سخت است

محمد رضا بهزاديان متولد 1336 مشهد و فوق‌ليسانس مهندس نساجي از دانشگاه اميركبير پلي‌تكنيك تهران است.

سوابق او را كه هم اكنون رياست اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران را برعهده دارد، مي‌توان به دو بخش خدمات دولتي و بخش خصوصي تقسيم كرد.

خودش مي‌گويد:« خدمات دولتي پس از انقلاب منقطع بوده ولي خدمات بخش خصوصي من همواره پيوسته بوده است و قبل از انقلاب دانشجو بودم. خدمات دولتي من جدا از كارهاي انتهاي زمان دانشجويي و بعنوان مثال حضور در جهاد سازندگي حدود دو سال مدير هماهنگي اخبار صداوسيما درسال‌هاي 1358 و تا 59 بودم، مدير شبكه دو تا سال 1365 بودم. دو سال مشاور فرهنگي و اجتماعي وزير كشور و چهار سال نماينده مردم خراسان در دوره سوم مجلس شوراي اسلامي بودم. در بين سال‌هاي 76 تا 80 نيز معاون طرح و برنامه، مالي و اقتصادي وزير كشور بودم . كارهاي غيردولتي من نيز به تخصصم كه مهندسي نساجي بود برمي‌گردد از جمله سال‌هاي عضو هيات مديره گروه فرش مشهد بودم و البته هيچ‌گاه ارتباطم را با بخش فرهنگي در جامعه قطع نكردم، عضو هيات مديره شركت‌هاي مختلف فرهنگي، مطبوعاتي و انتشاراتي بودم.»

بهزاديان در گفت‌وگوي مفصل خود با خبرنگار بخش بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)

گفت:« اين عرصه‌اي است كه انقلاب براي جواناني چون من فراهم كرد. فراموش نكنيم كه انقلاب ما

جوانگرايي داشت كه طبيعتا نيروهاي جوان بايد در بخش‌هاي مختلف كشور حضور پيدا مي‌كردند.»

وي با بيان اينكه از 22 سالگي پا به عرصه كار گذاشته است گفت:« متاسفانه امروز در جامعه كمتر جواني را مي‌بينيم كه در اين سن مثلا چيزي مثل مديريت اخبار شبكه‌هاي راديو و تلويزيون را داشته باشد. به دليل تمامي مشكلاتي كه وجود دارد اين جوان هنوز بدنبال تحصيل و يا شغل پيدا كردن است. به هر حال جوانان مملكت ما نشان دادند با راندمان منفي ومثبت كه مي‌توانيم براي آنها منظور كنيم در سنين جواني كار‌هاي بزرگي را در كشور به عهده گرفتند. با اين ملاحظه كه مثل تمامي مديران پير در جوانان نيز مديران داراي بازده پايين پيدا مي‌شود.»

وي ادامه داد:« جوان امروزي اگر در موقعيت آن روز ما قرار بگيرد حتما از راندمان و عملكرد بهتري برخوردار خواهد بود، زيرا عصر امروز، عصر ارتباطات، تكنولوژي، جذب‌كردن اطلاعات از يك كامپيوتر خانگي است كه در آن زمان اين امكانات نبوده است.»

بهزاديان در عين حال تصريح كرد:«در آن زمان يك نوع عرصه حضور جوان‌ها در صحنه انقلاب وجود داشت ، جوان مي‌دانست كه نه تنها نظر و راي‌اش هيچ تفاوتي با راي مسوولان حاكم كشور ندارد بلكه با تمام اراده انجام مي‌شد. امروز متاسفانه به جوان‌ها مانند سال‌هاي اوليه انقلاب بها داده نمي‌شو‌د و راي و احترام به حضور آنها وجه همت مسوولان نيست و اصولا ديد و نگاهي كه به جوان مي‌شود نگاهي نيست كه مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد.»

بهزاديان گفت:« من مي‌گويم در محيطي كه اكثر جوانان هستند؛ بايد بتوانند تصميم بگيرند و تصميم آنها براي مسئولان قديمي كه سال‌هاست در يك سازمان هستند و جوان امروزي در ساخت آن سازمان قرار گرفته لازم اجرا باشد. ولي امروز در اداره حتي يك دانشگاه و دانشكده حضوري تجملي و اسمي انجمن اسلامي دانشجويان را قبول داريم و اگر آنها بخواهند وارد ماجرا شوند، به نوعي آنها را قيچي مي‌كنيم.»

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع‌ومعادن تهران در ادامه به بحث درباره جايگاه مسووليتي خود پرداخت و با رويكردي به گذشته به خبرنگار ايسنا گفت:« بايد براي موقعيت مسند و محلي كه در آن قرار داريم ارزش قايل شويم. برخلاف آنچه كه شايد سياستمداران و دولتمردان از آن غافل بودند، من درطول زماني كه در قسمت‌هاي مختلف بخش خصوصي فعاليت مي‌كردم، اگرعضو هيات مديره و يا مديرعامل شركت بودم، هميشه اين براي من مهم بود كه چرا بايد صنعتگران،‌ تجار و كساني كه در بخش خدمات هستند اين‌قدر مشكل بايد داشته باشند.آيا نمي‌شود يك تشكل مدني از آنها حمايت كند و پشت در اتاق‌هاي مديران دولتي كه بايد درخدمت همين توليدگران باشند ساعت‌ها نمانند و كارشان دچار مشكل نشود؟»

وي ادامه داد:«‌ چرا بايد با قوانين خلق‌الساعه اموال مردم با بند ج و دال قانون جابه‌جا شود و دركل چرا هيچ پناهي براي كارآفرينان وجود نداشت.»

وي افزود:« وقتي به دنبال مسئله مي‌رفتم بر روال ساير كشورها و قوانين موجود در ايران نگاه مي‌كردم مصدر و مظهر اين مسائل را اتاق بازرگاني مي‌دانستم.»

وي ادامه داد:« بنابراين در جاهايي كه طبق مقرراتي مي‌توانستم عضو بخش خصوصي باشم تلاش خودم را انجام دادم تا عضو اتاق بازرگاني باشم و تلاش خود را كنم. ولي انحصاري كه هميشه در اتاق بازرگاني وجود داشت از دعوت‌كردن به يك جلسه كه حق ساده عضو اتاق بازرگاني بود تا حضور در راي‌دادن وانتخابات، امثال من را حذف مي‌كرد.»

بهزاديان يادآور شد:« من فراموش نمي‌كنم در انتخابات سال 1373 اتاق بازرگاني كه دور سوم (انتخابي) انتخابات اتاق بازرگاني بود من مدير عامل شركت نساجي خراسان بودم، براي كانديد شدن در هيات نمايندگان آمدم ثبت‌نام كنم و بدون تعارف عرض مي‌كنم كه يك ايراد بني‌اسرائيلي گرفتند و مرا ثبت‌نام نكردند؛ زيرا من شايد چهره ناشناخته‌اي براي آقايان بودم و فكر مي‌كردند كه اگر غريبه‌ها بيايند به اتاق نااهل هستند و ايجاد مشكل مي‌شود.»

او اضافه كرد:« جالب اينكه حتي در روز راي‌گيري آمدم راي بدهم باز هم يك ايراد ديگري به كارم گرفتند و نگذاشتند راي نيز بدهم . اين تصورات و تعقيب كنش و واكنش اتاق بازرگاني مرا وا داشت كه حتما به اين مسئله متمركز شوم كه اين اتاق بايد از انحصار خارج بشود. به هر حال فكر مي‌كردم بايد توجه خاصي به بخش خصوصي شود و متاسفانه اتاق در انحصار كاملا حساب شده‌اي است.»

بهزاديان افزود:« انتخابات بعدي اتاق بازرگاني در سال 1377 بود و در اين سال من معاون وزير كشور بودم و به‌هرحال طبق مقررات، امكان حضور در انتخابات را نداشتم؛ ولي در عين حال از اين انتخابات غافل نشدم و هر يك از دوستاني كه مي‌توانستند حاضر شوند جمع كردم و جلسات مكرري گذاشتم كه اهميت اتاق بازرگاني چيست.»

وي با اشاره به انتخابات دوره چهارم اتاق بازرگاني تهران گفت:« با اين جمع هر هفته جلسات مرتبي داشتم و اين موضوع را پيگيري مي‌كرديم. به عده‌اي توصيه كرديم كه درانتخابات شركت كنند و عده‌اي نيز ثبت‌نام كردند ولي ما چون دولتي بوديم بدنبال دادن ليست نبوديم.»

او ادعا كرد:« با ترفندي كه بطور معمول حاكمان هميشگي اتاق بازرگاني انتخابات ياد گرفتند و انجام مي‌دهند در اواسط كار عده‌اي از اين افراد را با تطميع و تهديد به نفع خودشان از ميدان به خارج كردند و شايد يك تا دو نفر از اين گروه تنها راي آوردند.»

بهزاديان با اشاره به انتخابات دوره پنجم اتاق بازرگاني گفت:« در اين زمان من خودم عضو بخش خصوصي بودم و مي‌تواستم در انتخابات حضور پيدا كنم و تجربه هشت‌ساله را نيز داشتم. بنابراين با محاسباتي درست با همكاري گروهي از بنگاهدار اقتصادي كشور كه هم عقيده من بودند و به كمك آنها، اكثريت را در اتاق تهران بدست آورديم.»

*** انتخابات اتاق تهران ***

وي درباره انتخابات اتاق تهران اظهار كرد:« لابي قدرتمند و فشار شديد شكننده در طول بيش از شش ماه بر روي همه افراد كه جمع مقابل و رقيب آقايان بودند وارد آمد.فشار زيادي در به هم زدن جمعي كه ما گردهم آورده بوديم وجود داشت، ولي من اصلا حق گلايه از اينكه رقيبم به چه شيوه‌هاي اخلاقي و يا غيراخلاقي متوسل مي‌شد كه مرا از ميدان‌ بدر كند را به خود ندادم.»

وي به خبرنگار ايسنا گفت:« آنچه كه باعث شد در روزهاي آخر به انتخابات اتاق ايران وارد نشوم دو نكته مهم بود. در ابتدا اين بود كه متاسفانه از ناحيه برخي از افرادي كه در جمع خودمان حضور داشتند كه دوست دارم اسمشان را دوستان كم‌توجه بگذارم نوعي اتهام و محكوميت عليه من منتشر شد كه فلاني تمامي‌خواه است و مي‌خواهد رئيس اتاق تهران و ايران باشد. ولي من درابتدا اعلام كرده بودم كه من كانديد هيچ سمتي دراتاق تهران و ايران نخواهم شد. گفتم به دوستان كه من رقباي روبريتان را بهتر از شما مي‌شناسم و به ابزار مختلفي از جمله تهديد، تطميع و لابي قدرتمند مجهز هستند و اگر آدم آشنا با اين پروسه انحصار‌طلبي مقابلشان نباشد جمع را مانند شاخه‌هاي درخت مي‌شكنند و مانند دوره‌ چهارم از ميدان خارج مي‌كنند.»

او اضافه كرد:« من گفتم كه در ظاهر تظاهر به گرفتن تمامي كرسي‌هاي ايران و تهران را مي‌كنم و آماج تمامي حملات و نيش آنها خواهم بود، اما در پس اين موضوع هر چه كه اكثريت بكنند من به آن گردن مي‌نهم و اين روند را نيز دنبال كرديم و حتي شايد دو روز مانده به انتخابات دوستان من در جمع تحول ائتلاف اصلا اينگونه نبود كه من كانديد اتاق تهران باشم. حتي درمقطعي 5 نفر ديگر را انتخاب كرده بوديم.»

او اضافه كرد:« در روزهاي پاياني اين 5 نفر مورد تهديد و ارعاب قرار گرفته بودند و اين نظريه را طرح كردند كه عقيده ما اين است كه اگر فلاني و يا فلاني نباشد كار به انجام نمي‌رسد.وقتي كه به انتخابات اتاق ايران رسيديم انتخاباتي كه رقيب تمامي ترفندها خود را براي به تاخير انداختن آن به كار بسته بود، در بين خودمان كساني با آرزوي اينكه بر روي كرسي رياست بنشيند شروع به اتهام زدن كردند درحالي كه من براي احراز اين سمت آنقدر ارزش قايل نبودم كه در اين جامعه شريف بنگاه‌داران اقتصادي كشور متهم به جواني، انحصار‌طلبي و بي‌تجربگي شوم.»

وي با بيان اينكه «در روز انتخابات در جلسه هتل لاله اكثريت اعتقاد داشتند كه من كانديد رياست اتاق ايران شوم» گفت:«‌ حتي اگر به اين نظر نيز احترام مي‌گذاشتم اين اتهامات انحصارطلبي و قدرت‌طلبي بر روي دوش من بود. البته عامل دومي كه درعدم كانديدا شدن من براي رياست اتاق ايران موثر واقع شد لابي قدرتمند و رانت‌هاي طرف مقابل بود.»

*** رضايت از عملكرد در اتاق تهران ***

وي در اين باره افزود:« از اينكه از كانال اتاق تازه متولدشده تهران خدمات بهتري به اعضا ارائه مي‌شود خيلي خوشحالم. البته اين موضوع را من نبايد بگويم ولي با اطمينان اين موضوع را گفتم زيرا دلايل مختلفي براي اين حرف دارم. بعنوان مثال در تمام طول عمر اتاق بازرگاني پس از انقلاب آخرين تعداد اعضاي اتاق در اسفند 81، 8700 نفر بوده كه در خور اقتصاد بزرگ شهر واستان تهران نبود. مقايسه 7070 عضو سال 1356 اتاق بازرگاني با 8700 عضو سال 81 در حالي كه جمعيت دو برابر و گردش مالي و نقدينگي چند برابر شده، نشان دهنده دفع بنگاهداران به جاي جذب آنهاست.»

بهزاديان اضافه كرد:« طي يكسالي كه از انتخابات اتاق تهران گذشته است، پنج‌هزار نفر عضو جديد به اين اتاق پيوسته‌اند كه حسن اعتماد اعضاي اتاق تهران در فضاي جديد و ارائه خدمات بهتر از جمله دلايل جذب اين تعداد است.»

او تصريح كرد:« هر چه دراتاق تهران كار و نوآوري مي‌شود، از سوي برخي از رقبايي كه بهتر بود پس از انتخابات تبديل به دوست مي‌شدند، با مقاومت روبرو مي‌شويم و متاسفانه سنگ‌هاي بزرگ‌تري را پيش روي ما مي‌اندازند. ولي من براي اينكه جامعه اقتصادي را متشنج نكنم تقريبا لب فروبسته‌ام. نحوه تعامل من اگر به شخص من برگردد كوتاه‌آمدن است؛ وقتي كه به منافع عمومي بنگاه‌داران اقتصادي برمي‌گردد با تمام قوا روبروي اين قضيه مي‌ايستم.»

*** اتاق مشترك ايران و عراق ***

رئيس اتاق تهران افزود:« اتاق مشترك ايران و عراق با انتخاباتي در جمع 195 نفر برگزار شد.اولين راي را حاضرين اعم از معاود و شهرستاني و تهراني به من داد و از جناح مقابل شايد يكي دو نفر در جمع 14 نفري منتخبين بيشتر راي نياورند، بنابراين جناح مقابل سعي كرد انگ عدم تطبيق با قانون و تقلبي‌بودن انتخابات را به اين اتاق بزند. به نتيجه رسيدم كه اگر قانون براي اجرا و يا برگزاري مجدد انتخابات به روال منطقي‌اش اصرار كنم، فرصت حضور در بازار عراق را از دست مي‌دهيم، بنابراين از حضور در اين اتاق كنار كشيدم و گفتم مابقي اعضا حضور داشته باشند؛ ولي اين امر را نيز جناح مقابل قبول نكرد و هيات مديره دست‌سازي از خود با محاسبه دقيق درست كردند. كه اين هيات مديره 21 نفري اكثريت را در اختيار داشته باشند.»

او تصريح كرد:« با اين وجود در تركيب هيات مديره اتاق مشترك ايران و عراق تركيب منطقي‌اي شد و برخي از اعضايي كه دراين اتاق هستند عضو اتاق تهران نيز هستند و مديريت آن را نيز در دست دارند.»

*** ترميم كابينه ***

وي با بيان اينكه ترميم و تغيير كابينه در اختيار رئيس‌جمهور است گفت:« شايد اين كار رئيس‌جمهور جزو نادر دفعاتي بود كه بخاطر مصلحت كوتاه نيامده و تسليم جريانات و گرو‌ه‌ها نشدند.»

بهزاديان به خبرنگار ايسنا گفت:« آقاي مظاهري از جمله وزيراني بودند كه داراي شخصيت بارزي بودند و تلاش‌هاي بيشتري در عرصه اقتصاد كردند. البته قبل از حضور وي در اين سمت كارهاي بزرگي شروع شده بود از جمله قانون سرمايه‌گذاري و يا اصلاح قانون ماليات كه انجام شده بود. قطعا وي در اجراي اين قوانين تلاش بسيار خوبي كردند كه يكي از بارزترين تلاش‌هاي وي سعي در اخذ ماليات از نهادها و دستگاه‌هايي بود كه به عناوين مختلف ماليات پرداخت نمي‌كردند. اين امر از ناحيه ما به عنوان بنگاه‌داران اقتصادي بسيار مهم است زيرا رقابت شركت‌هاي خصوصي كه انواع مختلف عوارض و ماليات را مي‌پردازد، با شركت‌هايي كه ماليات نمي‌پردازند، بسيار سخت و مشكل است. مسئولان نبايد اجازه بدهند كه ما در توليد و صنعت نيز خط ويژه داشته باشيم و بايد تمامي شركت‌ها از شرايط يكسان برخوردار باشند.»

بهزاديان اظهار كرد: « مديريت و شخصيت دكتر صفدرحسيني در دوران رياست جمهوري جناب آقاي خاتمي شكوفا شده است و يكي از مديران پرتلاش كشور است. اولين دوره مديريت علمي در وزارت كار را در دوره دكتر حسيني ديديم كه نتيجه آن دفاع از حقوق كارگر نيز رشد و توسعه كشور بوده است.»

وي در مورد وزير جديد كار نيز اظهار داشت:« شايد وي اولين كسي باشد كه به فكرش رسيد توليد كشور در فضاي پر از شعارهاي ماركسيستي برخي گروه‌ها در اول انتقلاب لطمه مي‌بيند و آنها سعي دارند فضاي كارگري كشور را در اختيار بگيرند و به سرمايه‌گذاري و كارآفريني لطمه بزنند، بنابراين براي كنترل وضعيت صنايع كشور و دفاع از حقوق كارگران و دفاع از كار كميته‌اي را با نام كميته كارگري تشكيل داد و نظرات بسيار خوبي را در سال‌هاي اول انقلاب براي رشد صنايع داشتند.»

بهزاديان تاكيد كرد:« وي شخصيتي مورد اعتماد كارگران و كارفرمايان است و مي‌تواند حلقه وصلي باشد كه اين دو قشر را در كنار هم و در سنگر توليد ببينيم.»

*** مشكلات بخش خصوصي و نقش اتاق بازرگاني ***

او دراين‌باره افزود:« متاسفانه سخت‌ترين كار امروزه توليد صنعتي و معدني است و كار در بخش خدمات مرتبه بعدي قرار دارد و متاسفانه در كشور كارهاي واسطه‌گري و دلالي سود بيشتري دارد و هيچ‌گونه توليدي را در پي ندارد.»

بهزاديان به خبرنگارايسنا گفت:« براي اينكه كارآفرين در سنگر توليد باقي بماند و كار كند حتما بايد مدافع داشته باشد و عليرغم اينكه به حضور تمامي تشكل‌ها در عرصه دفاع از بخش خصوصي و توليدگرايان احترام مي‌گذارم، ولي محل و مكان اين دفاع از آنها در اتاق بازرگاني است و حتما اين اتاق بايد وظايف موردنظر را انجام دهد.»

او تصريح كرد:« اگر تا امروز هم اتاق بازرگاني مطابق نظر توليدكنندگان پيش نرفته در وظايف خود كوتاهي كرده و اصلا اتاق بازرگاني ايران در چارچوب‌هاي جهان قابل ارزيابي نيست و قانون و آيين‌نامه اتاق نقص داشته است و از طرفي پرسش‌گري اعضايش نيز نقص داشته؛ زيرا بايد وارد ميدان مي‌شدند و پيشرفت و كار درست را از ما مي‌خواستند.»

*** اصلاح قانون اتاق ***

او دراين باره افزود:« ‌ما حتما سعي مي‌كنيم كه قانون كامل و شاملي را به مجلس تقديم كنيم ولي آنچه كه مجلس تصويب كند دراختيار ما نيست؛ ولي اميدواريم با ديد كارشناسي به موضوع نگاه كنند و ديدگاه‌هاي سياسي را داخل اين مسئله نكنند و درواقع قانون را براي افراد ننويسيم و قانون را براي خدمت به قشري كه از آن قانون برخوردار مي‌شوند بنويسيم.»

*** سرمايه‌هاي سرگردان ***

بهزاديان با بيان اينكه ميزان سرمايه‌ي‌ رها و سرگردان دركشور بسيار زياد است به خبرنگار ايسنا گفت:« سرمايه سرگردان در استان تهران نيز بيش از 65 درصد سرمايه‌ سرگردان در كشور است و مي‌طلبد با راهكارهاي اقتصادي كه نظام ارايه مي‌دهد؛ امكان جذب و گرايش اين سرمايه‌ها در بخش‌هاي توليدي و مولد ايجاد شود. متاسفانه دركشور تنگناها و موانع بسيار زيادي دراين باره وجود دارد وگرنه از گوشه و كنار ايران مي‌شود كار و توليد و رشد ايجاد كرد.»

*** پيش‌بيني از تحولات آينده اقتصاد ايران ***

رئيس اتاق تهران اظهار كرد:« در سال 1383 من رشد بيش از 8 درصد را براي اقتصاد ايران پيش‌بيني مي‌كنم. در دولت آقاي خاتمي و مجلس تلاش‌هاي زيادي براي پويايي اقتصاد صورت گرفته است و گره‌گشايي زيادي در موانع اقتصادي از سوي مجمع تشخيص مصلحت صورت پذيرفت.»

وي تصريح كرد:« با بسترهايي كه آماده شده است براحتي مي‌توانيم از رشد 2/6 به رشد 8 درصد در سالجاري برسيم. البته نبايد فراموش كرد كه سال گذشته در حالي رشد 2/6 درصدي تجربه شد كه از دو روز مانده به شروع سال بزرگ‌ترين جنگ منطقه در عراق آغاز شد و شاهد در گذشت رئيس كل فقيد بانك مركزي بوديم و البته موضوع انتخابات مجلس را نيز پيش رو داشتيم كه تشنجات ناشي از آن بر روي اقتصاد تاثيرگذار بود. پروتكل الحاقي نيز يكي از تشنجاتي بود كه در سال گذشته بر روي بازار اقتصادي ايران تاثير گذاشت و در واقع مي‌خواهم بگويم اگرامسال اين تحولات رخ ندهد حتما رشد اقتصادي ايران مي‌تواند به بالاي هشت درصد برسد. البته اميدواريم كه مجلس هفتم مجلس اقتصادي باشد و با ديد به منافع ملي كار كند.»

*** برنامه‌هاي اتاق تهران در سالجاري ***

بهزاديان در اين زمينه افزود:‌« اتاق سعي مي‌كند به تشكيلات سازماني لازمي كه بتواند به 13 هزار عضو امروز خود خدمات‌رساني كند برسد و حتما درپي اصلاح آيين‌نامه قانون موجود هستيم كه متاسفانه علي‌رغم پيشنهادي كه از سوي اتاق تهران بيش از شش ماهه گذشته به شوراي عالي نظارت داده شده هنوز در تصويب و يا رد اين آيين‌نامه اقدامي انجام نداده‌اند. با تصويب اين آيين‌نامه وظايف اتاق تهران و ايران مشخص مي‌شود.»

وي با بيان اينكه اتاق تهران قطعا بدنبال تغيير مكان فيزيكي خود است گفت:«‌ اتاق تهران همچنين امور بين‌الملل خود را نيز تشكيل داده و سعي مي‌كند تلاش بيشتري در جهت ارتقاي ارتباطات اعضاي اتاق تهران با ساير دنيا داشته باشد.اتاق همچنين بدنبال خبررساني مفيد است؛ ولي متاسفانه اتاق تهران براي اخذ مجوز روزنامه و ماهنامه بيش از 9 ماه است كه پشت درهيات نظارت مانده است اگراين هيات نتواند كه تصميم بگيرد كه به اتاق بازرگاني تهران كه يك مجموعه تشكيلات اقتصادي است مجوز ندهد پس به چه كسي مجوز مي‌دهد.»

او اظهار كرد:« درسالجاري سعي مي‌كنيم ارتباط بيشتري با اتحاديه‌ها و انجمن‌ها داشته باشيم و نيز كنگره‌اي براي دفاع از خصوصي‌سازي برگزار خواهيم كرد و كميسيون‌هايش را فعال‌تر مي‌كند.»

بهزاديان گفت:‌« اتاق تهران براي حضور دراتاق‌هاي مشترك نيز تلاش زيادي را خواهد كرد. با آموزشگاه‌هاي بين‌المللي كه براي مديران اقتصادي آموزش‌هاي روز را ارايه مي‌دهند همكاري بيشتري كند و حتما در بخش‌هايي از اقتصاد كه احتياج به كار دارد تلاش زيادي را خواهد كرد مثل اقداماتي كه سال قبل انجام داده نظير تشكيل كار گروه كارشناسي فرش و صنايع دستي و دعوت از مديران مجامع بين‌المللي مثل بانك جهاني، صندوق مالي بين‌المللي(ifc) و بانك توسعه اسلامي كه براي آشنايي با مديران داخلي به كشور خواهد آورد.»

گفت‌وگو از : علي طالب‌زاده

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha