• چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۸۷ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8708-06235

رييس تعاوني ميوه و سبزي تهران: * قيمت گوجه‌فرنگي تعديل مي‌شود * قيمت خريد سيب روي درخت‌ها بالاست

رييس تعاوني ميوه و سبزي تهران:
* قيمت گوجه‌فرنگي تعديل مي‌شود
* قيمت خريد سيب روي درخت‌ها بالاست

تا زمان ورود محصولات زمستانه گوجه‌فرنگي‌ از دزفول، جيرفت و بندرعباس به ميادين ميوه و تره‌بار با كمبود اين محصول در بازار مواجه خواهيم بود.

حسين مهاجران ـ رييس تعاوني اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: هر سال در اين فصل محصول گوجه‌فرنگي‌ حاشيه تهران به اتمام مي‌رسد و از سوي ديگر در مناطق ديگر گوجه‌فرنگي تابستاني به اتمام رسيده و محصول زمستاني هم هنوز نرسيده است، به همين دليل با كمبود گوجه‌فرنگي در بازار مواجهيم و تا زماني كه محصولات جنوب وارد بازار نشود با كمبود روبرو هستيم.

* قيمت گوجه‌فرنگي تعديل مي‌شود

او با بيان اينكه در حال حاضر با سه نوع محصول گوجه‌فرنگي در بازار با قيمت‌هاي متفاوت روبرو هستيم گفت: بخشي از گوجه‌فرنگي‌هايي كه در تابستان به صورت كال انبار شدند تا در انبارها برسند با كيفيت نه‌چندان مناسب با قيمت هر كيلو 600 تا 700 تومان در ميادين ميوه ‌و تره‌بار موجود هستند و قيمت‌ آن‌ها در خرده‌فروشي‌ها به 1000 تومان مي‌رسد.

رييس تعاوني اتحاديه فروشندگان ميوه وسبزي تهران ادامه داد: نوع دوم گوجه‌فرنگي‌هاي موجود در بازار، گوجه‌هاي پيش‌رس چابهار است كه با قيمت 1000 تا 1200 تومان در ميادين ميوه و تره‌بار وجود دارد و در نهايت گوجه‌هاي گلخانه‌اي است كه قيمت بالايي دارند و در ميادين با قيمت 1900 تا 2300 تومان موجود هستند.

مهاجران تاكيد كرد: مردم مطمئن باشند تا حدود يك ماه‌ آينده قيمت گوجه‌فرنگي تعديل خواهد شد.

* امسال كمبود سيب نداريم

وي درباره وضعيت توليد سيب گفت: امسال در بازار كمبود سيب نخواهيم داشت و به اندازه كافي سيب درختي در كشور موجود است.

رييس تعاوني اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران ادامه داد: با اين حال قيمت خريد سيب روي درخت از 500 به 650 تومان افزايش يافته است و اين مساله موجب شده تا قيمت سيب در بازار افزايش نسبي داشته باشد بنابراي احتمالا بازار سيب شب عيد امسال رشد قيمت 20 درصدي را تجربه خواهد كرد.

وي همچنين از كاهش قيمت فروش سيب به كارخانه‌هاي توليد آبميوه خبر داد و افزود: قيمت عرضه سيب به كارخانه‌هاي توليد آبميوه از كيلويي 160 به 75 تومان كاهش يافته است به همين دليل تمامي سيب‌هاي درجه يك، دو و سه وارد بازار مي‌شوند بنابراين قيمت سيب در حال حاضر در بازار ارزان‌تر شده اما اين كاهش نرخ براي اين فصل بوده و در شب عيد با افزايش قيمت روبرو خواهيم بود.

* سيب‌زميني

رييس تعاوني اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران در زمينه وضعيت بازار سيب‌زميني گفت: قيمت سيب‌زميني به دليل اينكه امسال اين محصول افزايش كاشت داشت كاهش يافته است اما اخيرا دوباره ترقي كرده و از قيمت هر كيلو 80 تومان به 100 تا 150 تومان در ميدان ميوه و تره‌بار رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha