• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8912-05844
  • خبرنگار : 71410

وقتي شهر پر از موسيقي مي‌شود گزارش ايسنا از كنسرت‌هاي پاياني سال

وقتي شهر پر از موسيقي مي‌شود
گزارش ايسنا از كنسرت‌هاي پاياني سال

گروه‌هاي موسيقي پاپ،كلاسيك و سنتي در آخرين روزهاي سال 89 كنسرت‌هاي مختلفي را در سطح شهر برپا مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اسفند و آخرين ماه سال 89 در حالي به نيمه رسيده كه گروه‌هاي موسيقي بعد از بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در سالن‌هاي سراسر شهر با برپايي كنسرت‌هاي زمستانه به استقبال سال نو مي‌روند.

شهرام ناظري پس از اصفهان طي چند روز آينده در تهران كنسرت شاهنامه‌خواني‌اش را برگزار مي‌كند.

اين كنسرت كه قرار است، 19 و 20 اسفند ماه در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي به صحنه برود،به دليل استقبال مردم دو روز بعد 21 و 22 اسفند ماه تمديد شده است.

محسن يگانه در تاريخ‌هاي 17 و 18 اسفندماه (فردا و پس فردا) در دو نوبت 21 و 18 در برج ميلاد به اجرا مي‌پردازد.

گروه «رستاك» نيز پس از اجراي جشنواره ديروز و امروز 15 و 16 اسفند ماه در دو نوبت 21 و 18:30 در برج ميلاد كنسرت برگزار كرد.

شهاب رمضان، امين رستمي، رامين بي‌باك، امير يگانه، فرهاد و نيما نكيسا نيز امروز -16 اسفندماه ساعت‌هاي 21 و 18 در اريكه ايرانيان به صحنه مي‌روند.

احسان حق‌شناس هم نوزدهم اين ماه در تالار ايران شمس اجرا دارد.

اما كنسرت زمستانه‌ي محمد اصفهاني در آخرين روزهاي سال 89 براي اولين‌بار در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برپا مي‌شود.

اين اجرا ساعت‌هاي 20 و 21 اسفندماه ساعت 21 برگزار مي‌شود.

محمد اصفهاني درباره اين اجرا نوشته است: «كنسرت زمستانه را به اتفاق دوست و همراه خوبم پويا نيكپور و ساير اعضاي اركستر پاپ برگزار مي‌كنيم. در اين نوبت مروري داريم بر قطعات حال و گذشته با رويكردي مدرن‌تر از لحاظ موسيقايي اما مقيد به حفظ اصالت‌هاي هر ترانه...» .

همچنين چند قطعه از آلبوم «بي‌واژه» در اين اجرا رونمايي خواهد شد.

رضا يزداني نيز 26 اسفندماه 89 ساعت 21 و 18 در برج ميلاد به صحنه مي‌رود.

گروه تريو «رسا» به سرپرستي کاوه همدانيان نيز 15 و 16 اسفندماه ديروز و امروز در تالار رودکي به صحنه رفت.

در اين کنسرت سه نوازي قرار است قطعات تريو شماره 2 شوستاکويچ و 4 فصل پياتزولا نواخته شود.اين كنسرت ساعت 21 در تالار رودکي برگزار مي‌شود.

برنامه تجليل از مقام هنري «حسين دهلوي» نيز در قالب کنسرت ارکستر آکادميک تهران به رهبري امين سالمي روز گذشته ـ 15 اسفندماه ـ ساعت 18 و 21 در تالار وحدت برگزار شد.

يادمان زنده ياد «محمد نوري» نيز در قالب کنسرت «آواز با عشق» براي سه روز از ساعت 18 تا 20 اسفندماه در تالار وحدت اجرا مي‌شود.

تالار وحدت 18 اسفندماه ساعت 19:30 و در تاريخ‌هاي 19 و 20 اسفندماه در دو نوبت 18 و 21 ميزبان مردم خواهد بود. اين در حالي است که اين برنامه شامگاه 20 اسفندماه ويژه هنرمندان روي صحنه خواهد رفت و در آن از تنديس جايزه «محمد نوري» نيز رونمايي مي‌شود.

کنسرت گروه «کر شهر تهران» با همراهي ارکستر مجلسي به رهبري مهدي قاسمي نيز در شب‌هاي 19 و 20 اسفند برگزار در تالار رودكي برپا مي‌شود.

در اين کنسرت بيش از 70 نوازنده قطعاتي از آثار آهنگسازان بزرگي چون ويوالدي، فوره ، بارتوک و باربر را براي علاقمندان موسيقي اجرا مي‌کنند.

گروه «کر شهر تهران» ساعت 20:30 به صحنه مي‌رود.

به گزارش ايسنا، گروه‌هاي ديگري همچون اركستر سمفونيك تهران ،گروه آريان،بنيامين بهادري،گروه موسيقي شمس،همايون خرم،گروه آراز به سرپرستي رحيم شهرياري،بهنام صفاريان،رضا صادقي ،ماني رهنما،افشين مودب‌پور و ... نيز روزهاي گذشته به صحنه رفته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha