• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8608-01233.62637

سفرهاي پستي كومون، انيميشني جذاب با شخصيت‌هاي جذاب‌تر

سفرهاي پستي كومون،
انيميشني جذاب با شخصيت‌هاي جذاب‌تر

ميني كومون يكي از محبوب‌ترين كارتون‌هاي پخش شده از سيماي جمهوري اسلامي ايران است كه مدت زمان طولاني است كه از شبكه دو سيما پخش مي‌شود و از محبوبيتي نزد كودكان برخوردار است.

به گزارش سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، اين سريال انيميشني توسط كمپاني ژاپني كناك تهيه و توليد شده است، كمپاني كه سابقه توليد كارتون‌هاي محبوب و موفقي چون پسر شجاع و مسافر كوچولو را نيز در كارنامه دارد.

اين سريال انيميشني براساس داستان زندگي حاكم شهر ميتو (Mito) تهيه و توليد شده است علاوه بر اين سريال انيميشني، چندين سريال تلويزيوني نيز براساس زندگي توكوگاوايستوكوني، ملقب به «ميتو كومون» حاكم فرزانه شهر «ميتوي» ژاپن ساخته شده است كه موفق‌ترين آن‌ها سريالي بود كه در سال 1969 تهيه و از شبكه‌هاي ژاپني پخش شد.

*** درباره شخصيت اصلي انيميشن:

" توكوگاوايستوكوني" ملقب به " ميتوكومون" كه در دوبله به زبان فارسي به ميتي كومون تغيير پيدا كرده است، در اواخر قرن هفدهم به مدت سي سال از 1661 تا 1691 ميلادي در شهر كوچك " ميتو" حكومت مي‌كرد. او يكي از مطرح‌ترين و در عين حال محبوب‌ترين چهره‌هاي ژاپن در دوره شوگون‌ها در عصر ادو است. در دوره شوگون‌ها هر شهر و يا بخش ژاپن توسط يك حكومت تقريبا مستقل و خود مختار اداره مي‌شد و حاكم بزرگ شوگون اعظم بازرساني را به شهرها و نقاط مختلف ژاپن مي‌فرستاد تا برنحوه حكومت حاكمان نظارت كنند. ميتو كومون كه خود يكي از حاكمان محلي محسوب مي‌شد به دليل صداقت و عدالت فوق العاده زيادش و هم‌چنين به خاطر اعتماد بيش ازحد شوگون اعظم به او، كار بازرسي و سركشي به ساير شهرها را نيز انجام مي‌داد.

از «ميتوكومون» كه يكي از محبوب‌ترين حاكمان تاريخ ژاپن محسوب مي‌شود به عنوان مردي شوخ طبع و خوش مشرب درتاريخ اين كشور ياد شده است. وي به حل معما علاقه فراواني داشته است پزشك حاذقي بوده و درغذا شناسي نيز يكي از بهترين‌هاي دوران خودش محسوب مي‌شده است. آن طور كه گفته مي‌شود وي مي‌توانسته باچشمان بسته ، پيش او هشتصد نوع شربت را از هم تشخيص دهد.

در نقطه مقابل تمام اين توانايي‌هاي منحصر به فرد وي، اطلاع چنداني از فنون رزمي و امور جنگي نداشت. به همين دليل تمام تلاشش را به خرج داد تا مشكلات را با هوش سرشارش از پيش رو بردارد. وي را در سفرها پيش به شهرهاي مختلف ژاپن دو دستيارش همراهي مي‌كردند.

ساساكي سوكه سابورو ملقب به سوكه سان همان شخصيت ترسوكه سريال انيميشني كه علاوه بر مهارت فوق العاده‌اش در شمشير زني از هوش سرشاري نيز برخوردار بود وآشوسي كاكانوشين ملقب به كاكوسان همان شخصيت كايكو سريال انيميشن كه از قدرت بدني غير قابل تصوري برخوردار بود. اين دو دستيار ميتوكومون وي را در تمامي سفرهايش همراهي مي‌كرده و وظيفه حفاظت از وي را بر عهده داشتند.

***نكاتي جالب درباره انيميشن و شخصيت‌هاي آن

ـ شخصيت‌هاي سگارو (پسر بچه شيطان كه در سفرهاميتوكومون) را همراهي مي‌كند و " زمبه" (سگ باهوش و تنبل سگارو) وجود خارجي نداشته و تنها با انگيزه جذابتر كردن ماجراهاي اين سريال انيميشني، به سناريوي داستان‌ها اضافه شده بودند.

ـ با توجه به محبوبيت فوق العاده بالاي ميتوكومون و دستيارانش در ژاپن هر ساله دراوايل تابستان عده زيادي از سرتاسر كشور ژاپن خود را به شهر كوچك ميتومي رسانند تا در فستيوال ميتو كومون شركت كنند. در اين جشن افراد سعي مي‌كنند تا خود را هر چه بيشتر به شكل ميتوكومون و دستيارانش ، سوكه سان و كاكوسان درآورند در پايان اين فستيال به شبيه ترين افراد به ميتوكومون و دو دستيارش جوايزي تعلق خواهد گرفت.

ـ اين انيميشن جذاب در كشورهاي مختلف دنيا و از شبكه‌هاي گوناگوني پخش شده است، به دليل ترتيب شهرت ميتوكومون ديگر محدود به كشور ژاپن نيست. شهرت ميتوكومون به حدي است كه شهر كوچك ميتوي ژاپن با حاكم محبوبش توكوگا و ايستوكوني در تاريخ ژاپن ماندگار شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha