• شنبه / ۹ تیر ۱۳۸۶ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8604-04814
  • خبرنگار : 71251

اسكندري: يگان حفاظت به گشت هوايي مجهزمي‌شود گزارش تخلف يكي ازمديران رسيده؛صحيح باشدعزلش مي‌كنم دردولت نهم فعلا پرونده‌اي درباره منابع طبيعي تشكيل نشده است

اسكندري:
يگان حفاظت به گشت هوايي مجهزمي‌شود
گزارش تخلف يكي ازمديران رسيده؛صحيح باشدعزلش مي‌كنم
دردولت نهم فعلا پرونده‌اي درباره منابع طبيعي تشكيل نشده است

مراسم توديع و معارفه رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور شب گذشته (جمعه) با حضور وزير جهاد كشاورزي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا اسكندري ـ وزير جهاد كشاورزي ـ در اين مراسم با بيان اينكه مهندس جلالي استعفا نداده و بنابر دلايلي تقاضاي بازنشستگي كرده است، گفت: در حال حاضر بيشترين پرونده در رابطه با دستگاه‌هاي نظارتي درباره منابع طبيعي است چون در سال‌هاي گذشته دستورات خلافي داده مي‌شد كه مديران مجبور به اجراي آن بودند كه در دوره دولت نهم تاكنون پرونده‌اي درباره منابع طبيعي تشكيل نشده و حداقل از نظر مديريتي دستور خلافي داده نشده است، كه البته چند روز گذشته گزارشي از مدير يكي از استان‌ها مبني بر واگذاري 750 هكتار به اسم طرح آبخيزداري رسيده كه اگر اين امر صحيح باشد، مدير مربوطه عزل مي‌شود.

وي حفظ منابع طبيعي را اصل كار دانست و تصريح كرد: ممكن است امروز كسي به مديريت منصوب شود ولي پس از مدتي اگر صلاحيت نداشته باشد، عزل مي‌شود.

اسكندري زمين را مهم‌ترين بحث منابع طبيعي دانست و افزود: برخي مديران قبلي در برخي استان‌ها به دنبال گرفتن زمين به هر طريقي بودند و در برخي استان‌ها به جنگل، مرتع و... تعرض صورت مي‌گرفته كه بايد با آن‌ها محكم برخورد شود و جا‌هايي كه تخريب صورت نگرفته و اقدامات احيايي انجام شده نبايد با مردم درگير شد.

وي اظهار كرد: رييس جديد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور بايد بهره‌برداري از جنگل را در جا‌هايي محدود كند، چون هيچ تناسبي بين احيا و بهره‌برداري نيست و با توجه به اينكه هنوز ميزان تخريب بيش از احيا است بايد در بهره‌برداري تجديدنظر صورت گيرد.

وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: در فرصت احيا و توسعه جنگل بايد نياز چوبي كشور را با تسهيل شرايط واردات ضمن رعايت قرنطينه‌اي از طريق واردات تامين كرد.

وي با اشاره به وجود 520 هزار هكتار ظرفيت زراعت چوب به خصوص صنوبركاري در كشور، اظهار كرد: اگر زراعت چوب درست صورت گيرد و از تسهيلات آن به درستي استفاده شود مي‌توان نياز چوبي كشور را از طريق زراعت چوب تامين كرد و 14 ميليون مترمكعب توليد چوب داشت كه حتي صادركننده هم باشيم.

اسكندري با اشاره به اينكه بهره‌برداري مجاز هم بايد محدود شود، گفت: اگر اين سازمان مي‌خواهد جنگل‌ها را از تعرض حفظ كند بايد برنامه‌ريزي داشته باشد و به هيچ عنوان اجازه بهره‌برداري بيشتر را ندهد.

وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: يگان حفاظت بايد به سيستم گشت هوايي مجهز شود و امسال حتي اگر شده يك يا دو فروند هواپيما و بالگرد براي اين امر در نظر بگيريم كه در مواقع لازم گشت هوايي صورت گيرد.

وي گفت: با توجه به اين كه هر جا آبخيزداري به خوبي انجام شده توسعه جنگل خوبي هم صورت گرفته بايد براي حفظ و احياي جنگل در راستاي تقويت آبخيزداري تلاش كنيم.

وزير جهاد كشاورزي در پايان از برداشتن يارانه سم خبر داد و گفت: 24 ميليارد تومان يارانه سم براي بكارگيري نيرو‌هاي فني غير دولتي و براي محصولات ارگانيك و عاري از سم هزينه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha