/آخرين رتبهبندي شركتهاي خدمات پس از فروش/ خودروسازان راين، زاگرسخودرو و مزدا يدك اول تا سوم شدند
در بررسي آخرين وضعيت ارايه خدمات پس از فروش 12 شركت ارائه كننده اين خدمات در حوزه خودروهاي سواري در كشور، شركت پرستوي آبي ارگ (ارايه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان راين) در بالاترين سطح رضايت مشتري ارزيابي شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي تحقيقي كه در اين زمينه از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ارايه شده، پس از انجام فاز مطالعاتي و همچنين طي آزمايش اوليه و تاييد روايي (همگرايي) و پايايي (اعتبار) ابزار تحقيق، 12 شركت ارائه كننده خدمات پس از فروش در حوزه خودروهاي سواري، با بهرهگيري از روشهاي به روز و علمي با لحاظ خطاي نمونهگيري و فاصله اطمينان معين مورد سنجش قرار گرفتند.
در مدل طراحي شده جهت سنجش رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش، چهار شاخص اصلي نحوه برخورد و اصول حرفهاي كار، زمان و هزينه صرف شده، توجه به خواسته مشتريان و وضعيت شبكه خدمات پس از فروش در قالب 15 خصوصيت مورد نظرسنجي قرار گرفته است.
در اين تحقيق، خودروهاي هيوندا ورنا و آوانته مورد ارزيابي قرار گرفت كه با داشتن 40 نمايندگي بيشترين امتياز را كسب كرد و با سطح كيفي 3.5 ستاره شاخص رضايت مشتري 683 را كسب كرد.
شركت زاگرس خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهاي پروتون مدل ايمپيان، ويرا و جنتو را انجام ميدهد با 26 نمايندگي شاخص رضايت مشتري 671 را كسب كرد.
شركت مزدا يدك كه خدمات پس از فروش خودروهاي سواري گروه بهمن را ارائه ميدهد، خدمات رساني مزدا3 مورد بررسي قرار گرفت كه با 93 نمايندگي شاخص رضايت مشتري 667 را كسب كرد.
شركت انحصاري وارد كننده خودروهاي تويوتا (ايرتويا) كه ارائه كننده خدمات پس از فروش خودروهاي كرولا، كمري و ياريس هست با 14 نمايندگي شاخص رضايت مشتري 660 را كسب كرد.
از آسان موتور نماينده انحصاري وارد كننده خودروهاي هيوندا كه خدمات پس از فروش اين خودروها را ارائه ميدهد، خدمات رساني به محصولات هيوندا توسان كوپه، آزرا و سانتافه مورد بررسي قرار گرفت كه اين شركت با 23 نمايندگي شاخص 659 را كسب كرد.
از شركت ايساكو نيز كه ارائه دهنده خدمات پس از فروش گروه ايران خودرو است، محصولات پژو 206، پارس 405 ، روآ، سورن، تندر90 و سوزوكي گراند ويتارا مورد بررسي قرار گرفت كه با 700 نمايندگي شاخص رضايت مشتري 630 را كسب كرد.
از شركت اطلس خودرو كه ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهاي وارداتي كياموتورز است، خودروهاي سراتو، اسپورتيج و سورنتو مورد بررسي قرارگرفت كه با سه نمايندگي خدمات پس از فروش شاخص رضايت مشتري 630 را كسب كرد.
از شركت ستاره ايران كه خدمات پس از فروش خودروهاي سواري بنز را برعهده دارد، خودروهاي بنز C200 ،C180 و E200 مورد بررسي قرار گرفت و اين شركت با شش نمايندگي خدمات رسان شاخص رضايت مشتري 630 را كسب كرد.
از شركت سايپا نيز كه خدمات رساني به خودروهاي گروه سايپا را برعهده دارد، خدمات رساني به خودروهاي پرايد، ريو، زانتيا، ماكسيما، مگان، رونيز و تندر 90 مورد بررسي قرار گرفت كه با داشتن 562 نمايندگي خدمات رسان شاخص رضايت مشتري 616 را كسب كرد.
شركت بم خودرو نيز كه خدمات رساني به فولكس گل را برعهده دارد، با داشتن 20 نمايدگي شاخص رضايت مشتري 601 را كسب كرد.
شركت مديران خودرو نيز كه خدمات رساني به خودروهاي MVM110 را برعهده دارد با داشتن 42 نمايندگي خدمات رسان شاخص رضايت مشتري 559 را كسب كرد.
از شركت پرشيا خودرو كه خدمات رساني به خودروهاي BMW را برعهده دارد، با يك نمايندگي خدمات رسان خودروهاي بيام و مدل X3 ، 320i و 520i مورد بررسي قرار گرفت كه شاخص رضايت مشتري 480 را كسب كرد.
شاخص رضايت مشتري كه شركتهاي خدمات رسان خودروسازان و شركتهاي وارد كننده كه خودروها طبق آن مورد ارزيابي قرار گرفتهاند، از امتيار 1000 در نظر گرفته شده است.
گفتني است، ميانگين رضايت مشتريان براساس آخرين ارزيابيهاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران 626 ارزيابي شد. اين آمار مربوط به خدمات پس از فروش خودروهاي سواري در شش ماهه اول سال گذشته و به ازاي هر 100 امتياز رضايتمندي مشتريان نيم ستاره سبز به سطح كيفي شركتهاي خدماتي پس از فروش از ديدگاه مشتريان تخصيص يافته است.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.


نظرات