• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91022817037
  • خبرنگار : 71251

مديرعامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني به ايسنا خبرداد:

كاهش30درصدي توليد و عرضه شير پاستوريزه به دليل بازگشت نرخ‌ها

كاهش30درصدي توليد و عرضه شير پاستوريزه به دليل بازگشت نرخ‌ها

مديرعامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني از كاهش 30 درصدي توليد و عرضه شير پاستوريزه خبر داد و اعلام كرد: به دليل بازگشت قيمت محصولات لبني به نرخ سابق و مقرون به صرفه نبودن توليد شير و ماست، كارخانه‌هاي لبني توليد اين محصولات را كاهش داده‌اند تا شير خام ارزان شود.

مديرعامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني از كاهش 30 درصدي توليد و عرضه شير پاستوريزه خبر داد و اعلام كرد: به دليل بازگشت قيمت محصولات لبني به نرخ سابق و مقرون به صرفه نبودن توليد شير و ماست، كارخانه‌هاي لبني توليد اين محصولات را كاهش داده‌اند تا شير خام ارزان شود.

مجيد عليداد - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هنوز علوفه ارزان به دست دامداران نرسيده كه كارخانه‌هاي لبني هم شير ارزان بخرند، اما عليرغم بالا بودن قيمت شير خام به اجبار تعزيرات قيمت محصولات لبني به ويژه محصولات پرمصرف همچون شير و ماست به نرخ گذشته بازگشته است.

وي تصريح كرد: با توجه به مصرف بيشتر شيرخام در توليد دو محصول ماست و شير پاستوريزه، قيمت تمام شده اين دو محصول مقرون به صرفه نيست، لذا كارخانه‌هاي لبني براي كاهش زيان خود، ميزان توليد شير پاستوريزه و ماست را كاهش داده‌اند.

عليداد اظهار كرد: در پي كاهش توليد شير پاستوريزه كيسه‌اي، سهميه توزيع اين محصول در مراكز سطح شهر كاهش داشته است.

مدير عامل اتحاديه فرآورده‌هاي لبني افزود: شير استريل (ماندگار) با توجه به توليد گذشته قيمتش تغييري نكرده و براساس مبناي توليد گذشته قيمت‌گذاري شده است.

وي از كاهش 30 درصدي عرضه شير پاستوريزه در بازار مصرف خبر داد و پيش بيني كرد: با توجه به آغاز عرضه علوفه ارزان در آينده نزديك، آغاز برداشت علوفه داخلي و همچنين آزاد بودن واردات شير خشك، قيمت شير خام طي 20 روز آينده كاهش يابد.

به گفته عليداد قبل از آزادسازي واردات شير خشك15 تا 20 درصد شير خام به شير خشك تبديل مي‌شد كه اين امر يكي از علل افزايش قيمت شير خام بوده است.

براساس بررسي‌هاي خبرنگار ايسنا از مغازه‌هاي سطح شهر، ميزان عرضه شير پاستوريزه كيسه‌اي كاهش يافته است و به گفته اغلب مغازه‌داران سهميه آن‌ها در توزيع شير پاستوريزه برند همه كارخانه‌هاي لبني كاهش داشته و حتي در برخي موارد به نصف رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha