• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8502-01953
  • خبرنگار : 71165

معاون حقوقي و قضايي سازمان قضايي نيروهاي مسلح: پيشگيري از وقوع جرم وظيفه‌ي اوليه ماست

معاون حقوقي و قضايي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، در دهمين مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم نيروهاي مسلح در تهران، گفت: معاونت قضايي و حقوقي پيشگيري از وقوع جرم را وظيفه‌ي اوليه‌ي خود محسوب مي‌كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد مصدق با بيان اينكه سازمان قضايي نيروهاي مسلح درخصوص پيشگيري از وقوع جرم در نيروي انتظامي بسيار جدي است، عنوان كرد: اين معاونت از جهت اجراي دستورات رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح و اعتقاد راسخ خود به اين امر خود را ملزم به پيگيري و پيشگيري از وقوع جرم دانسته و پيشگيري را به عنوان وظيفه‌ي اوليه‌ي خود محسوب مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه يكي از موضوعات مورد توجه سازمان بحث ظرفيت جنايي است، عنوان كرد: تحقيقي تحت عنوان محيط‌هاي جرم‌زا انجام شد كه به نقش عوامل جغرافيايي در وقوع جرم توجه دارد. اين تحقيق به همراه داده‌هاي قبلي و نرخ رشد جرايمي كه از سال 79 به تفكيك داشتيم موجب شد كه ظرفيت جنايي نيروهاي مسلح را به تفكيك نيروها و حتي به تفكيك يگان‌هاي مسلح براي نيمه‌ي دوم سال جاري آماده شود.

مصدق، با بيان مثالي ظرفيت جنايي را توضيح داد و گفت: پس از آماده شدن نقشه‌ي جنايي مثلا تيپ مستقر در يك استان را در خصوص فرار از خدمت بررسي مي‌كنيم و مي‌بينيم ظرفيت آن 100 فقره پرونده است و اگر ديديم كه آن تيپ در موارد ديگر بيش از 100 فقره داشت مسوول آن بازخواست مي‌شود و اگر كمتر از اين مقدار باشد مورد تشويق قرار مي‌گيرد.

معاون حقوقي و قضايي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، در پايان اظهار اميدواري كرد كه در نيمه‌ي دوم سال جاري از نقشه‌ي جنائي بهره‌مند شويم تا بتوانيم در سال آينده تك تك جرايم را اندازه‌گيري كنيم.

هم‌چنين رضايي، دبير دهمين مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح در تهران، درخصوص اهداف برگزاري اين همايش، گفت: ايجاد وحدت روش و بررسي عملكرد و كاركرد و شناسايي علل و عوامل و زمينه‌ها و انگيزه‌هاي موثر در ارتكاب جرم براي آسيب‌زدايي آن و بسترزايي شكلي و محتوايي براي اجراي هدف‌ها از جمله دلايل برگزاري اين همايش محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha