• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9004-07564
  • منبع : مطبوعات

/مسابقات بين‌المللي قرآن كريم/ وزير اطلاعات: انقلاب اسلامي به مردم دنياي اسلام درس مي‌دهد جوانان نقش كليدي در بيداري كشورهاي منطقه دارند

/مسابقات بين‌المللي قرآن كريم/
وزير اطلاعات: 
انقلاب اسلامي به مردم دنياي اسلام درس مي‌دهد
جوانان نقش كليدي در بيداري كشورهاي منطقه دارند

وزير اطلاعات گفت: در بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي شكل گرفته، نقش عمده و كليدي را جوانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي ايران ايفا مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي با حضور در سالن اجلاس سران، محل برگزاري بيست و هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در پاسخ به اين سوال ايسنا مبني بر اينكه با توجه به موج بيداري اسلامي، برگزاري اين مسابقات چه تاثيري در همگرايي مسلمانان دارد، گفت: نقطه‌ي قابل توجه در بيداري اسلامي اين است كه اين حركت‌ها به اين برمي‌گردد كه جمهوري اسلامي ايران الگو و سرمشق است.

وي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي به مردم دنياي اسلام درس مي‌دهد و بايد حواسمان جمع باشد كه در بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي شكل گرفته، نقش عمده و كليدي را جوانان ايفا مي‌كنند.

وزير اطلاعات ادامه داد: نبايد فكر كنيم احزاب گذشته و حزب‌هاي مختلف نقشي در اين بيداري دارند، اين بيداري، بيداري است كه توسط نسل جواني كه هوشيار شده و از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته شكل مي‌گيرد.

مصلحي همچنين برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را يكي از افتخارات بزرگ جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح كرد: حضور بيش از 60 كشور در اين مسابقات يك موفقيت خوب است و حضور شركت كنندگان از كشورهاي اروپايي و عربي در اين دوره خوب بوده است.

وي تاكيد كرد: اين يكي از افتخارات بزرگ جمهوري اسلامي است كه فكر نمي‌كنم، در هيچ كشوري مسابقات در اين سطح برگزار شود و مسئولان نظام اينگونه سرمايه‌گذاري داشته باشند.

وزير اطلاعات درپايان ابراز اميدواري كرد: انشاءالله برگزاري چنين مسابقاتي نقش خوبي در ترويج قرآن و فرهنگ قرآني در كشور داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha