• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8906-16545.165427
  • منبع : مطبوعات

انتخاب آلبوم «از زبور تنهايي» در نشريه سانگ لاينز

انتخاب آلبوم «از زبور تنهايي» در نشريه سانگ لاينز

«آلبوم «از زبور تنهايي» به آهنگسازي علي جابري در نظرسنجي نشريه انگليسي(سانگ لاينز) از 5 امتياز 4 امتياز را كسب كرده‌ است.»

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، طبق گزارش روابط عمومي اين آلبوم، در اين نشريه در مورد اين آلبوم نوشته‌شده ‌است: «تنبور يکي از سازهاي مقدس و روحاني براي مردم کردستان است.قدرت صداي نافذ آن شناساگرفرهنگ و براي عده‌اي نيز همانند انجام تکاليف مذهبي است. اين ساز در دسته سازهايي است با دسته‌اي بلند همراه با سه سيم وصداي دل نواز که نواختن و لمس کردن بوسيله‌ي انگشتان ايجاد مي‌شود.»

بنا بر اين گزارش، سيد علي جابري نوازنده‌اي است که در سن35 سالگي آلبومي از نشر «هرمس» مشهور(که از آن به عنوان اي-سي-ام ايران مي توان نام برد.) توليد کرده که با يک تصوير که شبيه فيلم‌هاي بهمن قبادي در کردستان ايران مي‌باشد. صداي تنبور جابري همراه با تنظيم مقداد شاه حسيني و کمانچه و تنبکه گوش مي‌رسد.زماني که نظم سيم‌ها صداي دلنوازي با آرامش وحيا مي‌آفريند لحظاتي است که قطعه‌اي به نام:همه چيز به خاطرعشق خلق مي‌گردد. زماني که کار با تنبورانجام مي‌شود يک اقتدار و بزرگي ايجاد مي‌شود. زماني که تمام توجهات به مسايل سياسي است بگذاريد به خاطر بياوريم افراداي که پاسدار موسيقي ايران هستند.»

آلبوم «از زبور تنهايي» به آهنگسازي سيدعلي جابري و تنظيم و تدوين مقداد شاه حسيني توسط نشر هرمس ارديبهشت امسال منتشر شد.

اين آلبوم دومين اثر اين آهنگساز است. او از نوازندگان شناخته شده تنبور است که در سال 1373 در جشنواره موسيقي فجر به عنوان نوازنده نخست تنبور دست يافته و مدت‌ها سرپرستي گروه سيدعلي خان را برعهده داشت.

در آلبوم «از زيور تنهايي» هنرمنداني چون: سيدعلي جابري (تنبور)، حامد فکوري (رباب)، پاشا هنجي (ني)، مهدي باقري (کمانچه، کمانچه آلتو)، فرهاد صفري (بم باژ، دفک، باديه)، سينا پناهي (گيتار کلاسيک و الکترونيک)، سيد محمد جابري ( دف)، سيد پوريا جابري (امبرک)، مقداد شاه حسيني (آواز و جلوه‌هاي صوتي)، حميد ايرانپور، محمد حسن، کيميا جابري، مهديه پيکانو، مازيار جلالي (هم آوايان) به هنرنمايي پرداخته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha