• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91021810127

رييس پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه:

تعيين فونت واحد براي تمام تابلوهاي جاده‌هاي كشور/صرفه‌جويي سه ميليارد توماني در هزينه نصب

تعيين فونت واحد براي تمام تابلوهاي جاده‌هاي كشور/صرفه‌جويي سه ميليارد توماني در هزينه نصب

رييس پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از تعيين فونت واحد براي تمامي تابلوهاي جاده‌هاي كشور خبر داد كه استفاده از آن صرفه جويي سه ميليارد توماني به همراه دارد.

رييس پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از تعيين فونت واحد براي تمامي تابلوهاي جاده‌هاي كشور خبر داد كه استفاده از آن صرفه جويي سه ميليارد توماني به همراه دارد.

عامري در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر افزود: در مقايسه ميداني پنج فونت پيشنهادي براي تابلوهاي اطلاعاتي جاده‌هاي كشور فونت برتر انتخاب شد.

وي گفت: بررسي‌هاي انجام شده و نيز نتيجه به دست آمده در كتابي به نام انتخاب فونت بهينه براي علائم براساس بررسي فونت‌هاي برتر زير چاپ است كه به زودي در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

وي همچنين اظهار كرد: پنج فونتي كه در وزارت راه بررسي شده بود و از نظر بيشترين بهره‌وري در گذشته استفاده مي‌شد. فونت‌هاي كاروان، ابريشم و گهر در پژوهشكده و نيز در آزمايشگاه‌هاي صحرايي به صورت ميداني بررسي شد.

وي دليل بررسي فونت‌ها و تعيين فونت واحد را وضوح تصوير، دقت ديد و ايجاد تمركز در رانندگان دانست و تصريح كرد: اين بررسي صرفه‌جويي‌هاي اقتصادي در توليد تابلوهايي با يك اندازه ثابت را نيز به همراه داشت.

عامري تاكيد كرد: هدف اصلي اين بود كه يك رويه يكسان براي تابلوهاي درون‌شهري و برون‌شهري ايجاد شود. در نتيجه پس از بررسي‌هاي انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه فونت ابريشم براي استفاده در اين دو دسته از تابلوها مناسب هستند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: استفاده از فونت ابريشم مشكلاتي چون بر هم زدن تمركز رانندگان بر اثر وجود فونت‌هاي متفاوت روي تابلوها و نيز ديده شدن از فاصله مناسب را رفع مي‌كند.

به گفته رييس پژوهشكده حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي، با استفاده از فونت ابريشم تقريبا 20 درصد از تابلوها نسبت به آنچه كه در حال حاضر هستند كوچكتر مي‌شود و ساخت اين تابلوهاي كوچكتر سه ميليارد تومان صرفه جويي به همراه دارد.

وي در پايان يادآور شد: طبق محاسبات هفت ماه پيش هزينه كل توليد تابلوهاي علائم در جاده‌هاي كل كشور 15 ميليارد تومان برآورد شد كه با به كارگيري فونت جديد و اندازه‌هاي ثابت اين ميزان به 12 ميليارد تومان كاهش پيدا خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha